דף הבית ביטוח ביטוח רכב ענף ביטוח רכב בישראל
ענף ביטוח רכב בישראל
יגאל מור 26/09/11 |  צפיות: 2547

בישראל ענף ביטוח רכב מצוי תחת פיקוחו של המפקח על הביטוח הדואג למעשה לדרך ניהולן של חברות הביטוח ומוודא כי ציבור הצרכנים בישראל לא יקופח ויקבל את המגיע לו בהתאם לחוק. המפקח על הביטוח בודק את התנהלות סוכני הביטוח, עמידתן של חברות הביטוח בתקנות הביטוח ועוד.

לדוגמא פוליסת ביטוח רכב מקיף חייבת לכלול על פי תקנות הביטוח רף מינימאלי של תנאים וכיסויים. חברות הביטוח אינן יכולות לפגוע במצב המבוטח ולהפחית מאותם תנאים מוגדרים אך ההיפך אפשרי ואף מומלץ. למעשה בפועל חברות הביטוח משפרות ומטיבות את מצב המבוטח באופן ניכר, כל חברת ביטוח ושיקוליה שלה.

ביטוח רכב חובה מצוי גם הוא תחת פיקוח המפקח על הביטוח. וצריך להבין כי כיום מדובר בשוק פתוח ותחרותי מאשר היה בעבר. עד לשנת 2001 היה נהוג תעריף אחיד אצל כל חברות הביטוח ללא כל התייחסות למאפייני הנהג. מצב זה יצר אי שוויוניות והביא למחירי ביטוח גבוהים ביותר.

בכדי לתקן את המצב הוחלט כי חברות הביטוח יוכלו להציע תעריפי ביטוח רכב תחרותיים ושונים המתומחרים בהתאם למספר פרמטרים הלוקחים בחשבון את מאפייני הרכב והנהג. כאשר המטרה המובילה היא להטיב עם נהגים זהירים ולהעניק להם תעריפי ביטוח מועדפים ואטרקטיביים.

חברות הביטוח מסתמכות על מאגרי מידע שבהם ישנו מידע הנוגע להיסטורית תביעות הביטוח של המבוטח, ותק, גיל וכו' ובהתאם מציעות תעריפי ביטוח מותאמים וייחודיים. כל זאת כמובן תחת פיקוחו ובאישורו של המפקח על הביטוח.

בין הפרמטרים המבוקשים נבדקים סוג הרכב, נפח המנוע, אמצעי בטיחות כגון כריות אוויר, ותק הנהג הצעיר ביותר הנוהג ברכב, מין הנהג, היסטורית תביעות קודמות ושלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות. כל חברת ביטוח מעניקה משקל שונה לכל פרמטר כך שלמעשה אותו מבוטח יכול לקבל מספר הצעות מחיר השונות זו מזו.

עקב עובדה זו מומלץ לערוך סקר שוק בין חברות הביטוח השונות בכל הנוגע לביטוח רכב חובה. מדובר בהליך השוואתי מהיר ונוח נוכח העובדה כי התנאים בפוליסות הביטוח זהים ועליכם רק להשוות את גובה התעריף עצמו. נוסף על כך המפקח על הביטוח העמיד לרשות הציבור באתר האינטרנט של משרד האוצר מחשבון להשוואת תעריפי ביטוח רכב חובה. מחשבון זה ידרוש מכם להזין נתונים מבוקשים הנוגעים למאפייני הרכב והנהג ובהתאם תקבלו במיידי הצעות מחיר מטעם חברות הביטוח הפועלות בענף ביטוח רכב.

גם בנוגע לרכישת ביטוח רכב מקיף חברות הביטוח מציעות תעריפי ביטוח בהתאם למאפייני הרכב והנהג אולם במקרה זה נלקחים בחשבון גם שווי הרכב, אזור המגורים ועוד היות ומדובר בביטוח רכושי ולא גופני או נפשי.

בהתאם לזאת בטרם רכישת ביטוח רכב מקיף מומלץ אף במקרה זה לערוך סקר שוק בין חברות הביטוח השונות אולם במקרה זה חובה להתייחס לתנאים ולשירותים המוצעים במסגרת פוליסת הביטוח ולא רק לגבי תעריף הפוליסה עצמה. ככל שפוליסת ביטוח רכב מקיף תהא רחבה יותר ותכלול יותר שירותים וכיסויים כך התעריף יהא גבוה ויקר יותר.

באפשרותכם לפצל את רכישת ביטוח רכב בין חברות ביטוח שונות. אצל אחת לרכוש ביטוח רכב מקיף ואילו אצל השנייה ביטוח רכב חובה, וכך בעצם לקבל את ההצעה המיטבית מכל חברת ביטוח, אולם ברוב המקרים רכישת כל מרכיבי ביטוח הרכב אצל חברת ביטוח אחת מקנה למבוטח תעריפים מוזלים ואטרקטיביים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יגאל מור


 


מאמרים נוספים מאת יגאל מור
 
כיצד לפעול במקרה של תאונת דרכים והפעלת ביטוח רכב
30/10/11 | ביטוח רכב
תאונות דרכים הפכו כבר מזמן למכת מדינה, מאות אלפי תאונות דרכים בשנה, נפגעים והרוגים, מתוך ניסיון להגן על עצמנו כמה שיותר אנו רוכשים ביטוח רכב, אך כשמגיע זמן האמת וצריך להפעילו רבים אינם יודעים כיצד לנהוג ומה לעשות.

טיפים לרכישת ביטוח נסיעות לחו"ל
כאשר אתם טסים לחו"ל ביטוח נסיעות לחו"ל נהפך לחלק בלתי נפרד מהחבילה בדיוק כמו כרטיסי הטיסה או המזוודה. אולם אל לכם להתייחס לביטוח נסיעות לחו"ל כדבר שגרתי וסטנדרטי היות וכך תאבדו את המהות הטמונה בו.

ביטוח רכב- כיסוי לנזקי רכוש, גוף ונפש
10/10/11 | ביטוח רכב
תאונות דרכים נהפכו למכת מדינה, אי אפשר יותר להתעלם מעובדה זו, מדי יום מתרחשות עשרות תאונות דרכים, פצועים ונפגעים בגוף ובנפש, נזק לרכוש ועוד, לצערנו מדובר בעובדה קיימת ולכן רצוי ככל האפשר להגן על עצמכם מפני סכנה זו וזאת באמצעות ביטוח רכב.

ענף ביטוח רכב בישראל
26/09/11 | ביטוח רכב
בישראל ענף ביטוח רכב מצוי תחת פיקוחו של המפקח על הביטוח הדואג למעשה לדרך ניהולן של חברות הביטוח ומוודא כי ציבור הצרכנים בישראל לא יקופח ויקבל את המגיע לו בהתאם לחוק. המפקח על הביטוח בודק את התנהלות סוכני הביטוח, עמידתן של חברות הביטוח בתקנות הביטוח ועוד.

השוואת תעריפי ביטוח רכב
19/09/11 | ביטוח רכב
צרכנות נבונה ונכונה נעשית באמצעות השוואת מחירים ושירותים ובחירת המוצר המעניק עבורכם את המענה האידיאלי, כך יש לנהוג גם במקרה של רכישת ביטוח רכב. ביטוח רכב מהווה הוצאה מהותית כמעט בכל בית בישראל ולכן יש להתייחס בכובד ראש לרכישת ביטוח רכב ולא לרכוש אותו כלאחר יד ללא כל בדיקה מעמיקה והשוואה בין הגופים המבטחים.

ביטוח נסיעות לחו"ל, שהייה בחו"ל אינה שלמה בלעדיו
שערי העולם פתוחים כבר לכל ואין כמו הישראלי שינצל זאת עד תום. מאות אלפי ישראלים טסים מדי שנה לחו"ל למגוון עצום של יעדים ואטרקציות, אך דבר אחד משותף לכל - ביטוח נסיעות לחו"ל. לא משנה מהו יעד הטיסה, סוג החופשה, מצבכם הבריאותי או גילכם ביטוח נסיעות לחו"ל הינו מוצר חובה שבלעדיו החופשה אינה מושלמת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI