דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב גרפי מה עושה בעצם מעצב גרפי?
מה עושה בעצם מעצב גרפי?
refael shalom 12/05/11 |  צפיות: 3860

בכדי להפוך למעצב גרפי, יש ללמוד עיצוב גרפי או  תקשורת חזותית באחד ממוסדות הלימוד האקדמים/המקצועיים המציעים לימודי תקשורת חזותית. מעצב גרפי הוא האדם שאחראי על העברת מסרים בצורה ויזואלית. הוא זה שבוחר את הפונטים (הגופנים) השונים שבהם ייכתב הטקסט, את אופן עיצובם וגודלם, את מיקומם במודעה או באלמנט שבו הם נמצאים, את הצבעים ואת כל האלמנטים הוויזואליים הנוספים שאנחנו רוצים במוצר הסופי. על ידי עיצוב כל אלו, אמור לעבור מסר כלשהו, לדוגמה למשוך תשומת לב ולגרום לצרכן לרצות לקנות מוצר כלשהו, במקרה של מודעת פרסומת, או תחושת נוחות ורצון להישאר במקרה של אתר אינטרנט, וכן הלאה. כמו כן, מעצב גרפי אמור ליצור ממשקים נוחים- לדוגמה באתרי אינטרנט, לבנות מראה הולם וייצוגי במקרה של לוגו לחברה או לאדם פרטי ועוד.

מעצב גרפי עושה את עבודה בעזרת תוכנות מחשב שונות, שבהן ניתן להגיע לרמות גבוהות של עיצוב ממוחשב. בעבר העיצוב היה נעשה בצורה ידנית במרבית מהפעמים, ולמעצבים גרפיים היו כישורי רישום, ציור, שרטוט ועוד כישורים ידניים שהיום מוחלפים על ידי תוכנות מחשב מתקדמות. יש כמה תוכנות עיקריות שבהן משתמשים רוב המעצבים, וביניהן נמצא את תוכנת הפוטושופ, את האילוסטרייטור, תוכנות עריכה שונות ותוכנות נוספות.

מגוון התחומים שבהם עוסק מעצב גרפי יכול להיות רחב מאוד. כמובן שיש כאלו שמתמחים בנושא אחד- למשל בנושא עיצוב אתרים או בנושא של עיצוב פרסומות, אך כחלק מלימודיו של מעצב גרפי עליו לגעת בתחומי עיצוב רבים. ביניהם נמצא: עיצוב לוגו, שהוא אלמנט חשוב מאוד בבניית תדמית של עסק או חברה, עיצובי פרסומות- הן לעיתונות המודפסת והן לאתרי אינטרנט, עיצוב אתרים- כיום כמעט לכל מוצר, בית עסק או חברה יהיה אתר אינטרנט, וכלל שהוא יהיה מעוצב ברמה גבוהה ובעל תוכן איכותי כך תדמית המוצר או העסק תהיה בהתאם, עיצוב פליירים- אותן פרסומות שאנחנו מקבלים על בסיס יום יומי לתיבת הדואר האישית או על גבי הרכב שלנו, ועד להזמנות אישיות לחתונה או לברית.

כדי להפוך למעצב גרפי יש ללמוד באחד ממוסדות הלימוד הרבים בארץ שמציעים לימודי עיצוב גרפי. ישנם לימודים מעמיקים ויסודיים שמיועדים למי שרוצה לעסוק בתחום, וישנם גם קורסים בסיסיים ופשוטים למי שרוצה להתנסות בתחום או לראות אם זהו משהו שמעניין אותו ושבו הוא ירצה להתעמק בהמשך.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 refael shalom


 


מאמרים נוספים מאת refael shalom
 
פליירים כשיטת פרסום יעילה לעסקים
מהם פליירים? כיצד נוכל לפרסם פליירים בצורה הטובה ביותר עבור העסק? ועוד מבחר טיפים בנושא פליירים במאמר זה.

מספר דרכים לשפר עיצוב גרפי
כיצד אוכל לשפר עיצוב גרפי? מה עליי לדעת לפני בניית עיצוב גרפי? ועוד מבחר טיפים בנושא גרפיקה.

מה עושה בעצם מעצב גרפי?
מה לומדים בכדי להפוך למעצב גרפי מקצועי?
מהם התחומים בהם יכול לעסוק מעצב גרפי?
כיצד מעצב גרפי מעביר את המסר ללקוח דרך העיצוב הגרפי?
ועוד מספר נקודות בתחום העיצוב הגרפי במאמר זה.


תוכן הלימודים של רואי חשבון
מה בעצם לומדים רואי חשבון? היכן ניתן ללמוד ראיית חשבון?
מהו כוללים הלימודים במוסדות האקדמאיים? ועוד מבחר טיפים בנושא.


חשיבותו של לוגו לעסק
מהו בעצם לוגו? מדוע עלינו להשקיע בלוגו מקצועי לעסק שלנו? מהי החשיבות הגדולה בעיצוב לוגו? כל זאת ועוד מבחר טיפים בנושא במאמר זה.

כיצד לבחור את רואי החשבון שלנו?
מה עלינו לדעת לפני בחירה של רואה חשבון לעסק החדש? ההבדלים בין רואה חשבון פסיבי ואקטיבי, המדדים לבחירת רואה החשבון ומבחר טיפים בנושא.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI