דף הבית מחשבים וטכנולוגיה מחשבים וטכנולגיה - אחר פיתוחי טכנולוגיות אבטחה והשפעתם על חיינו
פיתוחי טכנולוגיות אבטחה והשפעתם על חיינו
תמיר 15/12/17 |  צפיות: 3832

אנחנו מבינים במהירות שחידושים טכנולוגיים אינם מפלים כשמדובר בשיבוש מגזרים. החל מתקשורת וכלה בבריאות, הטכנולוגיה משנה את העולם בהדרגה. להלן מבט על כמה מהדרכים שבהן חידושים טכנולוגיים יכולים להתקדם וכיצד זה עשוי להשפיע על חיינו בשנים הבאות.

אבטחת הבית

אבטחת הבית (ואבטחה באופן כללי) היא נקודה נהדרת לדיון כשמדובר בחידושים טכנולוגיים מאחר שהתעשייה כבר הרגישה את גלי השיבושים מממציאים ויזמים מתחילים שמבקשים ליצור מהפכה בתעשייה. במשך שנים טכנולוגיות וחידושים טכנולוגיים הושקו בהדרגה לשוק, החל ממנעולים חכמים וכלה בסורקי טביעות אצבע שכעת זמינים לצרכנים.

מערכת מצלמות אבטחה עדיין נותרת על כנה כאחת מהיעילות ביותר והמשתלמות ביותר בתחום אבטחת הבית, אך יתכן שלעתיד יש תכניות אחרות לגמרי. הסבירות היא שחלופות קיימות יהפכו למשופרות יותר ובכך יהפכו ליותר מקובלות, אבל זה לא אומר שמערכות CCTV לא ימשיכו להתקדם.

כיום מערכת CCTV מתקדמת באופן משמעותי בעודה משלבת חיישנים וקישוריות Wi-Fi ובשנים האחרונות ה"מצלמות אבטחה החכמות" האלה הפכו ליותר נפוצות, אך הטבע האלחוטי שלהן יכול להותיר אותן פגיעות להפרעות מצד מכשירים אחרים ואפילו מצד פורצים – ואף אחד לא מעוניין במערכת אבטחה לא בטיחותית. נראה שמערכת אבטחה ביתית קווית היא האפשרות הטובה ביותר ואנחנו לא רואים שזה הולך להשתנות בקרוב!

עבודות

אנשים רבים דואגים ממשמעותם של חידושים טכנולוגיים עבור מקומות העבודה שלהם, ובצדק. מספר אנשים ראו כיצד חנויות ספרים מפסידות ל- Amazon או כיצד שירותי הזרמת מדיה כגון Netflix לוקחים את העבודה מ- Blockbuster, אך הפעם כולם מביטים בטכנולוגיה משבשת ומתייחסים לפוטנציאל שלה ברצינות רבה יותר.

ללא ספק, מכוניות ללא נהג נמצאות על הכוונת של אנשים רבים, מאחר שיש להן את הפוטנציאל לשנות את תעשיית התחבורה וההובלות בצורה מאוד משמעותית. אחרי מכוניות ללא נהגים נמצא עתידה של האנרגיה, בעיקר משום שנראה שאותו האדם נמצא בחזית של שתי התעשיות. בעודו מתמודד עם הבעיה, אילון מאסק הוא בין הדמויות המוכרות ביותר בעולם של אנרגיה מתחדשת ושל רכבים אוטומטיים, ונראה שהוא משבש את שני התחומים בצורה שלא נראתה קודם לכן. משמעותם של המאמצים המתמשכים של מאסק ושל האחרים, היא שעבודות בתחום האנרגיה ישתנו באופן קיצוני, החל משינוי בביקוש למהנדסים וכלה במשרות חדשות בתחום המשפט והחשבונאות לאור השינויים האלה.

יתרה מזאת, תפקידים אדמיניסטרטיביים נמצאים בסבירות הגבוהה ביותר להשתלטות על ידי טכנולוגיה כגון בינה מלאכותית אשר נהיית יותר ויותר מתוחכמת. כתוצאה מכך שבינה מלאכותית צפויה להפוך לחלק גדול מהעתיד שלנו, נראה שהביקוש לעבודות בקידוד ימשיך לעלות, אך כאשר אנשים רבים מבינים זאת ישנו סיכוי טוב לכך שיהיו מספיק אנשים בכדי לענות על הביקוש.

בתים חכמים

אנחנו כבר דנו על אבטחת הבית אך נראה שטכנולוגיה חכמה תמשיך לחדור לכל תחומי חיינו. אנחנו כבר יכולים לשלוט בהכל, החל מהחימום והתאורה שלנו וכלה בפתיחת ברזי מים באמבטיה בעזרת טכנולוגיה, והדבר ימשיך להתרחב ולהגיע למספר רב יותר של בתים.

יתרה מכך שהיא הופכת את חיינו לנוחים יותר, לטכנולוגיה חכמה ישנו פוטנציאל רב וסביר להניח שהיא תהפוך לחלק מניע של התנהגות הצרכן. מקררים חכמים שמסדרים מחדש את הבירה שלך ברגע שאתה מוציא בקבוק, או מכונות כביסה שיודעות מתי נגמרת לך אבקת כביסה, יימצאו בקרוב במרבית הבתים. ברגע שהתכנה והחומרה ישולבו ביעילות בבתים שלנו, חיינו יהיו מלאים בסוגים שונים של טכנולוגיה חכמה חדשה שתשנה את חיי היום יום שלנו.

אנשים רבים קיבלו והבינו שכמות הטכנולוגיה החכמה בחיינו הולכת לגדול ובסופו של דבר היא תמלא את כל פינות הבית שלנו עד שפשוט יהיה לנו "בית חכם" – רשת של טכנולוגיה חכמה אשר מיועדת להפוך את חיינו לקלים יותר.

מציאות רבודה / מציאות מדומה

כיום, כשאנחנו מדברים על מציאות מדומה, רובנו חושבים על Oculus Rift, קסדה בבעלות Facebook שהגיעה לרשימת המתנות הנחשקות של יותר ויותר אנשים, אך רחוקה מלהיות מוצר שגרתי והיא בוודאי לא הגיעה לשיאה.

זה נראה כמו משהו מסרט של מדע בדיוני, אך יתכן שבעתיד מחכים לנו חיים שבהם מציאות מדומה ומציאות רבודה יהוו חלק מחיי היום יום שלנו. סביר להניח שהיא תהפוך לחלק משמעותי ממשחקי וידאו לפני שהיא תככב בחיי היום יום שלנו, אך בסופו של דבר היא תגיע לנקודה הזאת.

עם Pokemon Go ומסנני Snapchat אשר זכו להצלחה, ברור שמציאות רבודה פשוטה לוכדת את תשומת ליבנו וגורמת לנו לתהות לא רק על השימוש האפשרי במציאות רבודה מתקדמת יותר, אלא גם על המוכנות שלנו לקבל אותה לחיקנו. סביר להניח שמציאות מדומה / מציאות רבודה מתקדמת יותר תהיה מכוונת לרבים מהחושים שלנו, ולא רק לראיה, ויש לה פוטנציאל לשנות לחלוטין את האופן שבו אנו חווים את העולם והיא ללא ספק תשבש את כל תחומי חיינו ותשנה לחלוטין תעשיות כגון תעשיית התיירות. אין זה ברור עד כמה הטכנולוגיה הזאת רחוקה מאתנו, אבל כשהיא תגיע לכאן אנחנו ללא ספק נדע זאת.

בריאות ורווחה

מעקב אחר בריאותנו יהיה בין הדברים הראשונים שיעברו מהפכה באמצעות טכנולוגיה לבישה חדשה ומתקדמת יותר, ומשם זה יכול להתקדם לכל כיוון אפשרי, אבל דבר אחד הוא וודאי – בריאות ורווחה ישובשו על ידי טכנולוגיה חדשה במוקדם או במאוחר. סביר להניח שהמתנה בתור לרופא תהפוך להרבה יותר פשוטה כאשר נחליף את חדר ההמתנה בחלופה מקוונת. אך הטכנולוגיה תעשה הרבה מעבר לכך שתסייע לנו בקבלת אבחון, טכנולוגיה חכמה (כפי שהוזכר קודם לכן) תיכנס לכל חלקי חיינו לרבות הבריאות והרווחה, ככל הנראה בצורה של טכנולוגיה מסייעת שמיועדת לעזור לאנשים עם נכויות בדרכים הרבה יותר יעילות מאלה של הטכנולוגיה הנוכחית.

במונחים של טיפול, תמיד מספרים לנו על "ניתוחים מהפכניים" ו"טיפול פורץ דרך" וכך זה בהחלט ימשיך להיות המקרה כאשר טכנולוגיה חדשה ומתקדמת תשחק את תפקידה. אחד הסימנים הגדולים ביותר לכך, הוא הפיתוח הנוכחי של גפיים ביוניות שמגדיר מחדש את ה"אפשרי" עבור אנשים רבים. כאשר הייצור יהפוך למקובל והטכנולוגיה תמשיך להתפתח, אנחנו יכולים לצפות שהעלות תהיה נמוכה בהרבה בנקודה מסוימת בעתיד, מה שעשוי להפוך את הגפיים הביוניות לדבר שבשגרה בעולם של מחר.

זה ברור שהטכנולוגיה הולכת להתקדם ולהפוך ליותר ויותר מתקדמת ולשבש יותר ויותר תחומים בחיינו, כאשר היא תשנה את הכל החל ממערכות אבטחה ביתיות וכלה במערכת הבריאות. אין לדעת מה בדיוק העתיד מכין לנו אבל מה שבטוח הוא שדברים לא יישארו אותו הדבר למשך זמן רב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 תמיר

סייטלינקס - חברה לקידום אתרים



 


מאמרים נוספים מאת תמיר
 
קבוצת גבאי פינוי בינוי- בכל הארץ!
30/12/19 | נדל"ן
קבוצת גבאי הוותיקה, מהחברות המובילות בארץ בתחום הנדל"ן, חולשת היום על פרויקטים רבים של פינוי-בינוי בהצלחה רבה.

איפה להחביא את טבעת האירוסין לפני ההצעה?
אם אתה רוצה להציע נישואין אך לא יודע היכן להחביא את הטבעת, אנחנו יכולים לעזור!

פיתוחי טכנולוגיות אבטחה והשפעתם על חיינו
אנחנו מבינים במהירות שחידושים טכנולוגיים אינם מפלים כשמדובר בשיבוש מגזרים. החל מתקשורת וכלה בבריאות, הטכנולוגיה משנה את העולם בהדרגה. להלן מבט על כמה מהדרכים שבהן חידושים טכנולוגיים יכולים להתקדם וכיצד זה עשוי להשפיע על חיינו בשנים הבאות.

KONKA (קונקה) - המותג
המותג אשר עשה תפנית והצליח להדהים את אירופה, גם בישראל

זרועות חשמליות למסכי טלויזיה - הלהיט הבא
למה לקום מהספה, כיום, רק לחיצה קטנה על השלט והמסך יגיע אליך.

מעמד לטלויזיה - עץ, מתכת או זכוכית?
החלטתם לא לתלות את מסך הטלויזיה על הקיר? ודאי מתלבטים איזה מעמד עדיף להנחת המסך עליו?

זרועות ברקן – מה הוא זרוע ברקן?
חברת זרועות ברקן נוסדה בשנת 1988 וזכתה להפוך למותג המוביל ביותר בארץ ובמדינות רבות בעולם. הידע והניסיון המצטבר של מומחי הפיתוח בחברה, עזרו רבות להעצמת חווית הצפייה של הצרכן תוך שמירה על מראה קלאסי ונקי.

מקרן קול, מה זה? שווה? מה ההבדל בין מקרן קול למערכת קולנוע ביתית?
מקרן קול? מה זה?
הסבר קצר על אופן הפעולה של מקרן קול, אופן התקנתו וההבדלים העיקריים בינו לבין מערכת קולנוע ביתית


מעבר דירה - מתקין פלזמות, מתקין קולנוע ביתי
01/05/11 | מעבר דירה
עוברים דירה? חברות הובלה אכן מפרקים לכם את המוצרים מהדירה הישנה אך לא מרכיבים בדירה החדשה. יש לי פתרון עבורכם...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI