דף הבית רפואה ובריאות בריאות גיל הזהב תכנון לעתיד עם דמנציה - פרק ד'
תכנון לעתיד עם דמנציה - פרק ד'
נציג לונדבק 03/03/11 |  צפיות: 3488
הסימפטומים של הדמנציה שלך עלולים בסופו של דבר להשפיע על יכולתך לנהוג בבטחה. באופן כללי בישראל, נדרשים נהגים מעל גיל 65 להצהיר על מצבם הבריאותי יחד עם בדיקה גופנית הנעשית על ידי רופא המשפחה שלהם. לצורך העניין, קיים טופס מיוחד של משרד הרישוי הנשלח לביתך, וכן ישלח בכל פעם חצי שנה לפני מועד חידוש רישיון סוכרת, חלק ממחלות הלב ודמנציה הן כולן מצבים רפואיים עליהם יש לדווח למשרד הרישוי מכיוון שלכולן יש השפעה אפשרית על כישורי הנהיגה.   לאחר הדיווח על אבחנה של דמנציה, משרד הרישוי יבקש ממך לעבור בדיקה אצל רופא אשר יעריך האם זה בטוח עבורך לנהוג "הרופא המוסמך" לערוך בדיקות רפואיות עבור משרד הרישוי). במידה והרופא קובע כי הדמנציה משפיעה על כישוריך לנהוג, משרד הרישוי עלול להטיל מגבלות על הרישיון. כמו כן, יתכן ותחויב או תחויבי לעבור הערכה רפואית באופן סדיר ובפרקי זמן תכופים יותר כיוון שכישורי הנהיגה מידרדרים עם הזמן כתוצאה מהידרדרות הדמנציה הרישיון יישלל אך ורק אם הרופא יקבע כי הדמנציה מגבילה את יכולותיך באופן קיצוני. שלילת הרישיון הינה המוצא האחרון ובדרך כלל ניתן להגיש ערעור אם את או אתה חשים כי ההחלטה איננה צודקת.    חובה לדווח על הדמנציה. במידה וחס וחלילה תהיה או תהיי מעורבים בתאונה מבלי שדווחה האבחנה של דמנציה לרשות הרישוי, אתם עלולים למצוא עצמכם מואשמים בעבירה פלילית. יתר על, יתכן ותתקלו בקשיים לקבל את הכיסוי של חברת הביטוח לעלויות התאונה. אם נגרמה פגיעה גופנית לאחר כתוצאה מן התאונה והלה מחליט לתבוע אתכם בגינה, יתכן ותאלצו לשלם לו פיצויים בגין פגיעתו וסבלו בנוסף לעלויות הנזק לרכבו.   מכיוון שחלה על הרופא המטפל שלך חובת חיסיון רפואי, הוא לא ידווח בעצמו לרשות הרישוי על אבחנתך בדמנציה, אך סביר להניח כי הוא או היא יעודדו אותך לדווח בעצמך. אולם, במידה והרופא מעריך כי הדמנציה הגיעה לכדי שלב שבו נהיגתך מסכנת ביותר אחרים בדרכים, הוא מחויב כן לדווח בעצמו לרשויות.   בהחלטתה לגבי רישיון נהיגתך, רשות הרישוי בודאי תיקח בחשבון את צרכי נהיגתך (לדוגמא, אם הנהיגה בכלי תחבורה קשורה באופן ישיר או עקיף לפרנסתך) כמו גם את רמת הסיכון לציבור שהיא מציבה. במידה והגבלות מוחלות על נהיגתך, מעסיקך מחויב לנקוט בצעדים סבירים על מנת לסגל את עבודתך לצרכיך החדשים. במידה ונהיגה קשורה באופן ישיר לפרנסתך ומשרד הרישיון מצא לנכון לפסול לגמרי את רישיונך, מעסיקך מחויב לנקוט בצעדים סבירים על מנת למצוא לך משימות חלופיות שתוכל או תוכלי לבצע במקום נהיגה. ניתן להיעזר בקטגוריית יעוץ-משפטי באתרנו, אשר יכולה להפנות אותך למספר גופים בארץ המקדישים עצמם לנושאים משפטיים מעין אלה, ומציעים מידע מפורט יותר וכן סיוע והכוונה.  

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 נציג לונדבק


 


מאמרים נוספים מאת נציג לונדבק
 
להשאיר את הסטיגמה מאחור
דיכאון וחרדה הן בעיות לא קלות, המציבות את הסובל מהן בדילמה אמיתית של חשיפה חברתית. קשה "לצאת מהארון" כאדם הסובל מדיכאון, פחות בשל הדיכאון עצמו ויותר בשל הסטיגמות החברתיות. נראה שלאנשים קל יותר להודות בכאב גופני, בקושי פיזי, מאשר בקשיים הנחשבים נפשיים בלבד. אנשים מתקשים יותר לספר לחבריהם שביקרו אצל הפסיכיאטר, מאשר לספר על ביקור אצל רופא המשפחה.

תכנון לעתיד עם דמנציה - פרק ד'
תכנון משפטי לעתיד עם דמנציה פרק ד' – נהיגה עם דמנציה

תכנון לעתיד עם דמנציה - פרק ג'
תכנון משפטי לעתיד עם דמנציה פרק ג' – תכנון לעתיד לגבי החלטות רפואיות

חרדות אצל סטודנטים
ד"ר אילן טל, פסיכיאטר מומחה, מנהל הקליניקה לתמיכה רגשית ונפשית במרכז ד"ר טל

תכנון לעתיד עם דמנציה-פרק ב
תכנון משפטי לעתיד עם דמנציה מתוך אתר העמותה האוסטרלית לאלצהיימר פרק ב' – תכנון לעתיד לגבי החלטות כלכליות

זיהוי ריח כניבוי לאלצהיימר
קושי לזהות ריחות עלול לנבא הידרדרות קוגניטיבית מתוך: Archives of General Psychiatry, July 2007

עצות למשפחות חולי אלצהיימר – כיצד להקל על הטיפול?
מחלת האלצהיימר היא מחלה ניוונית מתקדמת המשפיעה על חיי החולה והמטפל כאחד. האתגרים היומיומיים נעים מקשיים מעשיים לקשיים רגשיים. להתמודדות עמם יש השלכות משמעותיות על איכות חייהם של כל המעורבים. הסתגלות למחלה פירושה התמודדות עם כל אתגר בתורו. יחד עם זאת, קיימים שיטות וטיפולים לשיפור ולייצוב התסמינים לטובת החולה והמטפל גם יחד.

תכנון לעתיד עם דמנציה-פרק א
מתוך אתר העמותה האוסטרלית לאלצהיימר

אינטרנט מסייע בהאטת אלצהיימר
חוקרים מצאו כי ביצוע חיפושים באינטרנט עשוי לשפר את הפעילות המוחית של אנשים מבוגרים. בנוסף, הוא עשוי להאט ואף למנוע את ההידרדרות הקוגניטיבית התלויה בגיל אשר עלולה לגרום למחלת האלצהיימר. מאת: ג'ונתן ליק, The Sunday Times

האם אלצהיימר מגן מפני סרטן?
ישנו סיכוי נמוך יותר לחלות במקביל גם באלצהיימר וגם בסרטן מאת: מייקל פורדי
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI