דף הבית ביטוח ביטוח רכב ביטוח רכב- כיסוי לנזקי רכוש, גוף ונפש
ביטוח רכב- כיסוי לנזקי רכוש, גוף ונפש
יגאל מור 10/10/11 |  צפיות: 2655

תאונות דרכים נהפכו למכת מדינה, אי אפשר יותר להתעלם מעובדה זו, מדי יום מתרחשות עשרות תאונות דרכים, פצועים ונפגעים בגוף ובנפש, נזק לרכוש ועוד, לצערנו מדובר בעובדה קיימת ולכן רצוי ככל האפשר להגן על עצמכם מפני סכנה זו וזאת באמצעות ביטוח רכב.

יהיו כאלו שישאלו מה לביטוח רכב ולבריאות, בנוגע לנזק רכושי הדבר מובן אך מה לזה ולנזק פיסי? התשובה לכך היא ביטוח חובה לרכב. ביטוח חובה לרכב מיועד לכסות בדיוק את נזקים אלו, נפגעי גוף ונפש, ומטרתו להשיב את מצבם לקדמותו ככל האפשר ולהקל על חייהם מבחינה כלכלית בתקופת ההחלמה וחזרתם לשגרה. ביטוח חובה לרכב אינו נועד רק לנהג הרכב אלא מכסה גם את נוסעי הרכב וכן הולכי רגל שנפגעו כתוצאה משימוש בכלי הרכב המבוטח. במסגרת ביטוח חובה לרכב יכוסו כל ההוצאות הרפואיות כדוגמת ניתוחים, אשפוז בבית חולים, ביקור רופא מומחה ועוד, פיצוי בגין אובדן כושר עבודה וכן פיצוי בגין כאב וסבל.

ביטוח חובה לרכב הוא ברירת מחדל לכל בעל רכב מנועי, וזאת על פי חוק פקודת ביטוח רכב מנועי. במידה ולא רכשתם ביטוח רכב זה, אתם עבריינים בהתאם לחוק, אולם לא בכך מסתיים העניין. במידה ואכן תתרחש תאונת דרכים אתם עלולים למצוא עצמכם בבור כלכלי ללא תחתית, ראשית כל ההוצאות הרפואיות ימומנו מכיסכם באופן בלעדי שלא לדבר על שאר המעורבים בתאונת הדרכים, סיטואציה שבמהרה תוביל אתכם לפשיטת רגל כלכלית. ומה בנוגע לשאר הנפגעים? במידה והרכב לא היה מבוטח או שנהג הרכב נמלט ומדובר בתאונת פגע וברח, הנפגעים זכאים לעזרה כלכלית ולפיצויים מתאגיד קרנית שהוקם בדיוק למקרים שכאלו.

כמו כן ביטוח חובה לרכב אינו תקף בכל תנאי, במידה ונהגתם תחת השפעת אלכוהול או סמים או שמדובר בתאונה מכוונת, חברת הביטוח תסיר מכם כל אחריות, לכן הישמרו והיזהרו לכם.

כעת נותר נזק הרכוש שנגרם לרכב, נזק זה יכוסה באמצעות ביטוח רכב נפרד הידוע בשם ביטוח מקיף לרכב. ביטוח מקיף לרכב בניגוד לביטוח חובה לרכב אינו חובה ונתון לשיקול דעתכם הבלעדי. ביטוח מקיף לרכב מכסה מגוון אירועים ביטוחים שגרמו לנזק רכוש ברכב המבוטח כדוגמת גניבת הרכב, ניסיון לגניבה, השחתה, שריפה, שיטפון, סופה, רעידת אדמה ועוד.

כמו כן במסגרת ביטוח המקיף מוצעים מספר שירותים שיהפכו את חיי המבוטח לקלים ונוחים יותר כדוגמת שירות הובלה וגרירה במקרה והרכב המבוטח היה מעורב בתאונת דרכים או נתקע עקב תקלה טכנית ונדרש כעת להובילו למוסך המורשה לצרכי טיפול. שירות רכב חלופי במידה והרכב נגנב או היה מעורב בתאונת דרכים וכעת הינו מושבת ובזמן התיקון או רכישת רכב חדש אתם זכאים כעת לרכב חלופי זמני. כיסוי שמשות, כיסוי מערכת סטריאו במקרה של גניבה או נזק, שירות טסט עד הבית, בו נציג מטעם חברת הביטוח אוסף את רכבכם מביתכם, מעביר את הרכב טסט ומחזירו בבטחה אל ביתכם, וכן עזרה משפטית לכל מקרה של תביעה נזיקית או פלילית מטעם נפגע או המדינה.

באפשרותכם לפצל את ביטוח הרכב ולרכוש חובה מאחד וביטוח מקיף לרכב מאחר, או לרכוש אותם יחדיו אצל חברת ביטוח אחת, הכל בהתאם לתנאים המוצעים ועלות הביטוח עצמו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יגאל מור


 


מאמרים נוספים מאת יגאל מור
 
כיצד לפעול במקרה של תאונת דרכים והפעלת ביטוח רכב
30/10/11 | ביטוח רכב
תאונות דרכים הפכו כבר מזמן למכת מדינה, מאות אלפי תאונות דרכים בשנה, נפגעים והרוגים, מתוך ניסיון להגן על עצמנו כמה שיותר אנו רוכשים ביטוח רכב, אך כשמגיע זמן האמת וצריך להפעילו רבים אינם יודעים כיצד לנהוג ומה לעשות.

טיפים לרכישת ביטוח נסיעות לחו"ל
כאשר אתם טסים לחו"ל ביטוח נסיעות לחו"ל נהפך לחלק בלתי נפרד מהחבילה בדיוק כמו כרטיסי הטיסה או המזוודה. אולם אל לכם להתייחס לביטוח נסיעות לחו"ל כדבר שגרתי וסטנדרטי היות וכך תאבדו את המהות הטמונה בו.

ביטוח רכב- כיסוי לנזקי רכוש, גוף ונפש
10/10/11 | ביטוח רכב
תאונות דרכים נהפכו למכת מדינה, אי אפשר יותר להתעלם מעובדה זו, מדי יום מתרחשות עשרות תאונות דרכים, פצועים ונפגעים בגוף ובנפש, נזק לרכוש ועוד, לצערנו מדובר בעובדה קיימת ולכן רצוי ככל האפשר להגן על עצמכם מפני סכנה זו וזאת באמצעות ביטוח רכב.

ענף ביטוח רכב בישראל
26/09/11 | ביטוח רכב
בישראל ענף ביטוח רכב מצוי תחת פיקוחו של המפקח על הביטוח הדואג למעשה לדרך ניהולן של חברות הביטוח ומוודא כי ציבור הצרכנים בישראל לא יקופח ויקבל את המגיע לו בהתאם לחוק. המפקח על הביטוח בודק את התנהלות סוכני הביטוח, עמידתן של חברות הביטוח בתקנות הביטוח ועוד.

השוואת תעריפי ביטוח רכב
19/09/11 | ביטוח רכב
צרכנות נבונה ונכונה נעשית באמצעות השוואת מחירים ושירותים ובחירת המוצר המעניק עבורכם את המענה האידיאלי, כך יש לנהוג גם במקרה של רכישת ביטוח רכב. ביטוח רכב מהווה הוצאה מהותית כמעט בכל בית בישראל ולכן יש להתייחס בכובד ראש לרכישת ביטוח רכב ולא לרכוש אותו כלאחר יד ללא כל בדיקה מעמיקה והשוואה בין הגופים המבטחים.

ביטוח נסיעות לחו"ל, שהייה בחו"ל אינה שלמה בלעדיו
שערי העולם פתוחים כבר לכל ואין כמו הישראלי שינצל זאת עד תום. מאות אלפי ישראלים טסים מדי שנה לחו"ל למגוון עצום של יעדים ואטרקציות, אך דבר אחד משותף לכל - ביטוח נסיעות לחו"ל. לא משנה מהו יעד הטיסה, סוג החופשה, מצבכם הבריאותי או גילכם ביטוח נסיעות לחו"ל הינו מוצר חובה שבלעדיו החופשה אינה מושלמת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI