דף הבית פיננסים וכספים קופות גמל כיצד יושקעו כספי החוסכים בתוכנית "חיסכון לכל ילד"?
כיצד יושקעו כספי החוסכים בתוכנית "חיסכון לכל ילד"?
אבי 22/11/16 |  צפיות: 11793

תוכנית "חיסכון לכל ילד" צפויה להוסיף לשוק ההון הישראלי סכום לא מבוטל בן כמה מיליארדי ₪. מי יופקד על ניהולם של כספים אלו? כיצד יושקעו אותם מיליארדי ₪? איזו מידת השפעה תהיה לחוסכים על האופן בו כספם מושקע? על שאלות אלו ננסה לענות להלן.

קופת גמל להשקעה

במהלך התווית פרטי תוכנית "חיסכון לכל ילד" קבע משרד האוצר כי כברירת מחדל יושקעו כספי החוסכים בחשבונות חיסכון אשר ינוהלו במכשיר שנקרא קופת גמל להשקעה. לצורך זה נבחרו מספר גופים מוסדיים אשר יקימו את קופות הגמל האמורות וינהלו אותן תחת פיקוח המפקח על שוק ההון במשרד האוצר. בין הגופים האמורים נמנים הגופים הפיננסיים המובילים בשוק ההון הישראלי: 4 חברות ביטוח וכן כמה בתי השקעות.

כיצד יושקעו הכספים בקופות הגמל?

את האופן בו יושקעו כספי החוסכים בקופות הגמל השקעה יתוו ועדות השקעה שיוקמו לכל אחת מן הקופות. כל אחת מהקופות תציע לחוסכים לבחור באחד מתוך חמישה מסלולי השקעה שונים: שלושה מסלולים שיסווגו על פי רמת הסיכון בהשקעות הנבחרות: סיכון מועט, סיכון בינוני, סיכון מוגבר ושני מסלולים נוספים בהם הכלל המנחה לבחירת ההשקעות יהיה בעל אורנטצייה דתית: מסלול בו ההשקעות יבחרו בהתאמה לחוקי ההלכה היהודית ומסלול השקעות בו ההשקעות יבחרו בהתאם לחוקי השריעה המוסלמית.

הבחירה באחד מן המסלולים תהיה נתונה בידי ההורים עד הגיעו של הילד לגיל 18 לאחר מכן תעבור ההחלטה לידיו. כברירת מחדל יושקעו הכספים במסלול השקעות ברמת סיכון מועטת.

האלטרנטיבה הבנקאית

לצד האפשרות לנהל את הכספים בקופות גמל בפני הורי החוסכים תעמוד האפשרות לבחור כי המוסד לביטוח לאומי יעביר את הכספים לחשבון חיסכון בנקאי, אשר ינוהל על ידי אחד מתשעת הבנקים (בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק דיסקונט, בנק המזרחי, בנק הבינלאומי, בנק אוצר החייל, בנק מסד, בנק מרכנתיל, בנק יהב). אשר החליטו לקחת חלק בתוכנית ואושרו לצורך זה על ידי המדינה. בהתחשב ברמת התשואה הנמוכה המאפיינת תוכניות חיסכון בנקאיות, נכון לעת זו לפחות, ניתן להניח כי לא רבים מן ההורים יבחרו באופציה זו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI