דף הבית אינטרנט והחיים ברשת עיצוב אתרים עיצוב לוגו – הפנים של העסק
עיצוב לוגו – הפנים של העסק
LoadSEO - קידום אתרים 29/12/11 |  צפיות: 3089

עיצוב לוגו הוא, ללא ספק, תחום עצום בפני עצמו שאינו מקבל את החשיפה הראויה לו. הסיבה לכך היא שלוגו נראה, במבט ראשון, כפריט שולי בכל ההתנהלות העסקית – במיוחד בעת הקמת עסק חדש, כשבעל העסק טרוד במגוון נושאים הקשורים להקמה עצמה. עם זאת, חשוב לזכור כי בטווח הרחוק, ללוגו מוצלח ישנה חשיבות מכרעת בעתידו של העסק. על כן, בעולם החזותי של היום, מומלץ להציב את עיצוב הלוגו כאחד מהשלבים הראשונים בהקמת עסק חדש, כך שממנו ייגזר האופי העיצובי של האתר כולו והתדמית אותה בעל העסק ינסה לשדר בהמשך.
חשוב להקפיד על עיצוב לוגו בתחילת הדרך, שכן תוך צמיחת העסק, הלוגו יבוא לידי ביטוי בניירת רשמית, חתימות, שלטים, מדים ועוד – שינוי או תיקון בהמשך יגררו עמם עלויות גבוהות לשם החלפת המותג.
במסגרת מאמר זה, נסקור בהרחבה את חשיבותו של הלוגו ונציע מספר טיפים חשובים בעת בחירת לוגו.

עיצוב לוגו – היסטוריה וחשיבות

כיום, גם אדם מהשורה ידע לספר אודות חשיבותו של לוגו מוצלח. לוגו מהווה את עצם המותג, הפנים של העסק, ויוצר חיבור רגשי עמוק בקרב הלקוחות. זיהוי הלוגו ייצור חשק למוצר על סמך שמועה, היכרות מוקדמת או רושם נרכש. לדוגמה, אם תראו את הלוגו הידוע של קוקה-קולה בזמן קריאת שורות אלו, תדעו מהו המוצר המדובר וסביר להניח שראיית הלוגו תיצור אצלכם חשק לפחית. אם תראו את האות M בגרסתה הצהובה והמעוגלת, עלול להתעורר בכם חשק להמבורגר, מבלי שדבר בה רומז על ארוחת צהריים בשרית.
בעבר, לוגו הוכר כ"טריק שיווקי" גרידא, אך מהר מאוד לוגואים הצליחו לבסס עצמם ככוח מניע עקרוני בתעשייה. ניתן לראות דוגמאות לכך בתקשורת: בתחילת 2011, תאגיד הקפה "סטארבאקס" עדכן את הלוגו שלו – הדגיש את התמונה המזוהה, על חשבון הטקסט "קפה סטארבאקס". שינוי פעוט זה גרר הדים תקשורתיים אדירים – השינוי דווח במהדורות החדשות, נסקר בעיתונים, זכה לניתוחים של אנליסטים ואף בא לידי ביטוי בתנודות בבורסה. להזכירכם – עקב שינוי לוגו. דוגמה בולטת נוספת התרחשה בשלהי 2010, כשתאגיד "אפל" שינה את האייקון של תוכנת ה"אייטונס" הידועה. ראשית – נערכה מסיבת עיתונאים. בעקבות הביקורות – נערכו מסיבות עיתונאים נוספות בהן מנכ"ל החברה סיפר מדוע האייקון מוצלח. כמובן שכל המהלך הדהד בכותרות במשך שבועות... להזכירכם, מדובר בלוגו של מוצר, אפילו לא של חברה שלמה. שוו בנפשכם מה הייתה יכולה להיות השפעתה התאורטית של הכרזה על החלפת לוגו התפוח המפורסם – בין הלוגואים המזוהים ביותר בעולם כולו - על תעשיית המחשבים.
במקרים רבים, שינוי לוגו לחברה קיימת הוא הביטוי המוחשי לשינוי משמעותי אותו עוברת חברה: החלפת הנהלה, תכנית עסקית חדשה, בחירת מוצר דגל חדש, פיצול או מיזוג, השקה או צמיחה.

עיצוב לוגו – זמין לכל

עתה שביססנו את חשיבותו של לוגו מוצלח, בעל פוטנציאל לזיהוי ולחיבור רגשי – עלול להיווצר הרושם שמדובר במותרות השמורה לעסקים בקנה מידה זהה לאלו שהוזכרו בדוגמאות.
אכן, בעבר זה היה המצב – על עיצוב לוגו הייתה מופקדת מחלקה שלמה שתפקידה היה לבצע סקרי שוק, ניתוחי פרופילי הלקוחות, ייעוץ פסיכולוגי לשם יצירת זיקה רגשית ותחומי עניין רבים נוספים.
למזלנו, הטכנולוגיה היום מפותחת דיה כדי לאפשר לכל בעל עסק ליהנות מלוגו מעוצב בצורה מקצועית עבור העסק שלו. ראשית, האינטרנט הביא עמו כלים נהדרים לניתוח פרופילי לקוחות, אפיון לקוחות, איתור קהלי יעד ורעיונות קריאייטיביים. לדוגמה, הכלים בהם עושים שימוש, העוסקים במלאכת קידום אתרים לשם ניתוח קהלי יעד, יכולים לשמש את המעצב. לפי פלט הניתוח ניתן למקד את הלוגו לקהל היעד הגדול ביותר.
לכן, היום – כל עסק, גם אם הוא בתחילת הדרך, יכול להרשות לעצמו עיצוב לוגו מקצועי על ידי מעצב מוסמך או חברת עיצוב אתרים, תוך הכרה בחשיבות השלב הזה להתפתחות העסק.
כפי שפורט בהקדמה, גם עסק קיים יכול ליהנות מעיצוב מחודש של הלוגו הרשמי, וזאת כחלק מיצירת תדמית חדשה הדרושה מפעם לפעם על מנת לשמור על רעננות.

עיצוב לוגו – דגשים

עתה שביססנו מדוע הדבר חשוב, השאלה המקבלת את מרב החשיבות היא "כיצד?".
ראשית, חשוב להדגיש כי מדובר במקצוע בפני עצמו. לא כל אמן פוטושופ מחזיק בכישורים הדרושים כדי לעצב לוגו מוצלח – הדבר דורש יכולות שאינן קיימות כברירת מחדל בכל מעצב שהוא. ראשית, נדרשת יכולת למידה גבוהה, שכן מעצב לוגו נדרש ללמוד תוך זמן מוגבל את העולם בו הלקוח פועל: במה הוא מתמחה, מה הוא מעוניין לשדר, מיהם לקוחותיו ועוד.
בנוסף לכך, על מעצב לוגו להיות בעל כישורים בין-אישיים גבוהים במיוחד, שכן עליו לקלוע במדויק לטעמו של הלקוח, תוך יכולת קבלת ביקורת על עבודתו מצד אחד ונטילת יוזמה וחופש יצירתי מצד שני.
מעצב לוגו חייב להרחיב את אופקיו תמידית ולא להפסיק ליצור – על מנת להפיק לקחים מעבודות קודמות ולצבור היכרות מעשית עם שווקים חדשים. תיק עבודות עשיר המכיל עסקים מתחומים שונים מעיד על כך שלמעצב ישנה יכולת ללמוד תוך זמן קצר את רזי תחום ההתמחות של הלקוח ולקלוע לטעמו. מעצב לוגו היום הוא לא פחות מאיש שיווק באינטרנט...

עיצוב לוגו – פרטים לשקול
  • חשבו על המסר אותו הלוגו צריך לשדר. מסר זה נגזר מגורמים רבים: קהל היעד, שירותים מוצעים, אופי המוצר ועוד. ישנו הבדל רב בין לוגו המעוצב כך שיפנה, בראש ובראשונה, לקהל צעיר לבין לוגו המיועד לקהל רציני יותר – עסקי בעיקרו.
  • קבלו השראה מלוגואים קיימים. בחנו לוגואים של עסקים הקרובים לתחום עיסוקכם שאתם מרגישים ש"עושים את העבודה". חשבו על האלמנטים הקיימים בהם המוכרים לכם את המוצר.
  • בחרו גופן בצורה מושכלת. גופנים שונים נוצרו למטרות שונות. בחירת גופן מתאים יכולה להיות קריטית, שכן גופן מעיד רבות על העסק. ישנם גופנים המזוהים עם תחומי עיסוק שונים ולכן כדאי לבחון מספר וריאציות כדי לראות שהמסר שמשדרים הוא הנכון. חשוב לזכור שלא תמיד נדרש גופן, ישנם לוגואים שאינם כוללים טקסט בכלל!
  • בחרו צבעים המעבירים את הרעיון. צבעים, כידוע, גורמים לתגובות רגשיות שונות: אדום מזוהה עם אהבה אך גם עם כעס, כחול עם רוגע ואפור לעתים משדר מקצועיות ועסקיות. מעבר לצבע העיקרי, במקרים רבים שילוב הצבעים מבטא אמירה בזכות עצמה – האם הצבעים יתאימו או האם יצרו ניגודיות גבוהה? מה המסר שהדבר משדר?
  • חשבו על גרפיקה מתאימה. חלק מהותי בכל לוגו הוא האלמנט הגרפי המופיע בו. יש להכיר בכך שהאלמנט הזה מקבל את הפוטנציאל לסמל את כל העסק. לכן – בחירתו חייבת להיות מדויקת. האם הוא יכלול אות או ראשי תיבות? האם מדובר בציור או תמונה? האם הוא יהיה חלק מהטקסט הכתוב?
  • סדרו את האלמנטים השונים בצורה נכונה. סידור התוכן מהווה חלק משמעותי שיקבע כיצד ייראה הלוגו בסופו של דבר. האם הגרפיקה תופיע ליד הטקסט? מעליו או מתחתיו? אולי דווקא מאחוריו או דרכו?
עיצוב לוגו – סוף דבר

לסיכום, ניתן להגיד שעיצוב לוגו הנו מקצוע בפני עצמו. יש להקדיש מחשבה מרובה לעיצוב הלוגו, שכן הוא יהווה בעתיד את פני העסק כולו. סקרנו את התהליכים השונים המעורבים בעת עיצוב לוגו, הדגשנו לוגואים מוכרים ואף נתנו מספר טיפים לבחירת קונספט מתאים. לא נותר לנו אלא לאחל בהצלחה במיתוג העסק ולקוות כי יום אחד, הלוגו שלכם יהיה סמל מזוהה לכל ושם דבר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 LoadSEO - קידום אתרים

LoadSEO חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט.לפרטים התקשרו למספר:  08-6466820 או פנו אלינו בכתובת המייל: [email protected]



 


מאמרים נוספים מאת LoadSEO - קידום אתרים
 
עלות דק סינטטי
31/07/12 | גינון
העלות של דק סינטטי משתלמת בדר כ יותר מאשר הדק הרגיל שלעיתים יקר יותר פי 2 דק סינטטי הוא בעל מראה טבעי המחזיק שנים רבות ואינו מצריך תחזוקה מיוחדת

מחיר דק סינטטי
31/07/12 | גינון
המחיר של דק סינטטי הוא זול יותר מדק רגיל ועשוי חומרים מיוחדים הנחשבים לעמידים מאוד המחיר של הדק עשוי להשתנות בהתאם לסוג ואיכות החומר

התקנת דק סינטטי
31/07/12 | גינון
התקנת דק סינטטי חשוב שתעשה ע י חברה מובילה בתחום התקנת דק סינטטי ע י איש מקצוע תעשה את כל ההבדל ובכך תאפשר לכם להינות מגינה יפהפיה ובעלת מראה טבעי

היתרון של דק סינטטי
31/07/12 | גינון
היתרון של דק סינטטי על פני דק טבעי מתייחס בעיקר לחומר ממנו הדק הסינטטי עשוי דק סינטטי עמיד מפני נזקי מזג האוויר, מזיקים, צבעו אינו דוהה ומאפשר תחזוקה קלה

סוגי דשא סינטטי
31/07/12 | גינון
ישנם שני סוגי דשא סינטטי המאפשרים לכם ליהנות מדשא איכותי, לאורך זמן רב ובמראה נהדר סוגי הדשא הסינטטי הם דשא סינטטי ללא מילוי ודשא סינטטי עם מילוי

סרט הנצחה
30/07/12 | צילום
סרט הנצחה הוא סרט המספר סיפור אישי ומיוחד באופן אינטימי ואישי סרט הנצחה תמיד ילווה את הדורות הבאים ויספר את סיפורכם בכל עת

חיים שכאלה
30/07/12 | צילום
חיים שכאלה הוא סרטון המספר את הסיפור של המשפחה שלכם וכולל תחקירים מקדימים, איסוף חומרים, צילום אנשים שרלוונטים לסיפור ועוד צרו קשר לפרטים נוספים

תהליך הפקת סרט זיכרון
30/07/12 | צילום
תהליך הפקת סרט זיכרון לרוב מתחלק לתחקיר טרם יצירת הסרט, בניית התסריט בדר כ בעזרת המשפחה, צילומים בעזרת אנשי צוות נוספים ועריכה שבה מרכיבים את החלקים

כמה עולה דשא סינטטי
12/06/12 | גינון
עלותו של דשא סינטטי כמובן תלויה בגודל הדשא והשימוש שלשמו הוא מותקן, סוג הדשא עם מילוי או בלי מילוי , מיקום הדשא פרטי או ציבורי ועוד

שטיחי דשא סינטטי
12/06/12 | גינון
שטיחי דשא סינטטי הפכו לאחרונה לפופולרים יותר גם בסקטור הפרטי וגם בציבורי ניתן למצוא דשא סינטטי בגינות פרטיות, גנים ציבוריים, מגרשים גדולים ועוד
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI