דף הבית חוק ומשפט נדל"ן ומקרקעין ליקויי בניה
ליקויי בניה
בדיקת דירות 18/05/08 |  צפיות: 2932

ליקויי בניה

בדירות חדשות ובדירות יד שניה

חברת הבנייה הזמינה אתכם לקבל את מפתח הדירה ולחתום על הפרוטוקול, היזהרו!!! עליכם לזכור, כי זוהי זכותכם לציין בדו"ח הפרוטוקול כל טענה וטענה, לרבות טענות בנוגע לאיחור במסירת הדירה, טענות לגבי אי התאמות בין המפרט לבין מה שמצוי בדירה וכל טענה בקשר לליקויי בניה.

אל תאמינו להבטחות בעל-פה, ב-96% מן הדירות, שנמסרו לקונית בשנת 2007, נמצאו ליקויי בניה רבים, כגון: ריצוף הדירה, מרצפות שבורות בקצוות, מרצפות בגוונים שונים, מרצפות שקועות, שיפועים בריצוף וחללים מתחת לריצוף.

ליקויי בניה, כגון: קירות עקומים אנכית, שאינם מפולסים, קירות שאין ביניהם זווית 90 מעלות ועוד; ליקויי בניה באינסטלציה, כגון: דפנות אמבט חלולות, שאינן מלאות בחול ים, חורים במזיד, שנעשו בצנרת וכו'; ליקויי בניה בעבודות הסיוד, הצביעה, לכלוכים על חיפוי אבן, פסולת בנייה בגינות ועוד.

רצוי להזמין מומחה, במעמד מסירת הדירה או קודם לכן. אם הדבר אינו בר ביצוע, רצוי לצרף לחתימה על הפרוטוקול את המשפט: "נחתם תחת מחאה, הדירה טרם נבדקה על-ידי מהנדס מומחה". מהנדס מומחה, שיבדוק את דירתכם, יכין דו"ח ליקויי בניה מלא, תוך עמידה על כל התקנות ותקני הבנייה ותוך פירוט כל ליקוי וליקוי, אופן התיקון ועלות התיקון. דו"חות אלה קבילים בבית-המשפט. לאחר הגשת דו"ח המומחה, על הקבלן לתקן את כל ליקויי הבניה אשר נמצאו בדירה או לפצות את בעל הדירה, עבור ליקויי בניה שאין באפשרותו לתקן. כפי שמקובל לבדוק רכב, שעלותו עשרות אלפי שקלים בלבד, במכון מתאים, לפני הקנייה. כדאי לבדוק דירות חדשות ומשומשות ע"י מומחים, עלות הבדיקה: 500-350 דולר בלבד.

 

מחבר המאמר-צבי כהנא,מנהל חברת גלאור מהנדסים-טל 1800222285

אתר-www.agalor.co.il

 

 

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בדיקת דירות
אל תיפלו בפח...
www.agalor.co.il     
בדק בית ע"י מהנדס בניין ושמאי מומחה 1-800-2222-85


 


מאמרים נוספים מאת בדיקת דירות
 
תמ"א 38
18/05/08 | נדל"ן
תמא 38 - גלאור מהנדסים

מבנה מסוכן - מבנים מסוכנים
18/05/08 | נדל"ן
מאמר המסביר מהו מבנה מסוכן

בדק בית
מטרות ביצוע בדק בית (בדיקת דירה לפני קנייה)

ליקויי בניה
ליקויי בניה בדירות חדשות וליקויי בניה בדירות יד שניה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI