דף הבית פיננסים וכספים נדל"ן סיפורים מעולם התיווך - כתבה שישית בסדרה
סיפורים מעולם התיווך - כתבה שישית בסדרה
אורן מזרחי 27/12/09 |  צפיות: 2509

בס"ד

יום בחייו של מתווך נדל"ן - כתבה שישית בסדרה

מאת:אורן מזרחי זכיין אנגלו סכסון ראש העין וישובי הסביבה

הסיפור הבא הינו סיפור מעניין כיוון שהוא התרחש באופן מקרי למדי.תחילתו כאשר פנה אלי בחור העונה לשם "איתן", אשר סיפר לי כי עקב אחר טוריי המתפרסמים בעיתון וברצונו לדעת האם אסכים ללוותו באופן אישי להשקעות בתחום הנדל"ן.

כיוון שבאותה עת טרם אימנתי משקיעי נדל"ן באופן אישי השבתי לו כי הוא מוזמן להצטרף להרצאותיי בנושא הנדל"ן (אני מרצה במספר מכללות בקורסים להשקעות בתחום הנדל"ן) על מנת ללמוד את הנושא, איתן נענה להצעתי,ורשם לפניו את הזמן והמקום להרצאתי הקרובה.

בערב ההרצאה ניגש אלי אדם כבן חמישים שהציג את עצמו כאיתן (השם המלא שמור במערכת). השבתי במילות ברכה, והסברתי שנוכל להרחיב שיחתנו בהפסקה.

לאחר ההרצאה ניגש איתן וסיפר כי הוא סמנכ"ל מכירות ושותף בחברת הייטק גדולה ומוכרת. לדבריו, הוא מרוויח סכומים נאים למדי, אך מאבד כסף רב בהשקעות כושלות. לאחר שמיפה את אפשרויות ההשקעה, החליט להתרכז בנדל"ן. בעברו השלים קורס למתחילים בהשקעות בנדל"ן, אך הוא עדיין חושש לסכן סכומים גדולים ללא מורה דרך. לאור אלה, הוא מתעקש שאלווה אותו באופן אישי עד שיצליח. בחנתי את המצב בעומד בפני- בבקשתו הסתתר עבורי אתגר. ליווי מנהל אינטליגנט, אף שכמעט ואינו מבין דבר וחצי דבר בעולם הנדל"ן והפיכתו למשקיע מומחה. (משקיעים ממוצעים מסתובבים בשוק בהמוניהם כשהשוק עולה הם מרוויחים וכשהשוק יורד הם מפסידים. אני לא רואה בהם משקיעי נדל"ן אלא משקיעי בורסה)

לבסוף לקחתי את איתן כפרויקט והחלטנו יחד שאני מקציב שישה מפגשים מעשיים בני שעתיים כל מפגש, שלאחריהם הוא יידע: מה הוא רוצה להשיג? מה צריך לעשות בשביל להשיג זאת? איך להתמקד? ואיך לזהות הזדמנויות שעוברות וחומקות לרוב המשקיעים מבין הידיים? התהליך היה מרתק. חשתי שאיתן מתנהל כמו "תלמיד מצטיין" שמבצע את כל המוטל עליו (למרות שהיה רגיל לתת הוראות ופחות לקבל). בנוסף, למדתי ממנו דבר או שניים בניהול. כעבור 4 מפגשים איתן ניצב במקום אחר לגמרי. לאחר שישה מפגשים ועוד 3 חודשים לחיפוש, עשה 'אקזיט' יפה ברווח של 190,000 ₪ נטו תוך 3 חודשים מהקנייה. בהמשך אף קיבל ביטחון לבצע עסקאות נוספות. הרגשתי כמו אב גאה כאשר החניך הראשון שלי הצליח ללא שום ידע מוקדם לעשות "אקזיט" יפה, בפרק זמן די קצר.

דרך אגב- כעבור שנה מהיכרותנו ביצעתי יחד עם איתן עסקת אקזיט משותפת. בהמשך, איתן שלח לי רבים מחבריו כדי שאלווה גם אותם באופן אישי. מאז ועד היום ליוויתי אנשים רבים בדרך להשקעות בנדל"ן.

אני מקווה שסיפור זה ייתן השראה למקצוענים בפוטנציה שמפחדים להתפתח העולם מחכה לכם!

בהצלחה

אורן מזרחי 054-4340361


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורן מזרחי


 


מאמרים נוספים מאת אורן מזרחי
 
על דילמות ופתרונות
05/03/12 | נדל"ן
לקוחות רבים פונים לקבלת ייעוץ נדל"ני במשרדנו בסוגיות שונות ומגוונות. השבוע אשתף אתכם בסוגיה מוכרת, שאולי חלקכם יזדהו עמה באופן אישי. מדובר בלקוחות אשר בבעלותם דירה וברצונם לשדרג את איכות חייהם. בין אם זה לדירה יותר גדולה, לדירת גן, לבית צמוד קרקע ועוד. הלקוחות הללו מתקשרים למשרדנו לעיתים קרובות , לרוב אחרי שראו במודעה דירה שעניינה אותם במיוחד. הם שואלים פרטים עליה, לעיתים אף מנסים להוריד מחיר בטלפון, מבקשים לראות את הדירה, הם יכולים גם להתלהב ממנה ולהעביר הצעה עבורה . אולם... כשזה עובר לשלב המציאות ועוברים לפן המעשי -אוזניהם נאטמות לכל פיתרון יצירתי שאנשי מקצוע (כולל יועצי משכנתאות) מציע

אמא
05/03/12 | נדל"ן
הסיפור הבא התחיל בשיחת טלפון ,בצד השני הייתה אישה שהזדהתה כטובה היא שאלה אם אפשר להיפגש בנוגע למכירה וקנייה של דירה כאשר היא כרגע לא רוצה לשתף פרטים רק בפגישת היכרות .ואכן קבענו למחרת תוך כדי שהייתי סקרן מה כ"כ דיסקרטי ?

איזהו חכם ? היודע את מקומו (פרקי אבות)
05/03/12 | נדל"ן
לפני מספר חודשים התרחש במשרדינו סיפור שהיום אני קורא לו הזוי .הגיע אלינו למשרד זוג כבן 40 שחיפשו לעצמם בית לגור ,כדרכינו בקודש עשינו איתם איתור צרכים ויצאנו לתהליך ראיית הדירות ,לאחר כחודשיים מצאנו להם את דירת חלומותיהם ,עד כאן הכול פשוט .

למה את מתכוונת שאת אומרת לא
05/03/12 | נדל"ן
הסיפור הבא הסתיים בחודש האחרון כאשר זוג צעיר ומתוק ראה דרכנו מספר דירות בחודשים האחרונים וכל דירה הם פסלו מסיבה זו או אחרת . דירה אחת כיוון שהיא קטנה מידי ,דירה אחרת פסלו כיוון שפונה למקום רועש ,דירה שלישית סתם כי לא התחברנו אליה ודירה רביעית כי הולכים לבנות ממול...

איך אנשים מחליטים על מחיר הדירה ?
05/03/12 | נדל"ן
איך אנשים מחליטים על מחיר הדירה ? לאחר שנים רבות שאני נמצא בפגישות עם מוכרים אני כל פעם נדהם מהדרך בה נקבעים המחירים ע״י המוכרים .

חמש טעויות קבועות של קוני הדירות, ומהי הדרך הנכונה
11/02/10 | נדל"ן
מוצגות לפניכם חמש טעויות קבועות של הקונים נכס בתהליך הרכישה , וכיצד ניתן לתקנן.. בהצלחה!

חמש טעויות קבועות של מוכרי דירות ומהי הדרך הנכונה
11/02/10 | נדל"ן
מוצגות לפניכם חמש טעויות קבועות של מוכרי דירות בתהליך המכירה וכיצד ניתן לתקנן.. בהצלחה!

מילה של מוכר
11/02/10 | נדל"ן
לאחר כ10 שנים בתחום תיווך ויעוץ נדל"ן ולאחר צבירת קילומטראז' של פגישות עם מוכרים ,מכל מיני מקומות וסוגי דירות ,ישנם משפטים קבועים שחוזרים על עצמם וגורמים לך לתהות..

סיפורים מעולם התיווך - כתבה עשירית בסדרה
11/02/10 | נדל"ן
עולם התיווך הוא עולם מרתק ,דינאמי ותזזיתי. מספר סיפורים אמיתיים שממחישים זאת ,השמות שונו לשמירה על פרטיות וכל השאר נשאר כפי שהיה . תהנו..

סיפורים מעולם התיווך - כתבה תשיעית בסדרה
11/01/10 | נדל"ן
עולם התיווך הוא עולם מרתק ,דינאמי ותזזיתי. מספר סיפורים אמיתיים שממחישים זאת ,השמות שונו לשמירה על פרטיות וכל השאר נשאר כפי שהיה . תהנו
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI