דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים למי מגיע גמול השתלמות
למי מגיע גמול השתלמות
מיכי 15/07/14 |  צפיות: 6719

גמול השתלמות מגיע לכל מי שהמעסיק שלו מאפשר לו ליהנות מכך, ובדרך כלל עובדי מדינה ועובדי ציבור. גמול ההשתלמות אינו פופולארי במגזר הפרטי והעסקי כפי שהוא פופולארי במגזר הציבורי, שבו מאפשרת המדינה לעובדיה ליהנות מתוספת שכר בתמורה להעשרת הידע שלהם ולרכישת השכלה רלוונטית למקצוע בו הם עוסקים. הרציונל הוא, שעובד שרוכש השכלה בתחום העיסוק שלו הופך בהכרח לעובד טוב יותר, עובד יעיל יותר המספק ערך גבוה יותר למקום העבודה שלו, ובתמורה לכך מעלה המדינה את שכרו בהתאם.

עולמות שונים של כוח אדם

ניהול כוח האדם במגזר הפרטי הוא שונה מאוד מניהול כוח האדם במגזר הציבורי, ולכן גם הנושא של גמול השתלמות הוא פחות פופולארי במגזר זה. במגזר הפרטי, גיוס עובדים מקצועיים מבוסס על תנאי קבלה והשכלה גבוהים מלכתחילה, שתמורתם זוכה העובד לשכר מתאים כבר מהיום הראשון לעבודתו. במגזר הציבורי, לעומת זאת, תנאי הקבלה יכולים להיות מקלים יותר עם מועמדים למשרה, ובהתאם לכך שכרם יהיה נמוך יותר מאשר מקביליהם במגזר הפרטי.

שדרוג יכולות והשכלה תוך כדי עבודה

יחד עם זאת, גם המדינה מעוניינת בשדרוג רמת העובדים שלה, וביצירת סטנדרטים גבוהים של השכלה ורמה מקצועית, ולכן היא מאפשרת לעובדיה לרכוש את ההשכלה המתאימה תוך כדי עבודה. במסגרת זו, קובעת ומגדירה המדינה שורה של קורסים ספציפיים ומוסדות לימוד ספציפיים המוכרים לצורך קבלת גמול השתלמות. קורסים אלה יכולים להיות קורסים בתחזוקת מחשבים, קורסים בניהול חשבונות, קורסים בריתוך, קורסים באלקטרוניקה וכדומה. עובד המעשיר את השכלתו בקורסים אלה, בהכרח הופך למשכיל יותר בתחום המקצוע שלו, מבצע עבודה טובה יותר, ולכן זוכה להעלאת שכר בצורת גמול השתלמות.

לברר אצל ועד העובדים או ההנהלה

על מנת לברר האם מגיע לכם גמול השתלמות כדאי לברר עם ועד העובדים במשרד בו אתם עובדים מה הם הקורסים הזמינים לצורך גמול השתלמות עבורכם, מה היקף הקורסים שמוכרים עבורכם, ומה היא תוספת השכר הצפויה לכם לאחר סיום הלימודים. כמו כן, אם אתם עובדים במגזר הפרטי, כדאי לברר עם הנהלת מקום העבודה האם היא מאפשרת גמול השתלמות בתחומים ספציפיים, ואולי גם כדאי לקדם מהלך כזה מול ההנהלה, לטובתכם ולטובת העובדים כולם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכי


 


מאמרים נוספים מאת מיכי
 
למי מגיע גמול השתלמות
על מנת לברר האם מגיע לכם גמול השתלמות כדאי לברר עם ועד העובדים במשרד בו אתם עובדים מה הם הקורסים הזמינים לצורך גמול השתלמות עבורכם, מה היקף הקורסים שמוכרים עבורכם, ומה היא תוספת השכר הצפויה לכם לאחר סיום הלימודים. כמו כן, אם אתם עובדים במגזר הפרטי, כדאי לברר עם הנהלת מקום העבודה האם היא מאפשרת גמול השתלמות בתחומים ספציפיים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI