דף הבית אינטרנט והחיים ברשת ניהול תוכן עריכה לשונית כחלק מתהליך הכתיבה
עריכה לשונית כחלק מתהליך הכתיבה
לאה חובל 05/07/10 |  צפיות: 3286

עריכה לשונית יכולה לעזור לנו בכל תחום של הכתיבה, שנותן את הבסיס להעברת הרעיון והמסר של הטקסט. כאשר אנו מנסים לנסח משפט, באמצעות עריכה לשונית אנו יכולים לראות כי יש דרכים מסוימות שבעזרתן אנו יכולים להביע את עצנו עם מילים כאלה ואחרות.

עריכה לשונית מחזירה אותנו לא אחת אל שיעורי הלשון בבית הספר, שם ביקשו המורים ללמד אותנו את הבסיס של השפה העברית. זוהי שפה שלא קל בהכרח לכתוב בה, אך היא שפת האם של כותבים רבים ולכן הדרישה היא, שאם כותבים מבקשים להתנסח בה, הם יעשו זאת על פי החוקים של השפה עצמה.

עריכה לשונית בהתאם לחוקים

יש חוקים רבים לשפה העברית וככל שעוברות השנים, החוקים הללו מקבלים חשיבות מועטה. אנו חיים בדור שהשפה העברית שלו רזה יחסית ולא מורכבת, והדרכים להתנסח מתמעטות עם הזמן. עריכה לשונית של טקסט מבקשת לעשות חסד עם החוקים שמבססים את השפה העברית, ולמרות שחלק מן האנשים עדיין רואים בכל כשליחות, עדיין מדובר בשפה שיש להגות אותה נכון, ועל אחת כמה וכמה יש לכתוב אותה כמו שצריך.
בעזרת עריכה לשונית התפיסה הזו עדיין מושרת שתהליך הכתיבה, הדיבור ועוד.

עריכה לשונית וחשיבות הטקסט
טקסט הוא עדיין אחד הדברים החשובים ביותר שיש לנו כבני אדם ועל אחת כמה וכמה כבני עם הספר. אם אנו מבקשים להתבטא בצורה כזו או אחרת, יש עלינו לעשות זאת בצורה הנכונה. כמובן שכל עריכה לשונית לא תתפוס בסלנג, משום שזוהי שפה שנולדה משיחות החולין, אך עריכה לשונית מבססת את הכתיבה הממוסדת יותר, זו שמציעה את עצמה לקוראים, זו שמציעה את עצמה לצופים בבית אל מול תוכניות הטלוויזיה שטקסט הוא חלק הדרך הופעתה ועוד. עריכה לשונית היא אבן יסוד בדרך שלנו להתבטא.

לחשוב על עריכת לשון כעל שאיפה

עלינו לדעת כי עריכה לשונית היא מצב נתון של כל מי שמבקש לכתוב טקסט כזה או אחר, אקדמאי כיצירתי. באמצעות שירותיו של עורך לשוני אנו יכולים למצוא את עצמנו מגלים דברים חדשים על השפה, אנו ממציאים את עצמנו מחדש. אם אנו כותבים, אז מן הסתם יש לנו את הקשר הבסיסי לשפה שאיתה אנו בוחרים לתקשר. עריכה לשונית מחייבת אותנו לשים לב למה שאנו אומרים או כותבים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לאה חובל


 


מאמרים נוספים מאת לאה חובל
 
מי אוהב עריכת עבודות אקדמאיות ?
אחד הקשיים הגדולים ביותר שיכולים להיות לכל סטודנט הוא העבודות הגדולות שהוא צריך לכתוב. אם מצד אחד אנו נורא אוהבים להיות סטודנטים וללמוד, אז מצד שני, אנחנו לא בהכרח אוהבים לכתוב את העבודות, ועל אחת כמה וכמה לבצע עריכת עבודות אקדמאיות.

עריכה לשונית כחלק מתהליך הכתיבה
יש רבים בינינו שמאוד אוהבים לכתוב, אך לא רבים יודעים להתנסח בצורה הטובה ביותר ולשם כך אנו צריכים עזרה באמצעות עריכה לשונית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI