דף הבית פיננסים וכספים השקעות קופת גמל להשקעה, אמצעי לצמצום פערים כלכליים
קופת גמל להשקעה, אמצעי לצמצום פערים כלכליים
אבי 22/11/16 |  צפיות: 11751

הפערים הכלכליים ההולכים וגדלים בין שכבות שונות בציבור הישראלי הם נושא לדיון ציבורי ער בשנים האחרונות. רוב הצדדים בדיון זה מסכימים כי צמצום הפערים הוא משימה לאומית חשובה ונדרשת, אולם סביב הדרך היעילה והראויה לבצע משימה זו עדיין קיימת מחלוקת רבה.

השקעה בילדים, תצמצם פערים

מבין האמצעים, המהלכים והתוכניות השונות אשר עלו במהלך דיון זה , אחת הגישות שזכו להסכמה לא מועטה היא כי את עיקר ההשקעה יש להקדיש לילדי ישראל, כלומר עם הפערים בינינו כאנשים בוגרים הם עובדה קיימת אשר קשה לשנותה, עלינו להשקיע את עיקר המאמץ ביצירת שוויון הזדמנויות ויכולות בדור הילדים וכך לצמצם את הפערים ביניהם כאנשים בוגרים בעתיד (בניגוד למצב כיום בו הפערים מועברים ומתעצמים מדור לדור). צעד מעשי ראשון בהשראת גישה זו אמור להיכנס לתוקפו בתחילת שנת 2017 עם תחילת יישומה של תוכנית "חיסכון לכל ילד".

שוק ההון יניב תשואה

בשנים האחרונות, בעיקר בשל רמת הריבית הנמוכה הנשמרת במשק, אפיקי חיסכון בנקאי אינם מציעים לחוסכים תשואה משמעותית על השקעתם, על כן אין פלא כי קברניטי התוכנית "חיסכון לכל ילד" בחרו לנתב את כספי חסכונותיהם של ילדי ישראל אל שוק ההון וביתר פירוט אל מוצר פיננסי מדגם חדש בשם – קופת גמל להשקעה. על פי תקנות החוק המסדיר את פעולת תוכנית "חיסכון לכל ילד" מצב ברירת המחדל יהיה כי כספי החיסכון המיועד לילד מסוים יושקעו בקופות גמל להשקעה, עם זאת הורה שיבחר בכך יוכל לבקש כי הכספים ינותבו לתוכנית חיסכון בנקאית.

היתרונות הגלומים בקופת גמל להשקעה

על מנת לאפשר לילדים אשר יזכו לחשבונות החיסכון נקודת פתיחה כלכלית בסיסית כאנשים בוגרים, קופות הגמל להשקעה שינוהלו במסגרת התוכנית יאפשרו לחוסך למשוך את כספו בהגיעו לגיל 18 (בהינתן אישור מהוריו). עם זאת, על מנת לעודד את אותם חוסכים להמשיך ולחסוך שנים קדימה נקבע כי חוסך אשר ישמור את כספו בקופה עד גיל 21 יזכה למענק בסך 500 ₪ (אשר יופקד גם הוא בחשבון החיסכון).


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI