דף הבית חינוך ולימודים לימודים בחו"ל לימודי רפואה בהונגריה
לימודי רפואה בהונגריה
medicalstudiesmd 31/01/13 |  צפיות: 3372

הונגריה היא מהמדינות המבוקשות והפופולאריות ביותר מזה שנים רבות בקרב צעירים ישראליים, המתעניינים באפשרות של לימודי רפואה בחו"ל. לימודים אלו מוצעים בשפה האנגלית במספר אוניברסיטאות בהונגריה, וביניהן אוניברסיטת דברצן, סנט-אישטבן בסגד, פץ' ואוניברסיטת סמלוויש שבבודפשט. הלימודים נפרשים לרוב על פני שש שנים, כאשר השנה השישית מיועדת לסטאז'. חשוב לדעת שלמרות שהלימודים מתקיימים בשפה האנגלית עדיין נדרש ללמוד הונגרית במקביל,  וזאת במטרה לאפשר תקשורת עם אנשי מקצוע הונגריים ופציינטים מקומיים שעימם יעבדו הסטודנטים במהלך שנת ההתמחות. מאידך, ניתן לבצע את הסטאז' גם בישראל.

אודות לימודי רפואה בהונגריה

המעוניינים ללמוד רפואה בהונגריה נהנים מתנאי קבלה נוחים יחסית לישראל, הכוללים בחינת קבלה באנגלית, תעודת בגרות מלאה ומבחני ידע בביולוגיה, פיזיקה וכימיה. כמו כן, הלומדים נהנים מתוכנית לימודים בינלאומית עם סטודנטים מכול רחבי העולם. מאידך, חשוב לציין ששכר הלימוד בהונגריה עבור לימודי רפואה הינו גבוה מאוד ועשוי להסתכם ביותר מעשרת אלפים דולרים, לא כולל דמי מחייה, ושאין אפשרות חוקית לעבוד במדינה זו עם וויזת סטודנט. כמו כן, יש לקחת בחשבון שמדובר בלימודים קשים ותובעניים, ושרבים מהסטודנטים הזרים נושרים באמצע הלימודים ואינם מסיימים את התואר.

מכינה ללימודי רפואה בהונגריה

מכיוון שלימודי הרפואה בהונגריה הינם קשים ותובעניים, ומפני שרבים אינם מצליחים לסיימם, ניתן כיום לגשת ללימודי מכינה המכינים את הסטודנטים לבחינות הקבלה ולשנות הלימוד הראשונות. בישראל פועלים כיום מספר מכונים המציעים מכינות לימודי רפואה בהונגריה, הכוללות תוכנית לימודים ממוקדת ואינטנסיבית בסיועו של צוות הוראה שמורכב מרופאים וממורים ללימוד השפה האנגלית. לימודי המכינה כוללים בין היתר היכרות עם מקצועות הליבה של לימודי הרפואה, הכנה מובנית למבחני הכניסה, וכן ייעוץ וסיוע בבחירת מוסד הלימודים הספציפי בהונגריה.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 medicalstudiesmd


 


מאמרים נוספים מאת medicalstudiesmd
 
לימודי רפואה בהונגריה
הונגריה היא מהמדינות המבוקשות והפופולאריות ביותר מזה שנים רבות בקרב צעירים ישראליים, המתעניינים באפשרות של לימודי רפואה בחו"ל. לימודים אלו מוצעים בשפה האנגלית במספר אוניברסיטאות בהונגריה, וביניהן אוניברסיטת דברצן, סנט-אישטבן בסגד, פץ' ואוניברסיטת סמלוויש שבבודפשט. הלימודים נפרשים לרוב על פני שש שנים, כאשר השנה השישית מיועדת לסטאז'.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI