דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב פנים כיצד לעצב דירות קטנות?
כיצד לעצב דירות קטנות?
ליעד רוזנברג 02/08/13 |  צפיות: 2526

כיצד לעצב דירות קטנות?

עיצוב ותכנון נכון של חדרים קטנים יכול להגביר את תחושת המרחב ולאפשר לכם לאחסן לא מעט דברים בשטח יחסית קטן.

1. לפני שניגש למלאכת העיצוב הכלל הראשון הוא היפרדו מחפצים שאינם בשימוש והפחיתו עומסים. עודף של חפצים ואביזרים יוצרים תחושת צפיפות. בנוסף רהיטים גדולים ומאסיביים אינם מתאימים לחללים קטנים, היפרדו גם מהם.

2. השלב הבא תכנון החלל. חשוב לשים לב שמתכננים כמה שפחות מחיצות וקירות, ואם יש צורך ביצירת קיר מעצב פנים ימצא שימושים ופתרונות יצירתיים לאחסון בשני כיווני הקיר.  לדוגמא מצד אחד קיר עם נישה לטלוויזיה מצד שני ארון אחסון.

3. לדאוג למפתחים כמה שיותר גדולים על מנת לאפשר חשיפה מקסימאלית לאור טבעי.

4. בתכנון ועיצוב החלל מעצב פנים יחשוב כיצד לנצל את האור הטבעי, שימוש בקרמיקה או צבע מבריק לדוגמא, יגרום להחזרת האור והתחושה שתתקבל תהיה של חלל מוצף אור.

5.רכישת ריהוט פונקציונאלי ודו שימושי. מעצב פנים מקצועי יכוון אתכם לרכוש רהיטים קלילים ולא מאסיביים, צרים ונמוכים יחסית, על מנת לאפשר מבט פתוח ולא חסום אל המרחב. בנוסף הריהוט יכול להיות דו שימושי כגון ספה הנפתחת למיטה רחבה, הדום ישיבה שמשמש גם מקום אחסון.

6. חיפוי הקירות- צבעים בהירים לקירות, לא בהכרח לבן. מעצב פנים יכול לבחור עבורכם מתוך מגוון רחב של צבעים בהירים אשר מחזירים אור טוב יותר ויוצרים אפקט של חדר מואר. האור הטבעי שנכנס לחדר ישתקף טוב יותר בקירות ויאיר את החדר בעוצמה גבוהה יותר. מומלץ לצבוע את הדלתות בגוון קירות הבית.

בנוסף ניתן להכניס עניין באמצעות טפט היוצר אשליה של עומק ותנועה ועל ידי כך מגביר את תחושת הגודל של החלל.

7. תאורה- שימוש נכון בתאורה היקפית יצור אשליית מרחב. בתקרה נמוכה שימוש בתאורתup light יצור אשליית גובה.

8. שימוש בפרטי טקסטיל רכים ולא בבדים כבדים.

9. מראות- מסייעות לשקף אור בחדר ומגדילות אותו למראית העין חזותית. שילוב של מראות בנקודות אסטרטגיות יכפיל את תחושת המרחב.

בשורה התחתונה, תכנון חלל קטן הינו אתגר העומד בפני מעצב פנים. עליו למצוא פתרונות אחסון פונקציונליים ויצירתיים, ולהשתמש נכון בחומרים על מנת לתת לחלל אשליית גודל ומרחב.

נמאס לך לחפש מעצבת פנים בדרום? התקשר/י עכשיו:

052-828745


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ליעד רוזנברג

ליעד רוזנברג, מעצבת פנים - 052-8287245

www.home-designer.co.il



 


מאמרים נוספים מאת ליעד רוזנברג
 
עיצוב חדרים- כיצד?
מרבית האנשים מעדיפים להתכנס בביתם לאחר יום עבודה ולבלות בו עם כל בני המשפחה, כדי שהשהיה בבית תהיה נעימה, ארגונומית ומתוכננת נכון אנשים החלו לפנות למומחים בתחום עיצוב הבית ועיצוב חדרים.

עיצוב דירות יוקרה- כיצד?
כיצד להפוך דירה קיימת לדירה יוקרתית? האם בהכרח צריך לקנות דירת יוקרה חדשה מקבלן? מהי דירה יוקרתית? ומה הופך אותה לדירה יוקרתית?

תפקידיו של מעצב פנים
כיום יותר ויותר לקוחות מהמגזר הפרטי פונים למעצבי פנים כבר בשלבים הראשונים של תהליך הבניה והשיפוץ. במאמר זה אפרוט לכם את תפקידיו של מעצב הפנים בתהליך זה.

שיפוץ ועיצוב דירות- מתי כדאי?
ים בעלי הדירות המתלבטים האם לשפץ את הדירה שבבעלותם? חלקם מעדיפים לחסוך את הכסף ולמכור את הדירה AS IS, ללא כל שיפוץ, חלקם מחליטים על שיפוץ קוסמטי בלבד , ואחרים על שיפוץ אינטנסיבי.

שיפוץ ועיצוב בתים פרטיים- נקודות למחשבה
שיפוץ הבית הפרטי נובע משיקולים רבים, אך לכולם מכנה משותף אחד ליצור בית מרווח יותר, הרמוני יותר העונה על צרכיי הדיירים.

כיצד נשפץ ונעצב בתים פרטיים
החלטתם שהבית זקוק לשינוי ורענון, וכעת אתם עומדים בפני הדילמה איזה שיפוץ לעשות? האם לשבור קירות? ואיך בכלל נגשים לזה? לא מעט אנשים דוחים את השיפוץ מעצם המחשבה על אנשי המקצוע השונים שנכנסים לבית והבלגאן שנובע מזה, התיאום בן כולם והספק הגדול לגבי התוצאות.

עיצוב פנים- מדוע זה כדאי?
ציטוט ידוע מדבריו של וינסטון צ'רציל: " קודם אנו מעצבים את ביתנו ובהמשך הבית שלנו מעצב אותנו" מבהיר ומחזק את הקשר בן עיצוב הבית והשפעתו על איכות חיינו.

כיצד לעצב דירות קטנות?
עיצוב ותכנון נכון של חדרים קטנים יכול להגביר את תחושת המרחב ולאפשר לכם לאחסן לא מעט דברים בשטח יחסית קטן.

כיצד לעצב את חדר הרחצה?
עיצוב חדרי הרחצה כמו כל חלל אחר בבית דורשים תכנון מוקדם וחשיבה יצירתית. שילוב של השניים מביא לתוצאה של חדר רחצה מפנק, נעים ופרקטי כאחד.

טיפים לעיצוב חדרי ילדים
עיצוב חדר ילדים כמו כל חלל אחר בבית דורש חשיבה מעמיקה לצד יצירתיות. הכניסה לעולם הילדים והפנטזיה לוקחת אותנו למקומות מרגשים וכייפים, לצד זה בל נשכח כי יש להקדיש לא מעט מחשבה בתכנון נכון פרקטי ובטיחותי של החדר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI