דף הבית פיננסים וכספים פיננסים וכספים - אחר פנסיה
פנסיה
אבי 25/08/13 |  צפיות: 2658

כדי ליהנות מחיסכון פנסיוני בתום תקופה מסוימת או בקרות מקרים לא נעימים כמו נכות או מוות, הרי שיש להפריש סכומי כסף לתקופה מסוימת כדי לצבור כספים ולהגדיל את החיסכון. בהתאם להפרשות שבוצעו מצד עובד ומעביד יחד במהלך תקופת החיסכון נהנה החוסך מקצבה חודשית שמשרתת אותו עד לסוף ימיו.

ההפרשות שתומכות בנו בעתיד

רק מי שחושב על העתיד שלו ושל האנשים שחיים איתו יכול להיות רגוע יותר ברגע שהוא מסיים לעבוד שנים רבות במסגרות שונות. זאת מאחר והפרשות רבות לקרן פנסיה איכותית הן אלה שיכולו לעשות את ההבדל בין חיים על קצבה של מדינת ישראל בעת זקנה ובין חיים נוחים הרבה יותר עבור אלו שחסכו לא מעט שנים וכעת קוצרים את פירות החיסכון. ההפרשות לקרן מציגות את חלקו של העובד ושל המעביד, כך שאפשר לצבור סכום מכובד ביותר לאחר תקופה מסוימת ולראות כיצד היה כדאי מאוד להשקיע בעתיד ולא רק לבזבז את כל הכסף על הנאות בהווה.

שלושת מרכיבי ההפרשה

אם ציינו כי הן העובד מפריש מכספו והן המעסיק מפריש את החלק שלו, הרי שראוי לציין כיצד נעשה הדבר ובאלו נתחים מדובר. התשלום החודשי לקרן בישראל הוא כזה שמורכב משלושה מרכיבים. הראשון תגמולי המעסיק, השני הוא התגמולים של העובד, והשלישי הוא סעיף הפיצויים שמגיעים על חשבון המעסיק. כך אפשר לראות כיצד בכל חודש מופרשים אחוזים מסוימים ממשכורתו של העובד לעומת אחוזים גדולים יותר שהם חלקו של המעביד.

מהו חלקו של העובד

העובד משלם את חלקו בחיסכון ארוך הטווח של פנסיה כשהוא נושא בחלק של 7% מהשכר הקובע. חשוב להדגיש כי יש תקרות מסוימות שעד אליהן יכול העובד להפריש לקרן מבלי לשלם על כך מס. כאמור חלק זה נקרא 'תגמולי העובד' והוא אמור לחזור אל החוסך יחד עם חלקו של המעביד ברגע שהוא יוצא לגיל פרישה.

מהו חלקו של המעביד

החלק של המעסיק בא לידי ביטוי בשני החלקים הבאים של ההפרשה. האחד הוא 'תגמולי המעסיק' שמתבטאים בהפרשה של עד 7.5%, וחלק הפיצויים על חשבון המעסיק שמגיעים עד ל-8.33%. כעת יכול כל אחד לשים לב שמדובר בהפרשה של כמעט 20% לקרן שבסופו של דבר תתמוך בצורה מרשימה בעובד בין אם הוא הגיע לגיל פרישה ובין אם הפך חלילה לנכה. כך הדבר גם לגבי שאיריו של עובד שנפטר בזמן החברות בקרן, מאחר והם יקבלו קצבה בהתאם לתנאים שקבועים בחוק ובפוליסה.

הגמישות שמוצגת בפני חוסכים שונים בנוגע להפרשות

מאחר וכיום אנו עומדים בפני שוק תחרותי מאוד של קרנות כאלה ואחרות, הרי שניתן ליהנות לא רק ממסלולים שונים של חיסכון וביטוח, אלא גם ממבנה שונה של הפרשות. הדבר אומר שמעבר לבסיס של אחוזי ההפרשות שאנו מכירים בדרך כלל, הרי שאפשר להכיר גם מבנים אחרים שיכולים להתאים יותר לחוסכים מסוימים.

חשוב להתייחס גם לנושא משיכת כספים לפני סיום התקופה

ללא מעט אנשים יכולים לקרות מצבים שבהם הם מעוניינים למשוך כספי פנסיה טרם סיום תקופת החיסכון. מעבר לכך שחשוב להדגיש כי אין הדבר מומלץ, הרי שיש לדעת גם שמשיכת חלק הפיצויים למשל (ולא כל כספי החיסכון) תביא גם היא להקטנת הצבירה ולתשלום מס.

מאחר והבנו עד כמה ההפרשות לקרן איכותית הן בעלות חשיבות רבה, ועד כמה צריך להבטיח את רמת העברת הכספים כדי להבטיח את העתיד, הרי שיש לבדוק תמיד שכספים מועברים לקרן בצורה קבועה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI