דף הבית עסקים יזמות עסקית טעויות נפוצות באירועי קד"מ - חביב שמעוני
טעויות נפוצות באירועי קד"מ - חביב שמעוני
חביב שמעוני 28/04/12 |  צפיות: 4803

אירועי קידום מכירות הם אירועים שמטרתם בדיוק כשמם –לקדם מכירות מוצר, מותג, רעיון, שם ועוד. אירועים אלו, אם הם נעשים בצורההנכונה, מייצרים הרבה רעש וצלצולים, וגורמים למודעות בקרב הצרכניםהפוטנציאליים, בהם מעוניינת החברה. אירוע קידום מכירות טוב הוא כזה שבסופושל דבר גורם לעניין, ומניע לפעולה בקרב הצרכנים והמוצר נמכר. לא רק שהואנמכר, הקהל מעוניין לשמוע עליו עוד, ולרכוש מוצרים נוספים בעתיד. התסריטנשמע טוב, ובכל זאת, פעמים רבות לא משיג אירוע קידום מכירות את המטרותוהיעדים שהציבה החברה לפניה, והתקוות שתלתה באירוע, מתנפצות לרסיסים. מה הןהטעויות הנפוצות באירועי קידום מכירות וכיצד ניתן למנוע אותן?

כדי להגיע לאירוע קידום מכירות מוצלח חשוב להמנע ממספר טעויות:

  1. בלי התניות- אם אירוע קידום המכירות הואהצעה של שובר קנייה עם הנחה אותו אתם שולחים במייל, אל תתנו את ההנחה בהצגתהשובר. לא לכולם יש מדפסת, ולא כולם זוכרים להדפיס, לגזור, ולשים בארנק.תנו מילת קוד או מספר כל שהוא, והזמינו את הלקוח ליהנות מהמוצר בלי התניות.כמו כן, אם מדובר בשובר למסעדה, אל תתנו את ההגעה רק בשעות מסוימות, אוללא סופי שבוע.
  2. הטבות לא משתלמות – הציעו ללקוח הפוטנציאליהטבה שיש בה ערך. אם תציעו ללקוח להגיע לחנות מסוימת, להציג קופון שקיבלותמורתו לקבל זוג גרביים, רוב הסיכויים שאותו לקוח יוותר על "התענוג".הציעו הטבה משתלמת, גם אם היא עלולה לפוגע ברווחים בתקופת קידום המכירות.
  3. הגדרת קהל היעד- אם המוצר אותו אתם מקדמים,עולה סכומים שלא כל אחד מסוגל לעמוד בהם, אין טעם להפיץ את הבשורה לכללהצרכנים, אלא רק לפלח השוק שידו משגת לעמוד בסכומים אלו. בצורה כזו לאבזבזתם הון על קידום המכירות, ויש סיכוי שיצטרפו לקוחות חדשים, המתאימיםלפרופיל המוצר.
  4. בלי התחכמויות- שם המשחק הוא להיות ברוריםוללא "אותיות קטנות". לתלות במרכול שלטים מאירי עיניים על מבצע של שנייםבמחיר של אחד, יעבוד היטב רק אם לא תוסיפו באותיות מיקרוסקופיות התניהכלשהיא, כמו דרישה לקנות מוצרים נוספים או מינימום קנייה בסכום מסוים.

קיום אירוע קידום מכירות נכון הוא כזה שנלמד ותוכנן היטבמראש, עם עזרה של אנשי מקצוע, המיומנים היטב בקידום מכירות, ועם הבנהשהצרכן הוא לא טיפש, והוא מחפש תמורה מלאה או הטבה משתלמת, כדי לבדוק אתהמוצר, או להפוך ללקוח נאמן.

חביב שמעוני למעלה מ- 5 עשורים בתעשיית הפרסום, המדיה, העיתונותוהאירועים, עבר כברתדרך ארוכה מנער שליח בעיתון "הארץ", עד לתפקידי מפתחוניהול ב"מעריב". במהלךתקופה זו צבר מלאי של ידע וניסיון, לצד חוויותמקצועיות רבות.

חביב שמעוני מנכ"ל סחר של "את", "סגנון", "להיות הורים" ו-"גורמה"



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חביב שמעוני

חביב שמעוני, יזם ואיש עסקים - מומחה לפרסום, מדיה, הוצאה לאור וארגון אירועים.

לאתר הבית - חביב שמעוני



 


מאמרים נוספים מאת חביב שמעוני
 
לעסק מסחרי מטרה אחת והיא להרוויח כסף - שמעוני חביב
11/04/13 | ניהול
כאשר אתם מקימים עסק אתם רוצים להרוויח. עוד לפני הרווח אתם רוצים החזר על ההשקעה שלכם. אם אין החזר השקעה עסקים או חברות יכולים ליפול. לעסק מסחרי מטרה אחת והיא להרוויח כסף ולהחזיר את ההשקעה בצורה שהמשך הפעילות תניב רווחים. אחת הדרכים להגדיל את ההכנסות שלכם ואת הרווחים היא באמצעות פרסום. כמעט כל עסק ומוצר או שירות זקוקים לפרסום. לא תפרסם, לא ידעו עליך. לא ידעו עליך, לא יקנו ממך.

חביב שמעוני - חוגי בית כאירועים לקידום מכירות
חוגי בית יכולים לשמש כאירועים לקידום מכירות מעולים. קידום מכירות אינו רק מושג הבא לקדם מוצרים או מותגים שונים אלא גם לקידום רעיונות חברתיים, פוליטיים ואידיאולוגים. חוגי בית מאד נפוצים בישראל ויש להם השפעה רבה על האנשים המשתתפים בהם בהפצת הרעיונות המוצגים בהם. חוגי בית נערכים גם למטרות מסחריות לצרכי קידום מכירות של מוצרים ייחודיים אשר משווקים על ידי סוכני מכירה אישיים .

האם ישראל היום מבשר על עתיד החינמונים בישראל? - חביב שמעוני
העתון ישראל היום הוא עתון שהחליט כנראה לקרוא תיגר על העתונות היומית בישראל. הוא התחיל את דרכו בקטן, והשתמש בנציגים שעמדו בתחנות דלק, וצמתים מרכזיים בארץ, אשר חילקו את העתון. עוד בתחילת הדרך, בתים רבים בישראל, מצאו על מפתן הדלת בכל בוקר, את העתון ממתין להם. הוא לא עולה דבר, ועד מהרה קרה דבר מפתיע- הציבור התעניין בעתון, והחל לקרוא אותו, ואף לחפש אחריו. עד היום, ניצבים אותם הנציגים בקרנות רחוב, ומחלקים את העתון. האם ישראל היום מבשר על עתיד החינמונים בישראל?

הדרכים להשגת עבודה בעולם הפרסום - חביב שמעוני
רבים חושקים לזכות במשרה בעולם הפרסום. סדרות טלוויזיה מצליחות כגון 'מד מן' וסרטים תיעודים שנעשו לאחרונה בנושא העלו את יוקרת המקצוע ותרמו להכנסתו לתודעה הציבורית. סיבה נוספת בה עולם הפרסום כה משגשג היא המשכורות הגבוהות המוענקות לכוכבי החברה ואפשרויות הקידום הרבות.

חביב שמעוני - מהם היתרונות של העיתונות המודפסת?
לפני שאתם שועטים אל עבר אתרי האינטרנט כדי לפרסם בהם את מוצריכם, אולי כדאי שתקדישו מספר דקות לקרוא את המאמר הזה. למרות ההצלחה שנחלו העיתונים האלקטרוניים בשנים האחרונות, עדיין הלוחות הגדולים מרוכזים בעיתונות המודפסת. לגבי מכירת מוצרים באופן אישי, או אפילו נכסים אישיים, מדיית הפרסום פחות רלוונטית שכן בלאוהכי דואגים הקונים לבדוק זאת היטב, ויש להם האפשרות לעשות כן כאשר מדובר באדם פרטי. אולם, כאשר מדובר בנכסים גדולים או במוצרים של חברות גדולות, אנשים נוטים להאמין פחות לפרסום דרך רשתות האינטרנט. אם בעב

חביב שמעוני - כיצד להפוך רעיון מנצח לעסק?
מרגישים שיש לכם רעיון מנצח, שונה, מקורי וייחודי? חשבתם על איזו טכנולוגיה מתוחכמת, ואתם בטוחים שיהיה זה סיפור הצלחה? איך באמת מתרגמים מחשבה או רעיון לכדי פיתוחו בפועל, וכיצד הופכים רעיון לחברה?

חביב שמעוני - כל מה שפרסומאי מתחיל צריך לדעת
תחום הפרסום הוא תחום קשה ותחרותי שדורש רהיטות, שנינות, חלקלקות ויכולות ניהוליות ובין אישיות. יחד עם זאת, הוא התחום המשתלם ביותר בעולם התוכן, ובעוד שעיתונאי מתחיל יכול לדרוש כ-4000 שקלים לחודש לכל היותר, ייהנה הפרסומאי או הפרסומאית המתחילה משכר גבוה הרבה לאין שיעור. הסכומים אליהם מגיעים פרסומאים יכולים לנשוק גם למעל 30 אלף שקלים לחודש בעמדות בכירות.

חביב שמעוני - יזם מתחיל? קבל 6 טיפים
יש לכם רעיון מנצח? מרגישים שחייבים להוציא אותו לפועל? איך מתחילים? איך הופכים מחשבה, או רעיון לכדי מוצר או שירות פעילים, מנצחים ונמכרים? מה בכלל צריך לדעת היזם המתחיל, בכל מה שקשור לפעולות של יזמות עסקית? אם אתם יזמים בטבעכם, ורק ההבנה להנעה ראשונית של הגלגלים נדרשת לכם, רוב הסיכויים שתצליחו, אם רק תדעו ליישם את הדרכים המוצעות לכם, בדרך להקמת עסק.

טעויות נפוצות באירועי קד"מ - חביב שמעוני
אירועי קידום מכירות הם אירועים שמטרתם בדיוק כשמם – לקדם מכירות מוצר, מותג, רעיון, שם ועוד. אירועים אלו, אם הם נעשים בצורה הנכונה, מייצרים הרבה רעש וצלצולים, וגורמים למודעות בקרב הצרכנים הפוטנציאליים, בהם מעוניינת החברה. אירוע קידום מכירות טוב הוא כזה שבסופו של דבר גורם לעניין, ומניע לפעולה בקרב הצרכנים והמוצר נמכר. לא רק שהוא נמכר, הקהל מעוניין לשמוע עליו עוד, ולרכוש מוצרים נוספים בעתיד.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI