דף הבית אינטרנט והחיים ברשת פיתוח אתרים טכנולוגיות בניית אתרי אינטרנט
טכנולוגיות בניית אתרי אינטרנט
Click4Web 15/11/10 |  צפיות: 3350

בשוק ישנן טכנולוגיות רבות, שונות ומגוונות לבניית אתרי אינטרנט. כלהטכנולוגיות יודעות לעשות בסופו של דבר את אותם הדברים, בצורה כזו או אחרת.לכל טכנולוגיה יש את היתרונות שלה ואת החסרונות שלה. אותן טכנולוגיותמשתנות ומתחדשות כל הזמן וכמעט מידי יום יוצא שדרוג לגרסאות חדשות.

בניית אתרי אינטרנט היא אחד התחומים היחידים שמתפתחים בתדירות כל כך גבוהה עקב כמות המפתחיםהגבוהה והתשתית המפותחת שנקראת אינטרנט. מידי יום עולים לרשת אלפי אתריאינטרנט חדשים ולכן הצורך בפיתוח הטכנולוגי הוא מהגבוהים ביותר.

היריעה קצרה מלהכיל פירוט מלא אודות כל הטכנולוגיות הקיימות בשוק ולכןהפירוט עוסק בעיקרי הדברים שהם סוגי הטכנולוגיות בחלוקה לכותרות כלליות.

שפות צד לקוח
צד הלקוח הוא בעצם כל מה שנראה בסופושל דבר לעינו של הגולש. מדובר בבסיס לכל הקשור בבניית אתרי אינטרנט ולמעשהאין אתר אינטרנט שלא משתמש בטכנולוגיות צד לקוח והמינימום הוא להשתמשבבסיסית ביותר שבהן.

שפת צד הלקוח הבסיסית ביותר שבעזרתה כותבים אתרי אינטרנט היא שפתה-HTML. זוהי למעשה שפת סימון פשוטה שאותה קוראים הדפדפנים שבעזרתם אנחנוגולשים באינטרנט.

חשוב להבין שגם שפות צד השרת עליהן ידובר בהמשך, מייצרות בסופו של דבר קוד HTML ולכן זוהי השפה העיקרית בכל הקשור לאינטרנט.

שפת צד לקוח חדשה יחסית וחשובה לא פחות היא שפת ה-CSS. מדובר בשפהשאחראית לכל מה שקשור לעיצוב התוכן לרבות צבעים, גדלים של הטקסט ושלהתמונות ומיקום של אלמנטים בדף. בעבר, לפני שה-CSS התפתחה לשפה, עיצובהתוכן היה גם הוא חלק משפת ה-HTML אך המגמה שהתפתחה היא הפרדה של עיצובמתוכן – דבר המקנה יתרונות רבים.

שפה נוספת וחשובה היא שפת Javascript שאחראית לכל מה שקשור בהתנהגות. בעזרתה ניתן לבצע כל מיני דברים שלא ניתן לבצע באמצעות HTML.

שפות צד שרת
אם עד עכשיו דיברנו על שפות פשוטותמאוד ברמה הטכנית אז שפות צד הלקוח הן משהו אחר לגמרי. שפות צד שרת הןהבסיס ליצירת אתרים דינאמיים, כלומר, אתרים עם מידע משתנה המתאחסן על גביבסיסי נתונים.

פייסבוק, טוויטר, ynet וכמעט כל אתר אינטרנט שאתם מכירים נבנה על ידישפות צד שרת. שפות צד השרת מאפשרות לבנות אתרי אינטרנט חכמים המאפשריםלזכור פעולות של משתמש, לקבל מידע יזום ממשתמשים כגון תגובות לכתבות,הודעות בפורומים וכו'.

השפות הבולטות ביותר הן ASP שהשתדרגה עם הזמן ל-.net והן שתיהן מביתמיקרוסופט. שפה נוספת ובולטת מאוד היא שפת PHP שבניגוד לשפות הפיתוח שלמיקרוסופט, משתמשיה מאמינים יותר בתרבות הקוד הפתוח. הסיבה שהיא אומצה בחוםעל ידי קהיליית הקוד הפתוח היא הסיבה שניתן להריץ אותה על שרתי לינוקס(לינוקס היא גם מערכת הפעלה חינמית) בעוד שאת הטכנולוגיות של מיקרוסופטניתן להריץ על שרתים שמריצים ווינדוס בלבד (מערכת הפעלה בתשלום).

ומה צופן בחובו העתיד
בעתיד ככל הנראה נראהטכנולוגיות חדשות צומחות ומתפתחות. למעשה, כבר עכשיו ניתן לראות כמהטכנולוגיות שעשויות להמשיך להתפתח ולהגיע לשורה הראשונה של שפות התכנותהבולטות בשוק.

עולם האינטרנט מתפתח בקצב מסחרר וכל יום ניתן ללמוד טכנולוגיות חדשות אוללמוד דרכים ליישומים חדשים בשפות התכנות הקיימות. כבר היום מדובר על גרסאחדשה של HTML (גרסא 5) שטומנת בחובה הפתעות רבות וחידושים טכנולוגייםרבים. ניתן רק לנחש שזו רק ההתחלה ושצפויים לנו בעקבות החידוש הלא קטן הזהעוד כמה וכמה חידושים גדולים לא פחות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Click4Web

מאמר זה פורסם על ידי קליק 4 ווב - בניית אתרי אינטרנט העוסקת באפיון, עיצוב אתרי אינטרנט,קידום אתרים ופיתוח מערכות אינטרנט.



 


מאמרים נוספים מאת Click4Web
 
היתרון הגדול של דף נחיתה עבור העסק שלך
דף נחיתה הוא דף שמיועד לקבל תנועה מקמפיינים שונים וכל תפקידו הוא להתמקד במכירת מוצר אחד בלבד. לדף נחיתה מסוג כזה יש מספר יתרונות כמו צפי של קהל יעד מסוים, דבר שמאפשר למקד את דף הנחיתה בצורה מוכוונת עבור קהל היעד.

יש תקן חדש – בניית אתרי אינטרנט ב-HTML5
הוא כבר, כאן אבל עדיין לא באופן רשמי. HTML5 נכנסת לשימוש לאט לאט ואפשר כבר לראות ברחבי הרשת לא מעט אתרי אינטרנט שנבנים על פי התקן החדש שנמצא בשלבי תקינה מתקדמים.

דגשים חשובים בנושא בניית דף נחיתה
בניית דף נחיתה היא כלי שימושי ביותר עבור מפרסמים ברשת. הוא משמש לקידום מוצר או שירות ספציפי ומהווה יעד לתנועה המגיעה מפרסום של מודעות טקסט ממומנות או באנרים כשמטרתו היא בדרך כלל איסוף פרטים. דף נחיתה מוצלח הוא דף בו אחוז גבוה של משתמשים מבצעים את המטרה שלשמו הוא נועד.

מהו מיתוג באינטרנט?
מיתוג באינטרנט - מאמר זה עוסק בנושא מיתוג באינטרנט ומציג את הנקודות החשובות שאליהם יש לשים לב כשניגשים לבצע עבודות מיתוג ברשת. איך להיזהר ואיך לעבוד נכון, מה אפשר לעשות לבד ומה כדאי להשאיר למומחים לעשות.

בניית אתרי אינטרנט בחינם – כן או לא
אם פעם נדרשתם להשקיע כסף רב כדי לשכור חברה שתבנה עבורכם אתר אינטרנט הרי שכיום בעידן האינטרנט יכול כל אחד לבנות לעצמו בקלות אתר אינטרנט על ידי גופים שונים שנותנים פלטפורמה להקמת אתר אינטרנט בחינם.

טכנולוגיות בניית אתרי אינטרנט
בשוק ישנן טכנולוגיות רבות, שונות ומגוונות לבניית אתרי אינטרנט. כל הטכנולוגיות יודעות לעשות בסופו של דבר את אותם הדברים, בצורה כזו או אחרת. לכל טכנולוגיה יש את היתרונות שלה ואת החסרונות שלה. אותן טכנולוגיות משתנות ומתחדשות כל הזמן וכמעט מידי יום יוצא שדרוג לגרסאות חדשות.

בניית אתרי אינטרנט מוכוונות רווחים
אתרי אינטרנט לעולם יוקמו לשם מטרה מסויימת. יש אתרים שיוקמו לטובת הצגה של העסק, יש אתרי אינטרנט שמטרתם היא לספק תמיכה טכנית במוצר כזה או אחר ויש גם הרבה מאוד אתרי אינטרנט שנבנים על מנת לספק רווחים ממכירה של שירותים או מוצרים.

בניית אתרי אינטרנט – כיצד?
ההחלטה באיזו חברה לבחור היא אולי ההחלטה הקשה והחשובה ביותר ויש לה השפעה על כל התהליך של בניית האתר. חשוב לבחור נכון. המאמר הבא מסביר כיצד.

בניית אתרי אינטרנט מותאמים למנועי חיפוש
מאמר זה ייתן לכם להבין איך לבחון את ההצעות שאתם מקבלים מחברות בניית האתרים שלכם בכל הקשור להתאמתם למנועי החיפוש וככה תוכלו להימנע מנזקים עבור המותג ואתר האינטרנט שלכם.

בניית אתרי אינטרנט בחינם – כן או לא
אם פעם נדרשתם להשקיע כסף רב כדי לשכור חברה שתבנה עבורכם אתר אינטרנט הרי שכיום בעידן האינטרנט יכול כל אחד לבנות לעצמו בקלות אתר אינטרנט על ידי גופים שונים שנותנים פלטפורמה להקמת אתר אינטרנט בחינם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI