דף הבית עסקים מחקרי שוק מדוע פרוייקטי בינה עסקית (BI) נכשלים ואיך להימנע מיכך?
מדוע פרוייקטי בינה עסקית (BI) נכשלים ואיך להימנע מיכך?
חיים זוארץ - DataMind 20/09/12 |  צפיות: 13545

עקב ריבוי מערכות בארגונים, החשיבות למערכת אחת המאפשרת ניתוח כל היביטי הארגון ממקום אחד ובזמן אמת המאפשרת ביצוע תחזיות, ניתוח מצב קיים, מתחרים, פוטנציאל שוק ועוד הולכת וגדלה.

הפתרון - מערכות בינה/תובנה עסקית (BI)

הטמעת מערכת BI אינה תהליך פשוט. ארגונים משקיעים משאבים רבים להטמעת מערכת BI אחת כלל ארגונית ולעיתים השימוש, בסוף התהליך, מינימלי.

אחת ההנחות השגויות ב-BI היא: אם נבנה את זה (את המערכת) אז הם (המשתמשים) יבואו.

להלן מס' סיבות לכשלון פרוייקטי בינה עסקית ואיך ניתן להמנע מיכך?

  • כניסה לפרוייקט BI, שבמהותו עסקי, ללא תמיכת הנהלה הינו בעייתי. BI מחלקתי ככל שיהיה עדיין מוטמע במטרה לענות על צורך עסקי ולא טכנולוגי כמו כן חשובה ראיה רחבה של כל הארגון עלמנת לבנות המערכת בצורה נכונה שתאפשר התרחבות בעתיד למחלקות נוספות.
  • התמקדות ברשימת יכולות של כלי BI השונים ולא בצורך של הארגון. לפני כתיבת שורת קוד אחת חייבים להבין מה מניע את התהליך כולו, מהו הצורך הארגוני/הבעיה שלשמה "התכנסנו". לאחר שנבין זאת נוכל לבנות תוכנית עבודה מסודת ומותאמת לצרכי הארגון ומשם להתקדם.
  • טיפול בכל נושא איכות נתונים. הכלל: "Garbage In=Garbage Out".
  • אי יכולת לצפות ולטפל בשינויים - רוב מערכות ה-BI ישתנו באופן מהותי בתוך מס' שנים  מההקמה. חשוב להבין שמערכות BI משקפות מצב אמיתי של הארגון ומתבססות על נתונים עכשווים והסטוריים. מאחר והסביבה משתנה, המשתמשים עובדים עם המערכת, לומדים להכירה ומעלים דרישות חדשות שישקפו את המציאות החדשה, ישנה חשיבות רבה לתכן ולהקצות את המשאבים המתאימים (תקציבית ותפעולית) עלמנת לתת מענה מהיר למשתמשים, אחרת המערכת תהפוך מיושנת מאחר ולא תשקף את מצבו אמיתי של הארגון ובכך לא תענה לצרכים החדשים.
  • אי רצון/תמיכה ברעיון של"אמת ארגונית אחת" מביא למצב של ריבוי מערכות ואי אמון במערכת ה-BI שאמורה להיות ה"אמת הארגונית האחת". גיבוי הנהלה חובה
  • דשבורדים יפים יפתרו הבעיה. דשבורדים, יפים ככל שיהיו, דורשים זמן רב לתכנון כמו כל היבט אחר במערכת עלמנת שיציגו את הנתונים הנכונים עבור צרכי הארגון.
  • ביצועים - מערכות BI חייבות להיות מהירות ולתת מענה לשאילתות בזמן קצר ככל הניתן. רצוי בזמן אמת. משתמשים היום משווים הכל לגוגל, אם מחכים לתשובה יותר ממס' שניות לכל היותר יזנחו את המערכת.
  • והכי חשוב, לעבוד בשיתוף פעולה ושקיפות מלאה בין כל המעורבים בפרוייקט לכל אורך התהליך ולא רק בסופו.

שיהיה בהצלחה

אתם מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים זוארץ - DataMind


 


מאמרים נוספים מאת חיים זוארץ - DataMind
 
מדוע פרוייקטי בינה עסקית (BI) נכשלים ואיך להימנע מיכך?
20/09/12 | מחקרי שוק
בינה עסקית היא הערך המוסף לכל ארגון המסייע למנהלים ולעובדים בקבלת החלטות במהירות וביעילות, ניתן לאתר דפוסים משמעותיים לניהול של ארגון, ליצור דוחות התראות ואיתותים לצורך קבלת החלטות ניהוליות בזמן אמת.
יחד עם יתרונות אלו, יישום מערכות בינה עסקית חייב להיות מתוכנן בקפידה אחרת לא יעמוד בציפיות.


מיחשוב ענן - חלק 1
הענן הינו יכולת מחשובית הניתנת כשרות חיצוני ללקוחות עלגבי האינטרנט.
פתרונות הענן השונים מאפשרים קבלת שרותי מיחשוב שונים החל מארגונים של קטנים של אדם יחיד ועד ארגוני ענק ללא צורך בהשקעה בתשתיות מחשוב ובאנשי מקצוע בתחום.


שימוש במפות דיגיטליות לתצוגת נתונים וקבלת החלטות אופרטיביות
השימוש במפות דיגיטליות נכנס כמעט לכל תחום בחיינו, המפה הינה האמצעי היעיל ביותר לתצוגה של נתונים בצורה יעילה וקלה להבנה

על בינה עסקית שמעתם?
בינה עסקית הינה הערך המוסף לכל ארגון המסייע למנהלים ולעובדים בקבלת החלטות במהירות וביעילות
באמצעות מערכות בינה עסקית ניתן לאתר דפוסים משמעותיים לניהול של ארגון, ליצור דוחות התראות ואיתותים לצורך קבלת החלטות ניהוליות. ה-BI מספקת מידע היסטורי, מידע עכשווי ותחזיות בנוגע לפעילות העסקית


איך ניתן לנתח פעילות שיווק ברשתות חברתיות?
השימוש ברשתות החברתיות גדל בשנים האחרונות והופך לחלק בלתי נפרד מחיינו.
ישנה מגמה הולכת וגדלה בה חברות רבות מפנות תקציבי פרסום רבים ממדיות כגון טלוויזיה, עיתונות, שלטי חוצות וכו' לכיוון האינטרנט ורשתות חברתיות.
עקב כך הצורך לנתח פעילות רשתות חברתיות ובחינת החזר השקעה הפך למצרך חיוני

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI