דף הבית בית משפחה וזוגיות הריון ולידה בדיקת מי שפיר
בדיקת מי שפיר
siteserp 02/09/12 |  צפיות: 3638

 

מהי בדיקת מי שפיר?

תחילה, על מנת שנבין טוב יותר את הדילמה בה שרויים ההורים, עלינו להבין מהי בעצם בדיקת מי שפיר וכיצד היא מתבצעת? ובכן, בדיקה זו הינה בדיקה שמטרתה לתור אחר תאי העובר (DNA) המצויים במי השפיר ולבדוק האם ישנם פגמים במבנה או במספר הכרומוזומים של העובר (דבר המעיד על מומים שונים אצל העובר, נוסח: תסמונת דאון, בעיות בריאותיות, תסמונת טרנר ומחלות גנטיות נוספות).

הבדיקה מתבצעת באמצעות החדרת מחט אל הנוזל שסובב את העובר, בכוונה לבחון כמות מועטה (בין 15 עד 20 סמ"ק) של מי השפיר אשר מתחדשים מעצמם לאחר כמה שעות. בתום שאיבת נוזל מי השפיר, הוא מועבר למעבדות שם "מגדלים" את התאים בתנאים מיוחדים, בוחנים אותם ומבצעים בהם את כלל המבדקים הדרושים לצורך איתור ושלילת בעיות כרומוזומליות וגנטיות. התוצאות מתקבלות בדרך כלל לאחר כשלושה שבועות. את הבדיקה ניתן לעבור החל מהשבוע ה15 להריון אך נהוג לבצעה בין השבועות ה16-20 של ההריון.

בדיקת מי שפיר - יתרונות למול חסרונות

אם נבחר להתייחס תחילה את החסרונות, וביניהם החשש מפני הפלת העובר בעקבות זיהום העלול להתפתח לאחר הבדיקה, הסיכוי הנדיר שהבדיקה תגרום נזק לאם (שוב, בעקבות זיהום או הפלה), והחשש מפני ירידת מים מוקדמת, נראה כי אכן מדובר בהחלטה לא פשוטה. אולם ישנם גם כמה יתרונות הנלווים אל בדיקת מי השפיר.

ראשית, באמצעות הבדיקה ניתן לאתר ולזהות בעיות כרומוזומליות וגנטיות עתידיות בעובר בשלבים מוקדמים של ההריון (דבר המאפשר להורים להחליט האם להמשיך אותו או לא).

שנית, התפתחות הטכנולוגיה מאפשרת כיום לבצע את הבדיקה באופן הממזער את הסיכון לזיהומים (שכן כיום בדיקת מי שפיר מבוצעת תחת בקרה מתמשכת של אולטרסאונד המאפשר צפייה בזמן אמת בעת ביצוע החדרת המחט, חיטוי האזור והמחט במטרה למזער את הסיכוי לזיהומים, שימוש במחט דקה במיוחד בכדי למנוע ירידת מים ועוד).

יתרון נוסף הוא כמובן האפשרות להיפתר מתחושת אי הוודאות ומהחששות הטבעיים שמלווים את ההורים במהלך ההריון, להוריד להם את מפלס הלחץ והחרדה ולאפשר להם לדעת מה קורה עם העובר ומה מצבו.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 siteserp

הריון ולידה, הנקה, יועצת הנקה



 


מאמרים נוספים מאת siteserp
 
צילום הריון
תקופת ההריון היא תקופה נפלאה ונהדרת המלאה באינספור רגעים ששווה לנצור. הורים רבים, ברחבי העולם מעידים כי ישנם רגעים רבים במהלך ההריון שהם היו רוצים לזכור לתמיד. כיום, זה בהחלט אפשרי. בין אם באמצעות צילום והנצחת שלבי ההריון בצורה חובבנית (צילום ביתי) ובין אם באמצעות פנייה לצלם למטרת צילום הריון מקצועי.

בדיקת מי שפיר
בדיקת מי שפיר מעוררת לבטים רבים בקרב ההורים העתידיים אשר מתחבטים האם לעבור את הבדיקה או לא. הסיבות להתלבטויות הרבות נעוצות בכך שבדיקת מי שפיר טומנת בחובה יתרונות וחסרונות משמעותיים גם יחד. במאמר הקצר שלפניכם נסקור חלק מהיתרונות שבדיקת מי שפיר מעניקה לצד חלק מהחסרונות הנלווים לבדיקה זו, במטרה להקל על ההורים בקבלת ההחלטה הלא פשוטה הזו ולסייע להם להבין בפני מה הם ניצבים.

אימון מנהלים
אימון מנהלים הינו תהליך המשלב בתוכו אימון אישי והתפתחותי המשפר את היכולות האישיות של המנהל, מכוון אותו לשיפור תהליכים עסקיים ולהנהיג את החברה להשגת תוצאות יוצאות דופן.

אימון אישי ועסקי
אימון אישי ועסקי הינו תהליך אשר עוזר לאדם להכיר יותר טוב את עצמו והעסק שלו. בתחילת התהליך, המאמן בוחן את שביעות הרצון של האדם מהמצב המצוי בחייו במישור האישי והעסקי והתהליך מתחלק לשני שלבים עליהם נרחיב בהמשך המאמר.

הריון בסיכון
לא פעם אנו שומעים את המונח "הריון בסיכון", אולם, לא כולנו יודעים מהי משמעותו של המונח. יש שיחשבו כי הריון בסיכון הינו הריון אשר לאורך כל שבועות ההריון העובר נמצא בסיכון, ואילו יש כאלו שיסברו כי הריון בסיכון הינו דווקא הריון אשר מעמיד את האם בסיכון. ובכן, שני המקרים נכונים ומוגדרים כהריון בסיכון, יתרה מזאת, ישנה הגדרה מדויקת באשר להריון בסיכון, אותה נביא בפניכם במאמר קצר זה.

בדיקת סיסי שליה
בדיקת סיסי שליה הינה אחת ממגוון בדיקות הריון שונות, המבוצעות בשלב מוקדם יחסית של ההריון (בשליש הראשון, בין השבוע ה10 לשבוע ה12 להריון). מטרת בדיקה זו לאתר בשלב מוקדם הפרעות כרומוזומליות או בעיות גנטיות שונות שעלולות להתרחש בעובר. בדיקת סיסי שליה נחשבת אומנם לבדיקה פולשנית, ועל כן היא בעלת סיכון (נמוך ככל שיהיה) והיא מבוצעת באמצעות הכוונה צמודה של אולטראסאונד, מה שמאפשר לבקר על תהליכי הבדיקה לאורך כל הבדיקה, לוודא את תקינותה, ולמנוע סיבוכים.

הנקה
הנקה הינה פעולת האכלה של תינוק או ילד קטן בחלב אם ישירות מהשד. הואיל ומערכת העיכול של תינוקות בני יומם מותאמת לתזונה נוזלית בלבד ואינה ערוכה לעיכול של תזונה מוצקה, חלב האם המועשר במרכיבי מזון חיוניים, מספק עבורם את כל צורכיהם התזונתיים. פעולת ההנקה מתבצעת הודות לרפלקס המציצה איתו נולדים התינוקות הרכים, אשר באמצעותו מתאפשר להם למצוץ ולבלוע את חלב האם. במאמר קצר זה, נציג את היתרונות הרבים שהנקה מעניקה לתינוק ולאם, ואף נתאר עבורכם מספר תנוחות הנקה מומלצות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI