דף הבית עסקים ניהול מולטיטסקינג- האם לבצע כמה משימות במקביל זה רעיון טוב?
מולטיטסקינג- האם לבצע כמה משימות במקביל זה רעיון טוב?
אפי להב 19/02/13 |  צפיות: 4048

מולטיטאסקינג/ היכולת לבצע כמה דברים בו זמנית הרבה פעמים אנו מקנאים באנשים שעושים דברים רבים בו זמנית. זמננו תמיד קצר והמלאכה תמיד מרובה ובין מטלה למטלה היינו שמחים לכמה שעות של שלווה ומנוחה. אז אנחנו מתעקשים לבצע יותר דברים באותו הזמן, מתוך אמונה כי ניצול כזה של הזמן יאפשר לנו למקסם את ניצולו ולהספיק ולבצע את כל הדברים כנדרש וכראוי ועוד יישאר לנו עודף (זמן) בשביל איזו ריצת ערב בפארק.

רובנו חושבים שאנחנו מסוגלים או אמורים לשאוף להיות מומחים בביצוע כמה דברים בו זמנית? תחשבו שוב. מחקרים חדשים מראים שאנשים אינם טובים, כפי שהם חושבים, בביצוע מספר מטלות במקביל. המחיר הנגבה מכם בניהול המקביל של כל המטלות יותיר אתכם עייפים ואולי את המטלות- לא מבוצעות כפי שהייתם רוצים.

לרוב אנחנו לא יכולים להתרכז ביותר מדבר אחד בו זמנית- אנחנו כן יכולים להסיט מהר מאוד את הריכוז ממטלה אחת לאחרת. אין ברירה- כשביצוע מקביל של מטלות מחייב שימוש באותם משאבי  מוח- דיבור, או כתיבה, למשל. אז למעשה בלתי אפשרי לבצע שתי מטלות בו זמנית אלא רק לעבור הלוך-חזור, במהירות עצומה וללא מנוחה בין שתי המטלות. נשמע מעייף? זה באמת כך. המוח חייב להפסיק הפסקות קצרות כדי לאסוף שוב ושוב את המידע הרלוונטי למטלה בכל פעם שאנו מסיתים את תשומת ליבנו מחדש. הרבה יותר עבודה וצריכת משאבים לעומת פשוט ביצוע של מטלה אחת בכל זמן.

להיפך- למוח יש כישורים המאפשרים לו לעזור לנו להתרכז בביצוע במטלה אחת,  כמו היכולת "להרחיק" רעשים שאינם חלק מהצלילים (מוזיקה, טלוויזיה, שיחת טלפון) בהם אנחנו בוחרים להתרכז באותו הרגע. אם במהלך ביצוע משימה ישנם חללים גדולים של זמן בלתי מנוצל-  אדרבא, עשו בהם משהו יעיל, אך קצר טווח. מטלה שמתחילה ומסתיימת בפער הזמן הזה- תאמו פגישה, שלחו מייל, קראו כתבה, אך השתדלו לשים לב כי אתם שמים לב – כן, ודאו כי מרוב ניסיון להספיק הרבה אתם לא למעשה ממש מפשלים, בבחינת תפסת מרובה לא תפסת. כן, אנחנו מסוגלים ללכת ברחוב וללעוס מסטיק באותו הזמן אבל ברגע ששתי המטלות מצריכות תשומת לב המצב משתנה- אם בכל לעיסה היינו צריכים להוציא את המסטיק ולהביט בו הרי שעכשיו עלינו להביט על 2 דברים בו זמנית ואת זה אנחנו לא יכולים באמת לעשות, אנחנו יכולים רק להיות מטע טובים יותר או פחות ב"לרצד" ביניהם.

ב-2005 ה-BBC  דיווח כי עובדים שדעתם מוסחת בגלל אימיילים או טלפונים חווים נפילה באיי.קיו הגבוהה מזו הנמצאת אצל מעשני המריחואנה. הגבלת המולטיטסקינג היא לפיכך חיונית והכרחית. ואם היא חיונית בביצוע מטלה הכרוכה בידע שכבר יש לנו הרי שחשיבותה עולה בזמן רכישת ידע שאין לנו במיוחד אם קולטני הידע- אוזניים או עיניים "מרקדים על כמה חתונות". יש מחקרים הטוענים כי קליטה של ידע כזה היא פחות "גמישה" ויוצר קשה "לשלוף" אותו מתוך הזיכרון. למעשה למוח אין ברירה אלא לתעדף את הריכוז שיש לו והתעדוף של המוח לא בהכרח תואם את התעדוף של העסק!!!

במקום לג'נגל את כל המטלות שפרו את כישורי הברירה והבחירה שלכם, תעדפו משימות תוך הגדרת לוחות זמנים, סדרי עדיפויות והפעלת שיקול דעת. אתם תופתעו מהתובנות שהמוח שלכם יהגה אם רק תיתנו לו זמן ואת תשומת ליבכם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אפי להב

אפי להב, סמנכ"ל שיווק senzey.com

סנזיי הינה תוכנה לניהול עסק, תוכנה לניהול פרויקטים, תוכנה לניהול משימות, תוכנה לניהול עובדים, תוכנה לניהול זמן, תוכנת ניהול משרד ויומן, ניהול כספים, ניהול לקוחות ושיווק.

לסנזיי מהדורות המותאמות לבתי תוכנה, בתי סטודיו, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, גני ילדים, חוגים וסדנאות, קבוצות ועוד



 


מאמרים נוספים מאת אפי להב
 
פתרון בעיות- שלבים במקום שיטות
בפתרון בעיות אין שיטת קסם, יש עבודה נכונה בדרך להבנת המקור של הבעיה ואיך אפשר לתכנן את הפתרון.

מולטיטסקינג- האם לבצע כמה משימות במקביל זה רעיון טוב?
19/02/13 | ניהול
זה נראה מפתה ונראה לנו כי זה מעיד על כשרון ניהולי יוצא דופן - אבל האם עבודה כזו באמת יעילה כפי שהיא נדמית והאם לפצל את תשומת ליבנו באמת משפר את הביצועים שלנו?

פתיחת עסק קטן למתן שרות
• היתרון הגדול בלהיות נותן שרות עצמאי הוא העובדה שאתה הבוס של עצמך • מי יכול לפתוח עסק כזה? כל אחד וכולם. כל אחד יכול להעניק איזשהו שרות, מתוך ידיעותיו, ניסיונו, השכלתו, הכשרתו עבורו אנשים יהיו מוכנים לשלם, או שיהיו מוכנים לשלם כדי ללמוד אותו.

תוכן שיווקי- טיפים לשיווק באינטרנט ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים
שיווק באינטרנט עוזר לא רק לאתר את הלקוח הבא אלא כדי לרתום ולחזק את הקשר עם לקוחות קיימים. ישנן הרבה דרכים להשתמש בתוכן כדי לשווק באינטרנט ויש כאן רשימה של טיפים שיעזרו לכם להצליח.

טיפים לפתיחת סטודיו
גם לפתוח סטודיו צריך לדעת איך- ישנם כמה שלבים חשובים בדרך אשר יסיעו לנו להצליח בהתמודדות עם פתיחת העסק החדש

ניהול בעזרת אסטרטגיה מנצחת
אסטרטגיה היא לא רק מילה תיאורטית היא תכנית הפעולה שלפיה יגזרו היעדים של כל עובד וסביבה תיבדק הצלחת העסק לנצח את מתחריו

טיפים להצליח בעסקים קטנים ובינוניים
עסקים קטנים ובינוניים מציבים אתגרים שונים מאלה שמציב עק גדו משופע בעובדים, כל אחד עם התמחות צרה וממוקדת בה הנוא מומחה. אך את הגודל אפשר להפוך ליתרון אשר יעזור לעסק לצמוח

ניהול מוצלח של עסק משפחתי
עסק משפחתי מאופיין באתגרים יחודיים שאינו נתקל בהם מי שלא עובד עם בני משפחתו מתוקף כך שהם... הבני משפחתו. זה יכול להיות הצלחה גדולה ולהביא סיפוק גדול- ככה עושים את זה:

מקורות מוטיבציה גם בעונת הקיץ המתישה
כן חוץ מלהדליק מזגן ולפתוח את הטלויזיה על הערוץ הסיבירי יש לנו עוד כמה רעיונות שיעזרו לכם לשמר את המוטיבציה שלכם לעבוד, גם בקיץ ארוך בו כל מה שבא לנו לרוב לעשות הוא לנזול אל תוך הפריזר ולחכות ליורה. אנחנו נוטים “לנדוד” אל מה שיהיה ולא להתרכז במה שעל השולחן לפנינו, לברוח אל חלומות על חופשה, על מקלחת קרה, על כל מקום שהוא לא העבודה. הרבה אנשים בקיץ סובלים מהאטה ביצירתיות, ממוטיבציה נמוכה ומתפוקה פחותה.

טיפים לעבודת צוות
צוות- קבוצת אנשים בעלי מטרה משותפת ובה כולם עובדים להשגת אותם יעדים. עבודת צוות יכולה לשפר את היחידים שעובדים בו ויכולה לסייע לארגון בהשגת המטרות טוב יותר ומהר יותר מאשר כשעובד אחד מטפל בהן לבדו. טיפים לעבודת צוות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI