דף הבית ביטוח ביטוח רכב השוואת תעריפי ביטוח רכב
השוואת תעריפי ביטוח רכב
יגאל מור 19/09/11 |  צפיות: 2669

צרכנות נבונה ונכונה נעשית באמצעות השוואת מחירים ושירותים ובחירת המוצר המעניק עבורכם את המענה האידיאלי, כך יש לנהוג גם במקרה של רכישת ביטוח רכב. ביטוח רכב מהווה הוצאה מהותית כמעט בכל בית בישראל ולכן יש להתייחס בכובד ראש לרכישת ביטוח רכב ולא לרכוש אותו כלאחר יד ללא כל בדיקה מעמיקה והשוואה בין הגופים המבטחים.

בישראל כל בעל רכב מנועי מחויב על פי פקודת ביטוח רכב מנועי לרכוש ביטוח חובה שמטרתו כיסוי נזקי גוף ונפש של מעורבים בתאונת דרכים שנפגעו עקב שימוש ברכב.

הכיסוי הביטוחי במסגרת ביטוח חובה מכסה את כל ההוצאות הרפואיות הנדרשות כמו אשפוז, ניתוח וכו' וכן פיצויים בגין אובדן כושר השתכרות, כאב וסבל.

ועליכם להבין כי חל איסור מפורש לעשות שימוש ברכב ללא ביטוח חובה תקף. עבירה על סעיף זה כורכת בחובה קנס כספי גבוה ואף עונש מאסר בפועל. לכן דבר ראשון לאחר שאתם קונים רכב ובטרם עלייה על הכביש זה רכישת ביטוח חובה.

ביטוח חובה מוצע לצרכן הישראלי מטעם חברות הביטוח השונות. עד שנת 2001 חברות הביטוח היו מציעות תעריף אחד וקבוע, אך משנה זו בוטל התעריף וחברות הביטוח החלו להציע תעריפי ביטוח באופן עצמאי בהתבסס על מאגרי מידע משותפים וכמובן באישורו של המפקח על הביטוח.

חברות הביטוח החלו משקללות את הסיכון העומד מולן ובהתאם מציעות תעריפי ביטוח מותאמים כך שהנחת היסוד הינה כי נהגים זהירים ומנוסים ישלמו פחות מאשר נהגים בעלי עבר בעייתי. חברות הביטוח מתבססות על מספר פרמטרים המשלבים בין נתוני נהג הרכב לרכב עצמו. ניתוח זה אינו מיועד לביטוח חובה בלבד אלא משמש את חברות הביטוח גם בקביעת תעריפי ביטוח מקיף.

בודקים מהו סוג הרכב, נפח המנוע, אמצעי בטיחות מותקנים כמו כריות אוויר, גיל הנהג הצעיר ביותר, מינו של הנהג הצעיר ביותר, הוותק של הנהג הצעיר ביותר, הרשעות של שלילת רישיון בשלוש שנים האחרונות וכן תביעות קודמות לחברת הביטוח בשלוש שנים האחרונות.

כל חברת ביטוח מייחסת חשיבות שונה לכל אחד מהפרמטרים כך שבסיכומו של דבר על סמך אותם נתונים ייתכן ויתקבלו הצעות מחיר שונות מטעם חברות הביטוח ולכן מומלץ לערוך השוואה בין חברות הביטוח.

מדובר בהליך השוואתי קל יחסית היות והתנאים בפוליסות ביטוח חובה זהים וכל ההתייחסות היא רק לגובה התעריף. כמו כן ניתן להשתמש במחשבון לחישוב תעריפי ביטוח חובה המופיע באתר האינטרנט של משרד האוצר. מחשבון זה פועל באמצעות הזנת פרמטרים מבוקשים הנוגעים לסוג הרכב ומאפייני הנהג ומיד מתקבלות הצעות מחיר מטעם חברות הביטוח.

נוסף על כך במידה ואתם מעוניינים לבטח את רכבכם מפני נזקי רכוש עליכם לרכוש ביטוח רכב נוסף המוכר בשם ביטוח מקיף. ביטוח מקיף הינו ביטוח רכושי לכל דבר ועניין. תקנות הביטוח קבעו פוליסת ביטוח מקיף תקנית שעליה חברות הביטוח חייבות להתבסס ואסור להן לשנות את תנאי הפוליסה לרעת המבוטח אלא רק לטובתו.

ביטוח מקיף מכסה מגוון אירועים ביטוחים הכל בהתאם למצוין בפוליסת הביטוח. גם במקרה של ביטוח מקיף חיוני לערוך סקר שוק בין חברות הביטוח השונות בענף. אינכם מחויבים לרכוש ביטוח מקיף אצל אותה חברת ביטוח בה רכשתם ביטוח חובה אולם ברוב המקרים הדבר יעניק לכם הטבות והצעות מחיר אטרקטיביות.

עם זאת קיים שוני בהליך ההשוואה היות וחברות הביטוח מציעות כל אחת פוליסת ביטוח ייחודית מטעמה ולכן חובה להתייחס לתנאים המוצעים במסגרת הפוליסה ולא להתמקד רק בתעריפים בלבד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יגאל מור


 


מאמרים נוספים מאת יגאל מור
 
כיצד לפעול במקרה של תאונת דרכים והפעלת ביטוח רכב
30/10/11 | ביטוח רכב
תאונות דרכים הפכו כבר מזמן למכת מדינה, מאות אלפי תאונות דרכים בשנה, נפגעים והרוגים, מתוך ניסיון להגן על עצמנו כמה שיותר אנו רוכשים ביטוח רכב, אך כשמגיע זמן האמת וצריך להפעילו רבים אינם יודעים כיצד לנהוג ומה לעשות.

טיפים לרכישת ביטוח נסיעות לחו"ל
כאשר אתם טסים לחו"ל ביטוח נסיעות לחו"ל נהפך לחלק בלתי נפרד מהחבילה בדיוק כמו כרטיסי הטיסה או המזוודה. אולם אל לכם להתייחס לביטוח נסיעות לחו"ל כדבר שגרתי וסטנדרטי היות וכך תאבדו את המהות הטמונה בו.

ביטוח רכב- כיסוי לנזקי רכוש, גוף ונפש
10/10/11 | ביטוח רכב
תאונות דרכים נהפכו למכת מדינה, אי אפשר יותר להתעלם מעובדה זו, מדי יום מתרחשות עשרות תאונות דרכים, פצועים ונפגעים בגוף ובנפש, נזק לרכוש ועוד, לצערנו מדובר בעובדה קיימת ולכן רצוי ככל האפשר להגן על עצמכם מפני סכנה זו וזאת באמצעות ביטוח רכב.

ענף ביטוח רכב בישראל
26/09/11 | ביטוח רכב
בישראל ענף ביטוח רכב מצוי תחת פיקוחו של המפקח על הביטוח הדואג למעשה לדרך ניהולן של חברות הביטוח ומוודא כי ציבור הצרכנים בישראל לא יקופח ויקבל את המגיע לו בהתאם לחוק. המפקח על הביטוח בודק את התנהלות סוכני הביטוח, עמידתן של חברות הביטוח בתקנות הביטוח ועוד.

השוואת תעריפי ביטוח רכב
19/09/11 | ביטוח רכב
צרכנות נבונה ונכונה נעשית באמצעות השוואת מחירים ושירותים ובחירת המוצר המעניק עבורכם את המענה האידיאלי, כך יש לנהוג גם במקרה של רכישת ביטוח רכב. ביטוח רכב מהווה הוצאה מהותית כמעט בכל בית בישראל ולכן יש להתייחס בכובד ראש לרכישת ביטוח רכב ולא לרכוש אותו כלאחר יד ללא כל בדיקה מעמיקה והשוואה בין הגופים המבטחים.

ביטוח נסיעות לחו"ל, שהייה בחו"ל אינה שלמה בלעדיו
שערי העולם פתוחים כבר לכל ואין כמו הישראלי שינצל זאת עד תום. מאות אלפי ישראלים טסים מדי שנה לחו"ל למגוון עצום של יעדים ואטרקציות, אך דבר אחד משותף לכל - ביטוח נסיעות לחו"ל. לא משנה מהו יעד הטיסה, סוג החופשה, מצבכם הבריאותי או גילכם ביטוח נסיעות לחו"ל הינו מוצר חובה שבלעדיו החופשה אינה מושלמת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI