דף הבית בית משפחה וזוגיות הריון ולידה הנקה
הנקה
siteserp 22/02/12 |  צפיות: 3505
יועצת הנקה

יועצת הנקה מדריכה את האישה באשר לתנוחות הנקה ומאתרת דברים שעלולים להפריע להנקה נכונה. היועצת מסבירה כיצד להניק, מתי לעשות זאת ובמידת הצורך גם מאתרת את המקור לקושי אפשרי בהנקה.

יועצת הנקה נפגשת עם האם המניקה בקליניקה שלה או בבית האם, למפגש הנמשך ברוב המקרים בין שעה לשלוש שעות. במידה ומתעוררות שאלות לאחר המפגש ניתן ליצור קשר עם היועצת ולהתייעץ בשנית כאשר מפגש נוסף יהיה כרוך בתשלום נוסף.

מומלץ ביותר לאם טריה להפגש עם יועצת הנקה מקצועית, כזו שתדריך ותלמד אותה כיצד להניק באופן יעיל ולחזק את הקשר בינה לבין תינוקה.

יתרונות ההנקה

הנקה ידועה כבעלת יתרונות רבים, הן לאם והן לתינוקה. מרבית היתרונות מועילים בעיקר לתינוקות ונגזרים מהמעלות הרבות שיש לחלב האם. דוגמא למעלות אלה תהיה למשל ערכו התזונתי של חלב האם, שהינו גבוה ביותר בהשוואה לכל חלב אחר או לכל תחליף מזון אחר. דוגמא אחרת תהיה מרכיבי החלב המועשרים בחלבונים ונוגדנים שהינם חיוניים במיוחד עבור חודשי חייו הראשונים של התינוק ומסייעים לו להימנע ממחלות ויראליות. בנוסף, ידוע כי חלב אם משמש מקור לחיידקים פרוביוטיים כאלה ואחרים אשר מגנים מפני תחלואה ובייחוד מפני מחלות מעיים ומסייעים לשמור על מערכת החיסונית של התינוק.

מעבר לכלל ההטבות שהתינוק מקבל מפעולת ההנקה, גם האם יוצאת נשכרת מהתהליך. נשים רבות ישמחו לשמוע כי הנקה תורמת לשריפת הקלוריות בגוף, ומסייעת למניקות לחזור לגזרתן. כמו כן, פעולת ההנקה מאיצה את תהליכי כיווץ הרחם וממזערת את איבוד הדם הכרוך בתהליך. למעלה מזה, ישנם יתרונות אחרים המקלים על האם המניקה - כמו למשל העובדה שההנקה חוסכת את פעולות הטרחה וההתעסקות הכרוכים בשימוש בתחליפי מזון לתינוקות (ניקוי בקבוקים, הרתחות, חימום\קירור חלב, קניות וכו'), או העובדה שההנקה הינה זמינה וניידת כל עת בטמפרטורה ובכמות הנכונה, כך שאין חשש להתקע עם תינוק רעב.

תנוחות הנקה

הנקה נכונה תהיה זו שתשלב אווירה נוחה, שקטה ורגועה עם תנוחת ההנקה המתאימה. ישנן תנוחות הנקה רבות המסייעות לאם ולתינוק לבצע את תהליך ההאכלה בצורה טובה, אולם, לכל תינוק ולכל אם יש את תנוחת ההנקה האינדיבידואלית עבורם. קיבצנו עבורכם שלוש תנוחות הנקה עיקריות, הנהוגות בקרב נשים מניקות רבות.

הראשונה שבהן הינה התנוחה הקלאסית, במהלכה התינוק שוכב לרוחבה של האם והיא תומכת בראשו ביד אחת ובגופו בידה השנייה. תנוחה זו נחשבת יעילה מאוד מאחר והיא מאפשרת לתינוק לשכב "בטן לבטן" עם האם באופן בו פיו פוגש בפטמה ללא כל מאמץ.

השנייה שבתנוחות ההנקה הינה תנוחת הפוטבול בה התינוק שוכב תחת זרוע של האם, בעוד ראשו ניצב מתחת לשד ורגליו מבצבצות מאחור (כאחיזת פוטבול). תנוחה זו היא המומלצת ביותר להנקת תאומים, ואף מספקת פתרון לתינוקות רבים המתקשים לינוק בתנוחה הקלאסית.

בנוסף לאלה, קיימת תנוחת השכיבה, המאפשרת את שכיבתה של האם על צידה למול תינוקה (ששכוב אף הוא על צידו, ופיו נצמד לשדה). בתנוחה זו ידה של האם מקיפה את ראשו וגבו של התינוק ותומכת בו לבל יתגלגל. תנוחה זו נתפסת בעיני מניקות רבות לתנוחה הנוחה ביותר לגב וככזו המפחיתה עייפות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 siteserp

הריון ולידה, הנקה, יועצת הנקה



 


מאמרים נוספים מאת siteserp
 
צילום הריון
תקופת ההריון היא תקופה נפלאה ונהדרת המלאה באינספור רגעים ששווה לנצור. הורים רבים, ברחבי העולם מעידים כי ישנם רגעים רבים במהלך ההריון שהם היו רוצים לזכור לתמיד. כיום, זה בהחלט אפשרי. בין אם באמצעות צילום והנצחת שלבי ההריון בצורה חובבנית (צילום ביתי) ובין אם באמצעות פנייה לצלם למטרת צילום הריון מקצועי.

בדיקת מי שפיר
בדיקת מי שפיר מעוררת לבטים רבים בקרב ההורים העתידיים אשר מתחבטים האם לעבור את הבדיקה או לא. הסיבות להתלבטויות הרבות נעוצות בכך שבדיקת מי שפיר טומנת בחובה יתרונות וחסרונות משמעותיים גם יחד. במאמר הקצר שלפניכם נסקור חלק מהיתרונות שבדיקת מי שפיר מעניקה לצד חלק מהחסרונות הנלווים לבדיקה זו, במטרה להקל על ההורים בקבלת ההחלטה הלא פשוטה הזו ולסייע להם להבין בפני מה הם ניצבים.

אימון מנהלים
אימון מנהלים הינו תהליך המשלב בתוכו אימון אישי והתפתחותי המשפר את היכולות האישיות של המנהל, מכוון אותו לשיפור תהליכים עסקיים ולהנהיג את החברה להשגת תוצאות יוצאות דופן.

אימון אישי ועסקי
אימון אישי ועסקי הינו תהליך אשר עוזר לאדם להכיר יותר טוב את עצמו והעסק שלו. בתחילת התהליך, המאמן בוחן את שביעות הרצון של האדם מהמצב המצוי בחייו במישור האישי והעסקי והתהליך מתחלק לשני שלבים עליהם נרחיב בהמשך המאמר.

הריון בסיכון
לא פעם אנו שומעים את המונח "הריון בסיכון", אולם, לא כולנו יודעים מהי משמעותו של המונח. יש שיחשבו כי הריון בסיכון הינו הריון אשר לאורך כל שבועות ההריון העובר נמצא בסיכון, ואילו יש כאלו שיסברו כי הריון בסיכון הינו דווקא הריון אשר מעמיד את האם בסיכון. ובכן, שני המקרים נכונים ומוגדרים כהריון בסיכון, יתרה מזאת, ישנה הגדרה מדויקת באשר להריון בסיכון, אותה נביא בפניכם במאמר קצר זה.

בדיקת סיסי שליה
בדיקת סיסי שליה הינה אחת ממגוון בדיקות הריון שונות, המבוצעות בשלב מוקדם יחסית של ההריון (בשליש הראשון, בין השבוע ה10 לשבוע ה12 להריון). מטרת בדיקה זו לאתר בשלב מוקדם הפרעות כרומוזומליות או בעיות גנטיות שונות שעלולות להתרחש בעובר. בדיקת סיסי שליה נחשבת אומנם לבדיקה פולשנית, ועל כן היא בעלת סיכון (נמוך ככל שיהיה) והיא מבוצעת באמצעות הכוונה צמודה של אולטראסאונד, מה שמאפשר לבקר על תהליכי הבדיקה לאורך כל הבדיקה, לוודא את תקינותה, ולמנוע סיבוכים.

הנקה
הנקה הינה פעולת האכלה של תינוק או ילד קטן בחלב אם ישירות מהשד. הואיל ומערכת העיכול של תינוקות בני יומם מותאמת לתזונה נוזלית בלבד ואינה ערוכה לעיכול של תזונה מוצקה, חלב האם המועשר במרכיבי מזון חיוניים, מספק עבורם את כל צורכיהם התזונתיים. פעולת ההנקה מתבצעת הודות לרפלקס המציצה איתו נולדים התינוקות הרכים, אשר באמצעותו מתאפשר להם למצוץ ולבלוע את חלב האם. במאמר קצר זה, נציג את היתרונות הרבים שהנקה מעניקה לתינוק ולאם, ואף נתאר עבורכם מספר תנוחות הנקה מומלצות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI