דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב גרפי מספר דרכים לשפר עיצוב גרפי
מספר דרכים לשפר עיצוב גרפי
refael shalom 20/07/11 |  צפיות: 3871

עיצוב גרפי הוא בעצם היכולת להעביר מסר על ידי רעיון חזותי. חשוב שהרעיון יעשה בצורה נכונה, מרשימה, שתעביר בדיוק את התחושה הנדרשת לקהל היעד. ישנו מושג הנקרא עיצוב גרפי חכם. כזה המשלב בתוכו הרמוניה נכונה של צבעים, סידור נכון על פני עמוד העיצוב, גדלים נכונים של אובייקטים כגון תמונות וטקסט, כל אלה, על מנת להגיע לעיצוב גרפי אולטימטיבי.

עלינו להתחיל מהבנה כי עיצוב גרפי חכם, יהיו פשוט, כך שהמסר יעבור לצופה בו בקלות. אין משמעות לכך שמעצב גרפי זורק את כל מה שלמד בשנות לימודיו על הדף, ללא כל קשר למטרה, רק כדי להראות את יכולותיו האומנותיות. הדבר החשוב והנכון לעשות הוא ליצור עיצוב קולע למטרה, עם מספר אלמנטים ולא עם כולם, כך שהצופה יביא את מלוא תשומת לבו למוצר.

ניתן בהחלט לומר כי עיצוב גרפי חכם הוא עיצוב גרפי מינימליסטי ופשוט. עיצוב שכזה הוא נקי, ולא מלא ומוגזם, כך שנאבדת המשמעות העיקרית שלו. כמו כן, ישנה חשיבות רבה לקהל היעד. יש הבדל בין גיליים שונים, תרבויות שונות, דתות שונות. לדוגמא, קונספט שעובד על ילדים, לאו דווקא יעבוד בני נוער. דתיים וחילוניים לא יגיבו למסרים באותה צורה, אם הם אינם מתאימים למגזר הדתי המבוקש. כמו כן, ישנם האינטרסים של החברה בשבילה נוצר אותו עיצוב גרפי. חשוב להתחשב ביעדים שלהם, ובמטרות אותם החברה מעוניינת להשיג, בצורה שקהל היעד לא ירגיש את אינטרסים שהם פחות נעימים ללקוח, לדוגמא אינטרסים כלכליים של חברה.

דבר חשוב נוסף, הוא משמעויות הצבעים. לכל צבע, בין אם ידעתם ובין אם לאו, יש משמעות ייחודית. לדוגמא צבע כחול, הוא צבע הדוחה תיאבון. על כן, מסעדה לא תיבחר בצבע כחול לקרותיה, כי היא מעוניינת לעורר תאבון בלקוחותיה. עיצוב גרפי נכון, יתחשב במידה רבה במשמעויות הצבעים, בכל דבר. בין אם מדובר באתר אינטרנט, כרזה לחנות בגדים, או לבנק, לכל דבר יש את הצבע המתאים לו.

לסיום, מבין מגוון רחב של פרמטרים לעיצוב גרפי נכון, אלו עליהם דיברנו הם כנראה החשובים ביותר. על כן, במידה ואתם עובדים על עיצוב גרפי כלשהו, וודאו כי ביצעתם וחשבתם תחילה על כל הפרטים שיביאו אתכם ליצירת עיצוב גרפי חכם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 refael shalom


 


מאמרים נוספים מאת refael shalom
 
פליירים כשיטת פרסום יעילה לעסקים
מהם פליירים? כיצד נוכל לפרסם פליירים בצורה הטובה ביותר עבור העסק? ועוד מבחר טיפים בנושא פליירים במאמר זה.

מספר דרכים לשפר עיצוב גרפי
כיצד אוכל לשפר עיצוב גרפי? מה עליי לדעת לפני בניית עיצוב גרפי? ועוד מבחר טיפים בנושא גרפיקה.

מה עושה בעצם מעצב גרפי?
מה לומדים בכדי להפוך למעצב גרפי מקצועי?
מהם התחומים בהם יכול לעסוק מעצב גרפי?
כיצד מעצב גרפי מעביר את המסר ללקוח דרך העיצוב הגרפי?
ועוד מספר נקודות בתחום העיצוב הגרפי במאמר זה.


תוכן הלימודים של רואי חשבון
מה בעצם לומדים רואי חשבון? היכן ניתן ללמוד ראיית חשבון?
מהו כוללים הלימודים במוסדות האקדמאיים? ועוד מבחר טיפים בנושא.


חשיבותו של לוגו לעסק
מהו בעצם לוגו? מדוע עלינו להשקיע בלוגו מקצועי לעסק שלנו? מהי החשיבות הגדולה בעיצוב לוגו? כל זאת ועוד מבחר טיפים בנושא במאמר זה.

כיצד לבחור את רואי החשבון שלנו?
מה עלינו לדעת לפני בחירה של רואה חשבון לעסק החדש? ההבדלים בין רואה חשבון פסיבי ואקטיבי, המדדים לבחירת רואה החשבון ומבחר טיפים בנושא.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI