דף הבית רוחניות תראפיה טנטרה
טנטרה
shimi 13/02/10 |  צפיות: 14271

טנטרה היא חוויה מלהיבה ומרתקת, ומסע מרגש של גילוי עצמי. זוהי הזדמנות להיכרות מחודשת עם מקורות העוצמה החיונית שלנו בכל המישורים – הגופני הריגשי המיני והרוחני – ועם הדרכים למימושם ועידונם בתחום האישי וביחסים הבין-אישיים.

הטנטרההיא אסכולה ייחודית שהתפתחה בהודו ובטיבט, הרואה בחושניות ובייצריות ראי ליצירה הקוסמית המתמדת, ולפיכך דרך המלך להתעלותו הרוחנית, הריגשית והגופנית של האדם כמארג שלם ("טנטרה" בסנסקריט = מארג, מטווה).

בניגוד למרבית המסורות הרוחניות והדתות אשר דגלו בדיכוי "היצר הרע", שילבו הטנטרים מודעות מדיטטיבית עם שכלול היכולת הארוטית וההתנסות האקסטטית, כאמצעים ל"שחרור הנפש" – חווית החיים במלואם בכל רגע ורגע. שיאו של מעשה האהבה נחשב כדגם-אב לחוויות המיסטיות הנעלות ביותר.

עדויות להשפעה הרבה של התפיסה הטנטרית על התרבות ההודית ניתן למצוא בפיסול הארוטי המרהיב על קירות המקדשים בקג'ורהו (משנת 1000 לספירה), בספרות ה"קאמה סוטרה" ועוד.

בעשורים האחרונים הועבר הידע הטנטרי גם למערב, הודות לעבודתם של מסטרים הודים מודרניים כאושו ואחרים אשר החיו את המסורת הקדומה בגרסה עדכנית לתקופתנו.

תלמידיהם הבולטים, כמו מרגו אננד בארה"ב, יסדו בתי ספר ופרסמו ספרים שהפיצו את תודעת הטנטרה ברבים. כמה מהם יצאו לאור גם בעברית, ונוספים עומדים להופיע (ראה להלן: קריאה נוספת).

כיום מוצעוסדנאות טנטרה ת והדרכה זוגית ואישית ברחבי העולם – וכעת גם בישראל.

תרגול טנטרי מודרני הינו תהליך "רך" ומדורג המשלב ידע עיוני עם התנסות חוויתית במדיטציה, נשימה מודעת, עידון החושים, מגע, תנועה ומוסיקה. כלים אלה מתמירים עבורנו את האנרגיה המינית הבסיסית ("קונדליני") למשאב של חיים וחיוניות, בצד העצמת התודעה, על-ידי הזרמת הקונדליני במעלה המרכזים האנרגטיים ("צ'קרות").

בחברה המודרנית, ובפרט במערב שהושפע מאד ממוסר נוצרי רווי רגשות-אשם, זרימת האנרגיה חסומה למרבה הצער אצל רובנו בדרגות שונות. אנו טרודים וחסרי שקט פנימי, ובדרך-כלל איננו חווים במלואם חיבור ריגשי ומימוש עצמי – וכך גם ביחסים הבין אישיים וביחסי-המין בפרט. 

עבודה טנטרית מתמקדת על כן בשלבים הראשונים בשחרור חסימות אנרגטיות וקשיים רגשיים בצד הגברת החושניות והפתיחות האירוטית. לפעילות בקבוצה נודע ערך רב, שכן היא מאפשרת תהליכים בין-אישיים והעצמה אנרגטית מעבר ליכולתו של הפרט לבדו. בשלבים מתקדמים יותר ישנה נגיעה ישירה גם במיניות ובקשר הזוגי, ונלמדים טכסים ופרקטיקות טנטריות ליצירת זרימה משותפת בגוף, בנפש וברוח ("אורגזמה קוסמית").

סדנת טנטרה היא אפוא עבורנו הזמנה להתחבר למרחב פנימי אותנטי, לשינוי התפיסה ואופן ההתמודדות עם אינטימיות וזוגיות, נשיות וגבריות, דימוי גופני ריגשי ומיני. להעמקת הפתיחות לעצמנו לזולת ולסביבה, תוך יצירת משמעות, אהבה ושמחת חיים.

הסדנאות מוצעות במתכונות שונות המותאמות ליחידים/ות לזוגות, לנשים או לגברים בלבד, במסגרות של סוף-שבוע ארוך או כסדרת מפגשים שבועיים, ובמידרג של רמות למתחילים ולמתקדמים. למשתתפים ניתנת אפשרות נרחבת לשתף ולהעלות שאלות בעקבות ההתנסות.

מידע נוסף ניתן למצוא ב פורום טנטרה באתר נומיינד

מאמר זה נכתב ע"י אורן גני וחיה כספי מייסדי מרכז תוא"ם


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 shimi


 


מאמרים נוספים מאת shimi
 
שיעורי קונטקט מה זה כולל?
10/09/11 | מדיטציה
הריקוד ידוע כדרך הטובה ביותר ליצירת איזון בין הנפש לגוף באופן בלתי אמצעי ומשחרר. לימודי קונטקט מאפשרים לכל אחד לחוות את הריקוד דרך טכניקת תנועה של מגע זוגי או קבוצתי בתנועות מיוחדות הנותנות דגש על העברת שיווי המשקל מנקודה לנקודה באופן מאולתר לחופש יצירתי וביטוי עצמי אופטימלי.

מהו דמיון מודרך?
10/09/11 | מדיטציה
דמיון מודרך היא שיטה אשר באמצעותה ניתן להביא את החלומות והרצונות הפנימיים לידי מציאות אמיתית לשינוי דפוסי המחשבה הרגילים והמקובעים על ידי שימוש בדמיון שבו ניתן לראות כתמונה חיה את הכל מתגשם תוך כדי מתן דגש ותשומת לב לכל פרט ופרט ותחושה כאילו המדובר בחוויה עצמה עד אשר היא תתגשם

כרתים – כובשים את אי היווני
נומיינד ו Yoga Travels חוגגים עשור להקמתם – ומטיסים אתכם לחגיגה שלא נראתה עד היום. פסטיבל ריקוד מדיטציה, מסיבות וסדנאות עם מיטב המורים ל 5 לילות באי הקסום כרתים. 2 מטוסים, 350 משתתפים ב 3 מתחמים עם חגיגה ענקית במפרץ הכי יפה באי כרתים יוון.

יוגה צחוק - זה לא צחוק
18/06/11 | יוגה
במאמר זה החלטתי לתת במה למוסד הזה - יוגה צחוק - שנכנס בשנים האחרונות גם לארץ, נכנס בחטף וסחף המונים. אני חייבת לציין כי ההתהדרות הזאת של כל סדנה איזוטרית במושג יוגה קצת מכעיסה אותי אבל יחד עם זה אני מודה ומתוודה, עכשיו, לאחר שקראתי קצת חומרים בעניין, כי בכל זאת יש כאן משהו.

ואם סדנאות ה יוגה צחוק מאמצות אי אילו כלים מעולם היוגה על מנת לשחרר עכבות ולעודד צחוק - לכבוד הוא לנו - אנשי היוגה.


מדיטציה ודמיון מודרך חלק ב'
18/06/11 | מדיטציה
מדיטציה, על שלל סוגיה, היא מסע. כמו לקראת כל מסע מוצלח כדאי להתכונן מראש: להכיר את המקום, לאן כדאי ללכת, איך כדאי להתלבש, מה קוד ההתנהגות המקומי. מכאן, השמים הם הגבול. לכו תדעו את מי תפגשו, לאן תתגלגלו, ואילו חוויות מדהימות תאספו בדרך.

מדיטציה ודמיון מודרך - חלק א'
18/06/11 | מדיטציה
אחר צהרים אחד, לפני כחמש שנים, אחרי תקופה של כמה חודשים בחו"ל, ללא עבודה, ללא דירה ועם תחושה של יאוש צורב ומחלחל, התפללתי אל אלוהים מכל ליבי שיעזור לי למצוא את הכח להמשיך ואת הנתיב שלי למקום טוב יותר.

סיימתי את התפילה בתחושה של הקלה, וכמה דקות אחר כך תפסו עיני את הספר "כוחו של התת מודע" של ד"ר מרפי. קניתי את הספר כשנתיים לפני כן בעקבות המלצה של ידיד ומעולם לא עיינתי בו. הפעם הרגשתי צורך לפתוח אותו מתוך תחושה שזה המענה של אלוהים לתפילה שלי.

מאז ועד היום אני עושה מדיטציה מידי יום, וחיי השתנו לבלי הכר. החוויה הקיומית של בלבול וחוסר אונים פינתה עם הזמן את מקומה לתחושה של שמח


הומאופתיה- מה זה אומר, באמת?
תמצית ההיגיון ותפיסת העולם ההומאופטית - מלווה בדוגמאות המובאות בגוף הטקסט. זהירות!!!! המידע המוגש בשורות הבאות, יכול, בקלות יחסית, לשנות את תפיסת מציאות החיים.

על הטופו לבדו
מקורו של הטופו מפולי הסויה והוא מהווה מרכיב עיקרי וחשוב בתזונת ארצות המזרח. אנחנו פוגשים אותו בחנויות הטבע ובסופר, רואים אותו מופיע ככוכב" טרנדי" בתפריטים וספרי בישול ולא תמיד מפנימים את יתרונותיו הרבים והאפשרות לשלבו במטבחנו.

היכונו היכונו ל 21 בדצמבר!!
מבחינה אסטרולוגית ה 21 בדצמבר הוא יום בעל חשיבות עילאית, בו השמש עוברת ממזל קשת אל מזל גדי, דרך נקודת רום השמיים המשמעותית. זהו זמן המעבר הרישמי בין הסתיו אל החורף. זהו הזמן, על פי מפת הלידה, שבוא אדם מגיע לבגרות.

סלט סלק עם שומר ונענע
פעמים רבות יוצא לנו להיתקל באנשים שאינם אוהבים סלק. לחלקם, בעיקר יוצאי מזרח אירופה, טראומות ילדות מסירים עמוסי סלק המתבשלים על הכיריים לצורך הכנת בורשט תוך כדי הפצת ריח דומיננטי בחלל הבית. אחרים פשוט נרתעים מהשורש הסגול הזה המשאיר את הידיים מוכתמות כאילו זה עתה סיימנו משמרת בבית מטבחיים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI