דף הבית פיננסים וכספים נדל"ן תמ"א 38
תמ"א 38
בדיקת דירות 18/05/08 |  צפיות: 2902

תמ"א 38 - גלאור מהנדסים

בשנים האחרונות, קיים חשש גדול מהתרחשות רעידת אדמה באזורינו. במסגרת ההיערכות לרעידה שבפתח, אישרה הממשלה, באפריל 2005, תוכנית עידוד לחיזוק מבנים, שנבנו לפני 1980. לפי התוכנית, המדינה תעניק לבניין, העומד בקריטריונים זכויות בנייה חדשות, שאותן ניתן להעביר לחברת "גלאור מהנדסים" וכך, לאפשר את החיזוקים ואת ההטבות הנוספות, שיתרמו לשיפור איכות החיים ולשדרוג סביבת המגורים וכל זאת, ללא עלות כספית מצידכם.

"גלאור מהנדסים" היא החברה בשבילכם!

אנחנו יודעים לבנות ולנהל פרויקטים מורכבים של חיזוק, שיפוץ והשבחת מבנים. אנחנו פה, כדי לעזור לך להתחיל חיים חדשים בבית בטוח ויציב.

תמ"א 38 – התוכנית שתשפר משמעותית את איכות החיים. כל ההטבות וכל היתרונות בחבילה אחת.

תוכנית המתאר הארצית תמ"א 38

תמ"א 38 אושרה ופתחה לך לעולם חדש של אפשרויות ואיכות חיים.

היות ולא ניתן לחזות את מועד התרחשותן של רעידות אדמה, לכן יש להיות ערוכים לקראתן בכל עת.

במסגרת היערכות לרעידות אדמה, אישרה הממשלה, באפריל 2005, את תמ"א 38, שהיא תוכנית מתאר ארצית, הקובעת הנחיות תכנוניות לחיזוק מבנים קיימים, במטרה לשפר את עמידותם בפני רעידות אדמה וחלה על אותם המבנים, שנבנו לפני 1980 ואינם עומדים בתקן המחמיר, ת"י 413 – תקן הבנייה לעמידות ברעידות אדמה.

על-פי התוכנית, בתמורה למיגון המבנה בפני רעידות אדמה, תעניק המדינה לבניין זכויות בנייה חדשות, את זכויות הבנייה תקבל החברה המחזקת; ובתמורה, תממן את חיזוקו, שיפוצו והשבחתו של הבניין.

את תוכנית המיתאר הארצית יזמה המדינה, מתכנני התוכנית ידעו, כי העלויות הכספיות של החיזוק גבוהות, התהליך ארוך ומסובך והדיירים לא יוכלו להוציא את התוכנית אל הפועל בעצמם, המסקנה הייתה, שיש צורך בהתקשרות עם חברה, שתבצע את העבודה.

תמ"א 38 – היא תוכנית, שבה כל הצדדים יוצאים נשכרים ומרוויחים את מירב התועלת מההתקשרות. החברה המחזקת מקבלת את זכויות הבנייה החדשות בבניין, כדי לממן את החיזוק; ואתם מקבלים מאיתנו:

§       מבנה העומד ברעידות אדמה.

§       גינה מטופחת, מפוארת, בתיאום עם אדריכל נוף.

§       מעטפת בניין משופצת ונאה.

§       ערך הדירות עולה בעשרות אלפי דולרים.

§       לובי מפואר ומעלית.

§       פיקוח הנדסי, ששוויו עשרות אלפי דולר בחינם.

תמ"א 38 - שיטת העבודה

שיטת העבודה שלנו מקצועית ויעילה. שיטה, שבעזרתה נוכל, יחד, להתקדם צעד אחר צעד ולהגיע לתוצאות שישביעו את רצון שני הצדדים.

לפני תחילתה בתהליך, אנו נבדוק האם הבניין מתאים לקריטריונים של תמ"א 38; ובמידה וכן, נוכל להתחיל בתהליך הפיכת החלום למציאות.

שלב ראשון – מחליטים לצאת יחד לדרך משותפת:

בשלב ראשון, נערוך פגישה בין הדיירים לנציגי חברת "גלאור מהנדסים". בפגישה: יינתנו הסברים בנוגע לתמ"א 38. תקבלו מענה לכל השאלות, החששות והדברים הלא מובנים. נגיע להסכמה על יציאה לדרך משותפת – ונחתום על הסכם בין כלל הדיירים לחברה.

בשלב זה, עדיין לא ניתן לדעת בדיוק אילו פתרונות חיזוק יאושרו על-ידי העירייה ומהן הדרישות וההיתרים הספציפיים שיתקבלו, לכן החוזה שייחתם מהווה הסכמה לבדיקת היתכנות הפרויקט; ובמידה ומתקבלים בהמשך כל האישורים, גם הסכמה לביצועו.

שלב שני – המומחים שלנו מתחילים לעבוד בשבילכם

בשלב השני, תבצע החברה עבורכם, ללא תשלום כספי, את כל הבדיקות הנחוצות. עלות הבדיקות גבוהה מאוד (עשרות אלפי שקלים) ומצריכה עבודה רבה, לכן החתימה על ההסכם הכרחית, להמשך הבדיקות. מומחים, מהטובים בתחומם, יבדקו את הבניין! ייתנו את חוות דעתם המקצועית:

יועץ ביסוס קרקע/מומחה לרעידות אדמה/מהנדס שלד – יגישו חוות דעת, בנוגע למצב ההנדסי של המבנה, תנאי הקרקע, אפשרויות החיזוק ותוספות הבנייה המומלצות, בהתאם לתקן הישראלי (ת"י 413) ולהנחיות תמ"א 38, לחיזוק מבנים קיימים כנגד רעידות אדמה.

אדריכלית – תבדוק מהן זכויות הבנייה בבניין, מכוח תוכניות בניין עיר מקומיות (תב"ע) ובמסגרת תמ"א 38; ותיתן חוות דעת ראשונית, לגבי אפשרויות עיצוב הבניין מחדש, אופן הוספת מעלית, סידור הגינה והסדרת מקומות החנייה.

עורך דין, המתמחה במקרקעין – יספק ייעוץ משפטי, בנוגע להסכמים וההתקשרות החוזית ולהיבטים משפטיים של ביצוע הפרויקט.

רואה חשבון וכלכלן יבדקו האם קיימת כדאיות כלכלית לפרויקט. בירורים מול העירייה, בנוגע למיסוי, היטלים ודרישות מיוחדות, כדי להעריך את עלויות הפרויקט.

שלב שלישי – מתחילים לתכנן את הפרויקט

לאחר שנערכו כל הבדיקות והבניין נמצא מתאים לחיזוק, במסגרת תמ"א 38, יתחיל שלב התכנון המפורט, לגבי הבניין שלכם.

מהנדס מומחה, שאסף את כל הנתונים, בנוגע לתנאי הקרקע ודרישות החיזוק, יחד עם אדריכלית מנוסה, יכינו תוכנית מפורטת, לחיזוק ולעיצוב הבניין וסביבתו מחדש.

התוכנית תוגש לוועדה המקומית, לאישור.

זמן ההמתנה להיתרים יכול להימשך זמן רב. במהלך הזמן, החברה תהיה אחראית על הקשר עם הרשויות והטיפול השוטף בבקשה, תוך עדכון הדיירים בהתקדמות התהליך.

שלב רביעי - הביצוע

מזל טוב! כל האישורים ניתנו ואפשר לצאת לדרך.

עכשיו מתחיל שלב הבנייה בפועל וזאת, המומחיות שלנו. אנו ננהל את הפרויקט, נפקח וניעזר במיטב אנשי המקצוע ובחומרים האיכותיים, על מנת לספק לכם את השירות, שעליו התחייבנו.

הבנייה תתבצע תחת פיקוחם הצמוד של מהנדסי חברת גלאור מהנדסים מוקד ארצי – טל': 1800-2222-85


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בדיקת דירות
אל תיפלו בפח...
www.agalor.co.il     
בדק בית ע"י מהנדס בניין ושמאי מומחה 1-800-2222-85


 


מאמרים נוספים מאת בדיקת דירות
 
תמ"א 38
18/05/08 | נדל"ן
תמא 38 - גלאור מהנדסים

מבנה מסוכן - מבנים מסוכנים
18/05/08 | נדל"ן
מאמר המסביר מהו מבנה מסוכן

בדק בית
מטרות ביצוע בדק בית (בדיקת דירה לפני קנייה)

ליקויי בניה
ליקויי בניה בדירות חדשות וליקויי בניה בדירות יד שניה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI