דף הבית פיננסים וכספים נדל"ן סיפורים מעולם התיווך - כתבה רביעית בסדרה
סיפורים מעולם התיווך - כתבה רביעית בסדרה
אורן מזרחי 27/12/09 |  צפיות: 2439

בס"ד

יום בחייו של מתווך נדל"ן - כתבה רביעית בסדרה

מאת:אורן מזרחי זכיין אנגלו סכסון ראש העין וישובי הסביבה

הסיפור הבא מתחיל בשיחת טלפון מחו"ל מהונג קונג. לקוח בשם יוסי התקשר אלי ובישר שבעוד שבוע ינחת בארץ כדי לבחון בית לקניה, כיוון שהוא ומשפחתו מתכננים לחזור לארץ בעוד שנתיים.  לשם כך יוסי ביקש שאראה לו בתים בגבעת טל או קוטג'ים דו משפחתיים בשכונה הצבאית.

יוסי ביקש להתמקם בראש העין כיוון שלפני כעשר שנים גר יחד עם משפחתו בשכונה הצבאית בקוטג'' טורי, תקופה שהותירה בליבם זיכרונות טובים והרבה חברים ותיקים.

לשאלתי לגבי גובה התקציב, ענה שאין מגבלה כזו וביקש שאראה לו כל מה שקיים על מנת שיוכל לקבל החלטה נבונה ומהירה. זאת מכיוון שהוא מגיע לשלושה ימים בסיומם הוא מתכנן לסגור עסקה, אותה עורך דינו ישלים מאוחר יותר באמצעות ייפוי כוח.

כמובן שהתרשמתי מרצינותו ותיאמתי לו את כל הנכסים שעמדו למכירה באותו זמן כולל נכסים שהמוכרים הקפיאו את המכירה כי לא הצליחו לקבל מחיר מספק לטעמם.

באותו זמן הצלחתי לארגן כ- 10 נכסים בטווח של 5 שעות זה מזה.

יממה קודם הפגישות המתוכננות יוסי התקשר לבשר לי שטיסתו מתעכבת ב 24 שעות כתוצאה מתקלה לא ברורה ולכן יש לדחות את הפגישות ליום למחרת. אין לכם מושג מהו פירוש הדבר לתאם מחדש עשרה נכסים בטווח של 5 שעות. למזלנו עברתי את המשוכה בהצלחה והפגישות תואמו מחדש.

כשיוסי הגיע נפגשנו בבוקר במשרדי על כוס קפה. סקרתי בפניו את הנכסים שאנו עתידים לראות והצעתי לו שנתחיל את הסיור בסיבוב בראש העין על מנת לבחון את התפתחות העיר בעשר שנים האחרונות. (מי שלא היה בראש העין עשר שנים, מבחין כמה העיר שינתה פניה). כמובן שיוסי התלהב מההצעה וכך יצאנו לדרך.

לאחר כשבע שעות שכללו בחינת עשרה נכסים, חזרנו למשרד וביצענו סינון ראשוני של הנכסים שאנו פוסלים מיד, וכך נותרו בידנו שלושה נכסים אקטואליים. בהמשך קבענו פגישה נוספת למחרת בבוקר כדי לבחון נכסים אלו בשנית.

מתוך השלושה, אחד נפסל בשל היעדר כיווני שמש מתאימים. לגבי שני נכסים הנותרים נקבעה פגישה בערב למשא ומתן.

נפגשנו עם בעלי הנכס הראשון בשעה שש בערב.השניים "עשו קטע"- העלו את המחיר ב- 150,000 ₪ בפגישה עצמה כיוון שהיו בטוחים ש"התייר מחו"ל" התאהב בבית והולך לשלם להם כל מחיר (למרות שהמחיר שלהם היה גבוה מראש ב 10% ממחירי השוק). לאחר ששמענו את הצעתם, לקחתי אותם הצידה ואמרתי להם שהם הולכים להפסיד את העסקה כתוצאה מרדיפת בצע. השניים היו בטוחים שאני סתם מפחיד אותם והחליטו להתעקש.

לאחר כשעה וחצי סגרנו זיכרון דברים עם בעלי הבית השני (מה שדיבר אליהם היה שתאריך הפינוי הוא לעוד שנתיים, מה שיותיר בידם די זמן לבנות בית קטן). העסקה נסגרה תוך 48 שעות כפי שהתחייב יוסי מראש וכולם היו מרוצים. מיותר לציין שכשיוסי ומשפחתו נחתו בארץ כעבור שנתיים, והתמקמו בביתם החדש, שווי הבית היה גבוה יותר.

בעלי הנכס הראשון מכרו את הבית לאחר כחודש תוך התפשרות על המחיר הראשוני שאותו ביקשו.

ועל זה נאמר: " אוהב כסף לא ישבע כסף" (משלי) .

בהצלחה

אורן 054-4340361


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורן מזרחי


 


מאמרים נוספים מאת אורן מזרחי
 
על דילמות ופתרונות
05/03/12 | נדל"ן
לקוחות רבים פונים לקבלת ייעוץ נדל"ני במשרדנו בסוגיות שונות ומגוונות. השבוע אשתף אתכם בסוגיה מוכרת, שאולי חלקכם יזדהו עמה באופן אישי. מדובר בלקוחות אשר בבעלותם דירה וברצונם לשדרג את איכות חייהם. בין אם זה לדירה יותר גדולה, לדירת גן, לבית צמוד קרקע ועוד. הלקוחות הללו מתקשרים למשרדנו לעיתים קרובות , לרוב אחרי שראו במודעה דירה שעניינה אותם במיוחד. הם שואלים פרטים עליה, לעיתים אף מנסים להוריד מחיר בטלפון, מבקשים לראות את הדירה, הם יכולים גם להתלהב ממנה ולהעביר הצעה עבורה . אולם... כשזה עובר לשלב המציאות ועוברים לפן המעשי -אוזניהם נאטמות לכל פיתרון יצירתי שאנשי מקצוע (כולל יועצי משכנתאות) מציע

אמא
05/03/12 | נדל"ן
הסיפור הבא התחיל בשיחת טלפון ,בצד השני הייתה אישה שהזדהתה כטובה היא שאלה אם אפשר להיפגש בנוגע למכירה וקנייה של דירה כאשר היא כרגע לא רוצה לשתף פרטים רק בפגישת היכרות .ואכן קבענו למחרת תוך כדי שהייתי סקרן מה כ"כ דיסקרטי ?

איזהו חכם ? היודע את מקומו (פרקי אבות)
05/03/12 | נדל"ן
לפני מספר חודשים התרחש במשרדינו סיפור שהיום אני קורא לו הזוי .הגיע אלינו למשרד זוג כבן 40 שחיפשו לעצמם בית לגור ,כדרכינו בקודש עשינו איתם איתור צרכים ויצאנו לתהליך ראיית הדירות ,לאחר כחודשיים מצאנו להם את דירת חלומותיהם ,עד כאן הכול פשוט .

למה את מתכוונת שאת אומרת לא
05/03/12 | נדל"ן
הסיפור הבא הסתיים בחודש האחרון כאשר זוג צעיר ומתוק ראה דרכנו מספר דירות בחודשים האחרונים וכל דירה הם פסלו מסיבה זו או אחרת . דירה אחת כיוון שהיא קטנה מידי ,דירה אחרת פסלו כיוון שפונה למקום רועש ,דירה שלישית סתם כי לא התחברנו אליה ודירה רביעית כי הולכים לבנות ממול...

איך אנשים מחליטים על מחיר הדירה ?
05/03/12 | נדל"ן
איך אנשים מחליטים על מחיר הדירה ? לאחר שנים רבות שאני נמצא בפגישות עם מוכרים אני כל פעם נדהם מהדרך בה נקבעים המחירים ע״י המוכרים .

חמש טעויות קבועות של קוני הדירות, ומהי הדרך הנכונה
11/02/10 | נדל"ן
מוצגות לפניכם חמש טעויות קבועות של הקונים נכס בתהליך הרכישה , וכיצד ניתן לתקנן.. בהצלחה!

חמש טעויות קבועות של מוכרי דירות ומהי הדרך הנכונה
11/02/10 | נדל"ן
מוצגות לפניכם חמש טעויות קבועות של מוכרי דירות בתהליך המכירה וכיצד ניתן לתקנן.. בהצלחה!

מילה של מוכר
11/02/10 | נדל"ן
לאחר כ10 שנים בתחום תיווך ויעוץ נדל"ן ולאחר צבירת קילומטראז' של פגישות עם מוכרים ,מכל מיני מקומות וסוגי דירות ,ישנם משפטים קבועים שחוזרים על עצמם וגורמים לך לתהות..

סיפורים מעולם התיווך - כתבה עשירית בסדרה
11/02/10 | נדל"ן
עולם התיווך הוא עולם מרתק ,דינאמי ותזזיתי. מספר סיפורים אמיתיים שממחישים זאת ,השמות שונו לשמירה על פרטיות וכל השאר נשאר כפי שהיה . תהנו..

סיפורים מעולם התיווך - כתבה תשיעית בסדרה
11/01/10 | נדל"ן
עולם התיווך הוא עולם מרתק ,דינאמי ותזזיתי. מספר סיפורים אמיתיים שממחישים זאת ,השמות שונו לשמירה על פרטיות וכל השאר נשאר כפי שהיה . תהנו
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI