דף הבית תחבורה ורכב שילוח בין-לאומי האם כדאי לייבא רכב לישראל באופן עצמאי?
האם כדאי לייבא רכב לישראל באופן עצמאי?
אלן גוואי 22/06/09 |  צפיות: 3793

למרות שהתהליך נראה פשוט לביצוע, בדרך ישנם מכשולים רבים.לאובדן של מאות אלפי שקלים עלולה ליגרום שגיאה פשוטה.
אדם שמייבא מכונית ובה אפילו פרט קטן לא מתאים לתקינה ישראלית יצתרך להשיג אישור ממשרד התחבורה. תהליך זה יכול לארוך אפילו חודשים עבור אדם חסר ניסיון ביבוא. באותם החודשים הרכב יוחזק במכס ואם יעברו שנתיים מיום עליית הרכב לכביש יאלץ הקונה להחזירו לחו"ל.

מכוניות אשר ניתן לייבא לישראל רק באופן אישי.
ישנו מגוון רכבים אשר ניתן כיום לייבא לארץ רק ביבוא אישי ואף רכבים שכלל לא ניתן לייבא לישראל.
לא נוכל לראות בכבישי ישראל פרארי למשל או פגאני, וזה מפני שאין בישראל יבואן אשר יתן אישור על כך שיכול לטפל ברכב ולפגאני בכלל אין יבואן ישראלי. ע"פ עדויותיהם של סוכנים ביבוא האישי, ניסיונות ביבוא מכונית מתוצרת פרארי נעשו בעבר אך כשלו מפני שהיבואן סירב להתחייב על יכולתו להעניק טיפול למכוניות אלה. לישראל יובאה רק פרארי אחת בשנת 2003 אשר במשרד התחבורה נרשמה כדין.
ע"פ דבריהם של יועצים המתמחים ביבוא אישי ורכבי יוקרה בישראל, מחירי המכוניות לא יקרים משמעותית ולעתים אפילו יותר זולים ממחירי רכבים בעלי ייעוד דומה בארץ.

רכבים אשר לא ניתן לרכוש בסוכנויות היבואנים הרשמיים בישראל.

שברולט קורבט – " מכונית הספורט של אמריקה" זה הכינוי שזכתה לו קורבט. לראשונה הוצגה בשנת 1953. בשנת 2004 הוצג הדגם הנוכחי השישי במספר. פרט לשם אין הרבה במשותף לדגמים אלה. נפח המנוע בעל שמונה בוכנות 6.0 ליטרים, המפיק 405 כו"ס ומשודך לתיבת הילוכים בעלת שש מהירויות ידנית או אוטומטית. מהירות מקסימלית של קורבת 283 קמ"ש והיא מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב3.9 שניות.ע"פ נתוני היצרן, צריכת הדלק הממוצעת של קורבט היא 9.8 ק"מ לליטר. ישנן שתי גרסאות מרכב בהן מיוצרת קורבט. אחת הגרסאות היא קופה – מרכב סגור והקבריולה – מרכב סגור היא הגרסה השניה. מחירו של קורבט בערך 420 אלף שקל לרכב משומש שגילו פחות משנתיים. זמן ההמתנה 45 ימים בערך.

קדילאק אסקלייד - ב1999 הוצג במקור הדור שלישי של קדילאק אסקלייד אשר חולק פלטפורמה עם GMC יוקון ושברולט טאהו, רכבי כביש- שטח נוספים מבית ג’נרל מוטורס. נפח המנוע בעל שמונה בוכנות 6.2 ליטר.לאסקלייד תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שש מהירויות ומערכת התנעה לכל הגלגלים. את אסקלייד ניתן לייבא גם בגרסת SUT – טנדר פתוח, בעל חמישה מקומות ישיבה המאפשר נשיאת מטען. היצרן לא מפרסם את צריכת הדלק של אסקלייד. מחירו של רכב משומש שגילו פחות משנתיים בערך 500 אלף שקל. זמן ההמתנה 45 ימים.

מיצובישי אקליפס - מכונית ספורט אשר הוצגה בשנת 2005 . מיצובישי אקליפס מבוססת על שלדתה הנוכחית של מיצובישי גלאנט אשר אינה מיובאת לישראל. ניתן לבחור בין מנוע בנפח 2.4 ליטרים בעל ארבע בוכנות ומנוע בנפח 3.8 ליטרים בעל שש בוכנות. מיצובישי אקליפס מיוצרת בגרסת קבריולה בנוסף לגרסת הקופה. מחירה המשוער 280 אלף שקל. האספקה מיידית.

שברולט קמארו – מכונית שעיצובה מבוסס על דגמי העבר. שברולט קמארו נראת כמכונית רטרו אך מכלוליה המכאניים לגמרי עכשויים. היצרן הכריז על כך שהיצע המנועים יכלול מנועים בעלי שמונה ושש בוכנות למרות שעדיין לא החל ייצורה של הקמארו. לטענתם של יבואני רכב יש הרבה ביקוש לדגם אשר עתיד להווצר. מחירו המשוער 350 אלף שקל.

ניסאן 350Z - סדרת ה-Z של ניסאן מכילה דגמים ספורטיבים אשר שורשיה בשנות שבעים המוקדמות. בשנת 2002 ניסאן הציגה את הדגם 350Z הוא הדור החמישי בסדרה. 350Z הוא קופה דגם המסוגל לאכלס נהג ונוסע, במושב האחורי ניתן להושיב שני נוסעים אך מרחבם מאוד מuגבל. דגם זה בעל מנוע בנפח 3.5 ליטרים המפיק 305 כ"ס, תיבת הילוכים בעלת שש מהירויות ידנית או תיבת הילוכים בעלת חמש מהירויות אוטומטית. מחירו המשוער לרכב משומש אשר גילו פחות משנתיים 295 אלף שקל. 45 ימים זמן המתנה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלן גוואי

יבוא אישי

האתר מקשר בין לקוח ועשרות יבואני רכב....תבחר דגם שחפשת והיבואנים יפנו אליך עם הצעותיהם
(שרות חינם)



 


מאמרים נוספים מאת אלן גוואי
 
יבוא אישי עכשיו יותר כדאי מאי פעם
31/07/09 | רכב
לאחר שהועלה המס על יבוא רכב חדש לארץ ישראל. נימצא הגיון נוסף לייבא רכבים בשיטת ייבוא אישי. אם בזמנו ההבדל במחירים לא היה מאוד משמעותי וההתעסקות היתה קרובה לגרנדיוזית, להתעסק ביבוא אישי של רכב לארץ ישראל העיזו רק אנשים מבוססים וחזקים בעלי קשרים ותעוזה. בימים אלה ניתן לראות תמונה אחרת לגמרי ביבוא האישי. לא רק שייבוא אישי מאפשר מבחר רב ועצום יותר של דגמי מכוניות אשר ניתן לייבא לארץ, משום מה יבואנים רשמיים מצמצמים את המבחר בשוק הרכבים למינימום אבסורדי. ההבדל במיסוי ניהיה משמעותי מאוד. מדובר בחיסכון

דו"ח הוועדה לייבוא אישי
31/07/09 | רכב
על הוועדה הציבורית, אשר הוקמה בינואר השנה לבחינת מכלול ההיבטים הקשורים ביבוא אישי של כלי רכב, ירדה חשאיות רבה. ניתן לציין שבתחילת פעילות הוועדה היתה שקיפות הראויה לציון. הוועדה הוקמה ביוזמת הוועדה לעיתונות של משרד התחבורה. הוועדה בנןשא יבוא אישי הופקדה בידי שופטת בדימוס ובה השתתפו מומחים ממשרד התחבורה, מהנדסים ונציגים מגופים ציבוריים. בהמשך הפעילות ירדה הוועדה בנושא יבוא אישי למחתרת. היא דחתה בקשות לעיון בפרוטוקולים ולא פירסמה את לוחות הזמנים. החשאיות לא הוסרה גם לאחר שהוועדה בנושא יבוא אישי הגי

יבוא אישי - כל אחד יכול
כיום מכירת רכבים לא חייבת להיות במגרשי מכוניות ולא חייבת להיות באמצעות אולמות התצוגה המפוארים של היבואנים הרשמיים של הרכבים. כיום ניתן לפנות לאחת מאותן סוכנויות הרכבים שעיסוקן הוא מכירת רכבים באמצעות תהליך של יבוא אישי לרכב.

סוכנויות אלו מאפשרות לכל אזרח קטן להגשים את הפנטזיה שלו על רכב מפואר ויוקרתי או על רכב מאובזר ומתמחות במתן שרות של מכירת רכבים באמצעות תהליך של יבוא אישי.


מה הם הדגמים המבוקשים ביותר ביבוא האישי ?
יבוא מסודר של מכוניות מתוצרת אינפיניטי, חטיבת היוקרה של ניסאן, יחל בינואר 2009. למרות זאת כבר עכשיו אנו יכולים לראות בכבישי ישראל עשרות מכוניות של אינפיניטי, בעיקר מדגם הכביש – שטח עם מספרי רישוי ישראליים.

הצעדים מאישור היצרן ועד לשער הנמל ביבוא אישי
על מנת לקבל רישיון יבוא למכונית פרטית המייבא חייב להציג אישור מהיבואן הרשמי בישראל, המייצג את יצרן הרכב המיובא.למשל טויוטה FJ קרוזר לא מיובאת ע"י יוניון מוטורס, נציגת טויוטה בארץ.

האם כדאי לייבא רכב לישראל באופן עצמאי?
למרות שהתהליך נראה פשוט לביצוע, בדרך ישנם מכשולים רבים.לאובדן של מאות אלפי שקלים עלולה ליגרום שגיאה פשוטה.
אדם שמייבא מכונית ובה אפילו פרט קטן לא מתאים לתקינה ישראלית יצתרך להשיג אישור ממשרד התחבורה. תהליך זה יכול לארוך אפילו חודשים עבור אדם חסר ניסיון ביבוא. באותם החודשים הרכב יוחזק במכס ואם יעברו שנתיים מיום עליית הרכב לכביש יאלץ הקונה להחזירו לחו"ל.


על יבוא אישי
אולם התצוגה של היבואן הרשמי זאת הכתובת המוכרת לרכישת רכב ,מאידך גיסה בשל גמישות החוק יבאו אישי צובר פופלריות גדולה בקרב הקהל הישראלי .
תארו לעצמכם את גודל האכזכה שבאים לאולם תצוגה מרשים עם מיטב דגמים שיש לעולם הרכב להציע אך את הדגם שלבכם חשק כמו שברולט קורוט או פורד מוסטנג לא מייביאים לארץ.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI