דף הבית אימון אישי אימון לקריירה מקורות מוטיבציה גם בעונת הקיץ המתישה
מקורות מוטיבציה גם בעונת הקיץ המתישה
אפי להב 01/08/12 |  צפיות: 4768

איך לשמור על המוטיבציה בעונת הקיץ הארוכה?

זכרו- הלקוחות עובדים

נכון,גם הם אולי בתפוקה פחותה, אבל הם שם. ואנחנו לא מצפים שתעלה לכם רמתהמוטיבציה רק כתוצאה מ”צרת רבים” אלא מההבנה כי אם הם שם והם יצטרכו אתכם-כדאי מאוד שתהיו שם גם. אם בקיץ תוכיחו את עצמכם כשכל המתחרים שלכם בים-יזכרו אתכם גם בחורף. הרוחתם פעמים- הרווחתם עבודה בקיץ ורכשתם לקוח נאמן.

פרגנו לעצמכם- אך עם גבולות.


רובנועשינו בעבר דיאטה ומכירים את העצה- להרשות לעצמנו לקחת יום חופש מהדיאטהבו הכל מותר, המבורגר, צ’יפס ליד ההמבורגר וגלידה לקינוח. גם בדיאטה המטרההיא הגברת המוטיבציה כל שאר הזמן. אם יש אופק קרוב להתפרקות ו”פאן” קל יותרלהירתם למה שחשוב בזמן שנותר. גם בעבודה- קיבעו יום ים, אך עד אז הכנסולפוקוס והתקדמו.

בכלל-יעדים קצרי טווח או קטנים (מבחינת נפח העשיה בכל מטלה) הם דרך טובה להתגברעל קשיי מוטיבציה. תחושה של “זה גדול עליי” עשויה להוביל למשבר עשייה בעודמשהו שתפצלו לשלבים, כל אחד בר עשיה ועם צפי ביצוע קרוב, עשוי לעודד אתכםמתוך תחושה של “כן, בעצם את זה אני יכול לעשות” ובלי לשים לב תשלימו את כלהפרויקט.

פירגוןנוסף יכול לבוא לאו דווקא במועד קבוע אלא בסיום כל שלב בעבודה- על כלמשימה שתסיימו תגדירו מראש את המתנה אשר תעניקו לעצמכם, כך תגדילו אתהסיכוי כי היא תתבצע- וביעילות

נסו לשנות את הלו”ז

אם(וכן- לא כולם יכולים) אתם יכולים להגמיש את השעות בהם אתם עובדים, הקיץהיא עונה מצויינת לנצל את האפשרות הזו. הסייסטה הומצאה בספרד לא כי הםעצלנים אלא כי במקומות מסויימים היה בלתי אפשרי לעבוד בשעות החמות ופיצולהיום איפשר לעובדים להיות יעילים. אולי זה יעבוד גם אצלכם.

הקיץ הוא זמן טוב להתחדשות

זוכרים את כל הדברים שאמרתם שתעשו כשיהיה לכם זמן- לצבוע את המשרד, לתייק את הניירת וכו. החום בחדר יהיה נסבל יותר כשהחדר יהיה מאוורר ומסודר ואתם תדעו שהכנתם את משרדכם לחורף. אם כבר האטה - אז נצלו אותה כדי להיות במיטבכם בהאצה הקרובה.

זהיותר מכך- עשייה לטובת העבודה בזמנים בהם יש פחות עבודה שומרת אתכם עסוקיםומעוגנים בשיגרה. אם יש מה לעשות במשרד- ולא משנה מה המטלה - היא תשמר אתההרגל להיות במשרד, ולהיות יעילים ועסוקים כשאתם שם.

אבל,שיגרה עשויה גם להוביל לשעמום- אז מצאו דרכים לנער את השיגרה בלי לפרוץ אתגבולותיה החיוביים- ניסיתם פעם להזיז את השולחן כך שתקבלו זוית ראיה חדשהעל המשרד? מרעננים קטנים לכבוד הקיץ עשויים לאפשר לכם להרגיש כי השגרההמגוננת היא לגמרי חדשה.

לחלוק את הקושי

מביןהאנשים בחייכם בחרו לשוחח עם כאלה אשר עובדים גם הם, ולאו דווקא אם אלהאשר חזרו מחופשה ביוון ואורזים לקראת חופשה בספרד. לחלוק עם דומים לכם אתהקשיים יעזור לכם להרגיש פחות לבד ומי יודע אולי תקבלו טיפ טוב על התמודדותעל מוטיבציה כושלת בעונה הממיסה מחום.

מקורות חיצוניים למוטיבציה

מכירים את ted.com ?

האתרמרכז הרצאות באורך של כ-7 דקות במגוון גדול של נושאים. יש כמותו אחרים -הבאנו אותו רק כדוגמא. לפתוח את הבוקר בהרצאה על מקורות המוטיבציה והדרךלהצלחה של אנשים אחרים עשוייה להבעיר בכם אש שתעזור לכם למצוא את דרככם. 7דקות- יחד עם הקפה של הבוקר, תצפו, תקראו או תאזינו למישהו חדור מוטיבציה-זה עשוי להתחיל לכם את הבוקר אחרת לגמרי.

באותהמידה אתם יכולים למצוא משפט אשר דוחף אתכם קדימה, עושה לכם לחייך ועושהלכם חשק להתאמץ, הדפיסו אותו בגדול ובצבע והדביקו אותו על הקיר. מול השולחןשלכם. הוא לא מיועד לאורחים, הוא מיועד לעיניים שלכם.

זוכריםלמה בכלל פתחתם עסק? לכל אחד מאיתנו יש את רגע ההארה שבעקבותיו הוא מצא אתההנעה הפנימית לעשות דברים אחרת. רישמו את הרגע הזה על דף ותלו אותו כךשתראו אותו כל בוקר כשתיכנסו למשרד.

אפי להב, סמנכ"ל שיווק senzey.com , סנזיי הינה תוכנה לניהול עסק, תוכנה לניהול פרויקטים, תוכנה לניהול משימות,תוכנה לניהול עובדים, תוכנה לניהול זמן, תוכנת ניהול משרד ויומן, ניהולכספים, ניהול לקוחות ושיווק. לסנזיי מהדורות המותאמות לבתי תוכנה, בתיסטודיו, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, גני ילדים, חוגיםוסדנאות, קבוצות ועוד


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אפי להב

אפי להב, סמנכ"ל שיווק senzey.com

סנזיי הינה תוכנה לניהול עסק, תוכנה לניהול פרויקטים, תוכנה לניהול משימות, תוכנה לניהול עובדים, תוכנה לניהול זמן, תוכנת ניהול משרד ויומן, ניהול כספים, ניהול לקוחות ושיווק.

לסנזיי מהדורות המותאמות לבתי תוכנה, בתי סטודיו, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, גני ילדים, חוגים וסדנאות, קבוצות ועוד



 


מאמרים נוספים מאת אפי להב
 
פתרון בעיות- שלבים במקום שיטות
בפתרון בעיות אין שיטת קסם, יש עבודה נכונה בדרך להבנת המקור של הבעיה ואיך אפשר לתכנן את הפתרון.

מולטיטסקינג- האם לבצע כמה משימות במקביל זה רעיון טוב?
19/02/13 | ניהול
זה נראה מפתה ונראה לנו כי זה מעיד על כשרון ניהולי יוצא דופן - אבל האם עבודה כזו באמת יעילה כפי שהיא נדמית והאם לפצל את תשומת ליבנו באמת משפר את הביצועים שלנו?

פתיחת עסק קטן למתן שרות
• היתרון הגדול בלהיות נותן שרות עצמאי הוא העובדה שאתה הבוס של עצמך • מי יכול לפתוח עסק כזה? כל אחד וכולם. כל אחד יכול להעניק איזשהו שרות, מתוך ידיעותיו, ניסיונו, השכלתו, הכשרתו עבורו אנשים יהיו מוכנים לשלם, או שיהיו מוכנים לשלם כדי ללמוד אותו.

תוכן שיווקי- טיפים לשיווק באינטרנט ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים
שיווק באינטרנט עוזר לא רק לאתר את הלקוח הבא אלא כדי לרתום ולחזק את הקשר עם לקוחות קיימים. ישנן הרבה דרכים להשתמש בתוכן כדי לשווק באינטרנט ויש כאן רשימה של טיפים שיעזרו לכם להצליח.

טיפים לפתיחת סטודיו
גם לפתוח סטודיו צריך לדעת איך- ישנם כמה שלבים חשובים בדרך אשר יסיעו לנו להצליח בהתמודדות עם פתיחת העסק החדש

ניהול בעזרת אסטרטגיה מנצחת
אסטרטגיה היא לא רק מילה תיאורטית היא תכנית הפעולה שלפיה יגזרו היעדים של כל עובד וסביבה תיבדק הצלחת העסק לנצח את מתחריו

טיפים להצליח בעסקים קטנים ובינוניים
עסקים קטנים ובינוניים מציבים אתגרים שונים מאלה שמציב עק גדו משופע בעובדים, כל אחד עם התמחות צרה וממוקדת בה הנוא מומחה. אך את הגודל אפשר להפוך ליתרון אשר יעזור לעסק לצמוח

ניהול מוצלח של עסק משפחתי
עסק משפחתי מאופיין באתגרים יחודיים שאינו נתקל בהם מי שלא עובד עם בני משפחתו מתוקף כך שהם... הבני משפחתו. זה יכול להיות הצלחה גדולה ולהביא סיפוק גדול- ככה עושים את זה:

מקורות מוטיבציה גם בעונת הקיץ המתישה
כן חוץ מלהדליק מזגן ולפתוח את הטלויזיה על הערוץ הסיבירי יש לנו עוד כמה רעיונות שיעזרו לכם לשמר את המוטיבציה שלכם לעבוד, גם בקיץ ארוך בו כל מה שבא לנו לרוב לעשות הוא לנזול אל תוך הפריזר ולחכות ליורה. אנחנו נוטים “לנדוד” אל מה שיהיה ולא להתרכז במה שעל השולחן לפנינו, לברוח אל חלומות על חופשה, על מקלחת קרה, על כל מקום שהוא לא העבודה. הרבה אנשים בקיץ סובלים מהאטה ביצירתיות, ממוטיבציה נמוכה ומתפוקה פחותה.

טיפים לעבודת צוות
צוות- קבוצת אנשים בעלי מטרה משותפת ובה כולם עובדים להשגת אותם יעדים. עבודת צוות יכולה לשפר את היחידים שעובדים בו ויכולה לסייע לארגון בהשגת המטרות טוב יותר ומהר יותר מאשר כשעובד אחד מטפל בהן לבדו. טיפים לעבודת צוות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI