דף הבית אינטרנט והחיים ברשת שיווק באינטרנט כשהרובוט של גוגל וחווית המשתמש נפגשים – חלק א
כשהרובוט של גוגל וחווית המשתמש נפגשים – חלק א
אלון סודרי 08/03/10 |  צפיות: 2599

הרובוט הגוגלי בנוי בצורה המאפשרת סריקה וקטלוג של אתרי אינטרנט לפי מילות מפתח, קישורים ופרמטרים נוספים. מטרתו של הרובוט היא להציג בתוצאות החיפוש את האתרים הרלוונטיים לגולשים, ובעצם לקלוע למה שהם מחפשים. אבל הרובוט הגוגלי הוא בכל זאת רובוט, ויש נתק מסוים בינו לבין חווית הגולש. הרובוט אינו שם לב למראה החזותי של אתר אינטרנט, ולא לסגנון הניסוח שלו. אלה חשובים מאד עבור הגולש.

כיוון שמאחורי הרובוט עומדים מהנדסים אנושיים, נעשים מאמצים להפגיש בינו לבין חווית המשתמש.

אז איפה נפגשים הרובוט וחווית המשתמש, ומה עושים כשיש סתירה ביניהם?

גוגל ועיצוב האתר

תמונות פלאש מוסיפות חיים וצבע לאתר. הלוגו והעיצוב של האתר יוצרות את מיתוג העסק. שני אלה חיוניים מאד בשביל חווית גולשים נעימה, וכמובן – מכירות. הבעיה היא שגוגל לא "רואה" את תמונות הפלאש, וגם לא את העיצוב. במצב זה, האתרים המוצגים בראש תוצאות החיפוש יכולים להיות אתרים חסרי חיים עם שילוב צבעים מזעזע.

כמו כן, אתרי פלאש אינם אידיאליים לקידום בגלל שגוגל מתקשה לקרוא אותם. במצב זה, בעלי אתרים עלולים לוותר עליהן לגמרי.

לבעיה הזו יש פיתרון שהולך ומשתכלל בשנים האחרונות.

כיום גוגל, בשיתוף עם ADOBE, קורא תמונות פלאש יותר מאשר בעבר. כדי לקדם אתר פלאש, חשוב להכניס אליו קישורים פנימיים עם מילות מפתח. את הקישורים הפנימיים בפלאש גוגל יכול לקרוא. והתוצאה: כיום אנו רואים בגוגל יותר אתרי פלאש המופיעים בדפים הראשונים.

ומה עם המראה החזותי של האתר?

מומחים משערים שבעתיד גוגל יחשיב את התנהגות הגולשים באתר. כבר היום יש לגוגל גישה לנתונים הסטטיסטיים של אתר אינטרנט, ביניהם אחוז הנטישה (נטישת האתר מיד לאחר הכניסה אליו). אם חברת גוגל תייחס חשיבות להתנהגות הגולשים, סביר להניח שאתרים בעלי אחוז נטישה גבוה ירדו בתוצאות החיפוש, כולל אתרים שהעיצוב שלהם "מבריח" את המשתמשים.

בנוסף לזה, גוגל עתיד לייחס חשיבות רבה יותר לאתרים שהגולשים ממליצים עליהם ברשתות החברתיות, ומדרגים אותם במקום גבוה באתרי דירוג התוכן.  סביר להניח שאתרים בעלי עיצוב יפה יזכו ליותר הצבעות ולפיכך יופיעו בתוצאות החיפוש הראשונות.

חברת גוגל אינה מפסיקה לנסות ולקרב את הרובוט לחוויה האנושית. מאחורי הרובוט עומדים אנשים המנסים לקלוע לצרכיהם של הגולשים, ולתרגם את הצרכים האלה לאלגוריתמים. המאמר הבא יעסוק בניסיונות של גוגל לקרב את הרובוט לניואנסים של השפה המדוברת.

התאמת ניהול תוכן האתר לשפה החיה חשובה מאד להצלחתו של קמפיין שיווק באינטרנט. עם זאת, דרכי פעולתו של הרובוט הגוגלי יכולים לסרבל את ניסוח האתר. כיצד פותרים בעיה זו? מידע נוסף במאמר "כשהרובוט של גוגל וחווית המשתמש נפגשים – חלק ב".


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלון סודרי


 


מאמרים נוספים מאת אלון סודרי
 
כשהרובוט של גוגל וחווית המשתמש נפגשים – חלק א
הרובוט הגוגלי בנוי בצורה המאפשרת סריקה וקטלוג של אתרי אינטרנט לפי מילות מפתח וקישורים. הרובוט אינו שם לב למראה החזותי של אתר, ואינו רואה אותו מנקודת מבטם של הגולשים. כיצד עוקפים את הבעיה הזאת, ומה חברת גוגל עושה כדי לקרב את הרובוט לחווית הגולשים?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI