דף הבית תחבורה ורכב תאונות דרכים אלכוהול ונהיגה
אלכוהול ונהיגה
mashik 31/05/09 |  צפיות: 14219

 

אדם ובוודאי נהג שנמצא תחת השפעת אלכוהול מתקשה לתפקד בגלל טשטוש החושים.
הקשיים העיקריים בהשפעתם על הנהיגה הם: אומדן מרחק, זמן, קצב, שווי משקל, נטייה להרדמות, תגובות איטיות ועוד. כל אלו משפיעים כמובן גם על שיקול דעתו של הנוהג וקבלת החלטות בזמן הנהיגה.
אין ספק שאדם המצוי במצב כזה ונוהג ברכב - מסכן את עצמו ואת הסובבים אותו.

 

החוק מתיר לאדם לנהוג כאשר רמת האלכוהול בדמו אינה עולה על 0.05%. רמת האלכוהול משתנה בין אדם לאדם כאשר המשפיע העיקרי הוא המשקל. אדם שמשקלו 70 ק"ג ושותה כשתי מנות משקה, מגיע לרמת אלכוהול זו. מנה מוגדרת: 330 מ"ל (כוס גדולה) בירה 5% . 120 מ"ל (כוסית) יין 13%. 60 מ"ל (כוסית קטנה) ליקר או קוקטיל 20%. 30 מ"ל (1-2 לגימות) ויסקי או וודקה 40%.


בכל שעה שעוברת מזמן השתייה יורדת כמות האלכוהול בדם, כך שאדם ששתה 2 מנות אלכוהול אחוז האלכוהול בדמו יגיע ל- 0% רק לאחר כ-3.5 שעות, כך שכל נהג יכול לדעת לפי הכמויות ששתה, כמה זמן להמתין עד שיוכל שוב לנהוג. הרצוי ביותר הוא שמי שנוהג לא ישתה בכלל, וקבוצה שיוצאת לבלות ולשתות תבחר נהג תורן שלא ישתה.


המשטרה עורכת בדיקות אקראיות ומדגמיות של הנוהגים ע"י מכשיר נשיפה שמכונה "ינשוף" שאושר כקביל בבתי המשפט. נהג שיסרב להיבדק יחשב כבעל רמת אלכוהול גבוהה מהמותר. בסופי שבוע המשטרה נערכת בכוחות מוגברים בכל הכבישים ובעיקר סמוך למקומות בילוי.
קצין משטרה רשאי לשלול במקום את רשיונו של אדם הנוהג בשכרות ל- 30 יום ולהחרים את הרכב ל- 60 יום אפילו אם הנוהג אינו בעל הרכב. אדם שהורשע על נהיגה בשכרות, יישלל רשיונו לשנתיים.

 

ונחתום בציטוט מחנניה רייכמן:
"יש סכנה לנסוע חיש, אם לא יבש הכביש.
אך הסיכון פי אלף ביש, אם לא יבש האיש".

 

כפי חברת ליסינג המתמחה במתן שירותי ליסינג תפעולי ובשירותי מכירות רכב יד ראשונה. ליסינג רכבים

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 mashik

בדק בית  הצרת היקפים פסיכומטרי ליסינג הסרת שיער



 


מאמרים נוספים מאת mashik
 
הבלתי מתרשלים (או גם האם קבוצות הכנה לפסיכומטרי מתאימות גם לך?)
במאמר זה ננסה לקבוע בתכל'ס למי מתאימות קבוצות הכנה לפסיכומטרי, באופן הטוב ביותר שאי פעם הומצא לקבלת החלטות– שאלון שאל את עצמך!!! הנחיות – ענה על השאלות הבאות בכנות ובסיום ספור את הנקודות שצברת (בהתאם למספר התשובה), וגלה אחת ולתמיד האם קבוצות למידה של הכנה לפסיכומטרי הן יסייעו לך לקבל ציון פסיכומטרי גבוה או ישלחו אותך הישר ללימודי סילור רצפות לינוליאום.

הנה מה טוב ומה נעים הכנה לפסיכומטרי יחד
כולנו כבר יודעים כי קורסי פסיכומטרי - בין אם רגילים בכיתות צפופות או מורה פרטי פסיכומטרי - הם התחלה אך הם לא הכל. הכנה לפסיכומטרי כוללת במידה רבה גם התכוננות עצמית אינטנסיבית על ידי תרגול פסיכומטרי. במאמר הבא נבחן את היתרונות והחסרונות של קבוצות לימוד.

מבחן פסיכומטרי הבנת הנקרא
השורות הבאות יעסקו בחלקו האחרון של פרק החשיבה המילולית – קטע הבנת הנקרא והשאלות הנוגעות בו. אחת הדרישות ממועמד הניגש לבחינת הפסיכומטרי היא יכולת קריאה, ניתוח והבנת טקסטים ברמה גבוהה בעברית

מהי קרימינולוגיה?
קרימינולוגיה היא תורת הפשע, עניינה הוא הבנת מעשים והתנהגויות המוגדרים מבחינה חברתית, משפטית או קלינית כסוטים ולהם אופי של פגיעה. הקרימינולוגיה כוללת היבטים שונים של התייחסות לעניין הפשיעה: משפטיים, חברתיים, פסיכיאטרים ופסיכולוגיים. מטרת הקרימינולוגיה היא לחקור ולהבין את ההתנהגות הסוטה, מהם הגורמים המובילים לעבריינות וכיצד ניתן להתמודד עם ההתנהגות העבריינית בהיבט משפטי, ענישתי וטיפולי.

מהי פסיכולוגיה?
מטרת הפסיכולוגיה הינה ניסיון להכניס חוקיות בהתנהגות האנושית. הפסיכולוגיה מבקשת לטעון שהתנהגות איננה מתרחשת באופן מקרי, אלא מתוך מערכת של חוקים. הבנת חוקים אלו, מאפשרת לנו לגזור גם ניבוי מסוים לגבי העתיד. כל תחום בפסיכולוגיה עוסק בהיבטים אחרים של ההתנהגות, ומנסה להבין אותה מתוך מיקוד אחר. לימודי הפסיכולוגיה מיועדים לאפשר תנאים טובים ככל האפשר לרכישת ידע מדעי, עיוני וביצועי על בני האדם כפרטים.

שרותי בדק בית
13/07/09 | שיפוצים
שרותי בדק בית מיועדים לכל מי שעומד בפני קניית דירה בין עם היא חדשה ובין אם מיד ראשונה. רכישת דירה היא לרוב עסקה של פעם בחיים ולכן לפני צעד זה יש להיוועץ עם מומחים בתחום איתור ליקויי בנייה כמו כן יש לקחת בחשבון את המקצועיות והמומחיות של חברת בדק בית.

לקנות רכב יד ראשונה ולא להתחרט!
07/07/09 | רכב
הידעתם? בכל שנת יצור נמכרים בארץ כ-200 אלף רכבים פרטיים חדשים ורק כ-100 אלף יורדים מהכביש. הגיל הממוצע של הרכבים הפרטיים הוא כ-7 שנים. אם נסמוך על הערכה כי רכב חדש נמכר בממוצע לאחר שלוש שנות שימוש הרי שמסתובבים בארץ כ-500 אלף כלי רכב מיד ראשונה. כשהמיסוי על רכבים כה גבוה, קניית רכב יד ראשונה היא אופציה טובה למי שרוצה רכב עדכני, שמור, אמין ובמחיר סביר. ואכן רבים בארץ מעדיפים אופציה זאת על פני קנייה של חדש מהיבואן

שיווק פנים ארגוני - מהיום זאת גם המשימה שלכם!
מדברים על שיווק - חושבים על בחוץ! מאז ומתמיד בפרקטיקה הניהולית נהוג לראות בשיווק כפעילות המכוונת מהארגון החוצה. זה נראה הכי טבעי ונכון שרוב המאמצים השיווקיים של הארגון יופנו החוצה - ללקוחות קיימים ופוטנציאליים, לקהילה. כך אכן אמור להיות, כך פועלים ארגונים וכך גם פועלת המכללה שלנו כשהיא משווקת את עצמה לסטודנטים פוטנציאליים.

על מסמכים ממוחשבים, הוראות ניהול ספרים ואינטרנט
התנאים המאפשרים משלוח חשבוניות במייל שלטונות מס הכנסה ערכו לפני מספר שנים שינויים בהוראות ניהול ספרים על מנת להתאים אותן לתקופתנו - דהיינו לתקופת האינטרנט.

בדק בית - שאלות ותשובות
04/06/09 | שיפוצים
בדק בית וביקורת מבנים הם מושגים מקבילים. לשם הנוחות נגדיר את המושג "בדק בית" כבדיקה של מבנים למגורים, ובמונח "ביקורת מבנים" נשתמש לשם בדיקות המתבצעות במבנים ציבוריים, תעשייתיים, משרדיים וכד'. למה צריך בדק בית ?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI