דף הבית אינטרנט והחיים ברשת אינטרנט ועסקים מקוונים רכישת דומיין באינטרנט - קלי קלות למי שיודע מה לעשות
רכישת דומיין באינטרנט - קלי קלות למי שיודע מה לעשות
שלמה יריב 10/11/09 |  צפיות: 3091

הגיע הזמן שבו אתם רוצים להקים אתר אינטרנט חדש בישראל. אחד השלבים הראשונים ואולי ניתן אף לומר - קריטיים הינו רישום דומיין - כלומר קניית דומיין על שמכם. במאמר זה בכוונתנו לפרט מהם השלבים הנדרשים בתהליך רישום הדומיין על מנת שגם הדיוטות בינכם יגלו שהשד לא כל כך נורא.

השאלה הנשאלת בראשית - מה זה דומיין?

דומיין ששמו בעברית הוא גם שם מתחם היא למעשה הכתובת באותיות עבור האתר שלכם. האתר שלכם למעשה הינו למעשה שטח אכסון בכתובת מספרית מסוימת הקרויה גם כתובת IP. על מנת שהכתובת תהיה זכירה ובעלת משמעות הוחלט על אפשרות מתן שם הוא הדומיין. לא משנה אם רוצים לקנות דומיין בינלאומי או חושבים על קניית דומיין ישראלי - זה הבסיס.

כיצד בוחרים שם דומיין?

לבחירתכם. ישנם סיבות שונות לבחירת שם הדומיין. הנפוצות בינהם הם שם העסק או החברה. ניתן לראות דוגמאות לזה באלפים. לעיתים נרצה לפתוח בלוג אישי תדמיתי - אז למשל יתכן ונרצה לקרוא לבלוג בשמנו.

שם הדומיין תפוס?

שם הדומיין תפוס? זה לא חדש. לדומיין עולמי ואף לדומיין ישראלי יש מחיר וערך. לא פלא שהשמות הטובים נתפסו כבר לפני שנים. עם זאת, היום עדיין ניתן למצוא דומיינים מעניינים בהחלט. שם דומיין מעניין וקליט לדוגמא יהיה למשל דומיין בעברית בו ניתן להכניס את שם המוצר או השרות המיועד לקידום. זו הסיבה אגב מדוע אתם רואים יותר ויותר אתרים בכתיב עברי - למשל - שיפוץדירה.com לבעל עסק המקדם עיסוקים בתחום זה. זו גמובן רק דוגמא כמעט עבור כל ביטוי בעברית שנחפש נמצא בדף הראשון או השני לגוגל את הביטוי בעברית. יש לשם דומיין המכיל ביטוי בו נרצה להופיע יתרון לא קטן. נקודה למחשבה. בנוסף לדומיינים בעברית להם ניתן למצוא רשמים הן בארץ והן בחו"ל ניתן למצוא דומיינים שיש מאחוריהם מחשבה וקונספט - לאוו דווקא תחרות - דומיינים קליטים כמו dig.com או del.icio.us לא היה קשה למצוא בזמנו.

בחירת סיומת לשם הדומיין

co.il תפוס? חבל - זו הסיומת הקליטה ביותר. הסבירות כי יזכרו את הסיומת org.il נמוכה יותר. מה גם שאתרים מסחריים (commercial) מאופיינים בסיומת co.il לדומיין הישראלי. בדקו אם דומיין ה.com פנוי. במקרים רבים יתכן ובעל הדומיין לא טרח לרשום אותו. עם זאת חייבים לבדוק שאין זכויות יוצרים על השם. במידה ו-cocacola.co.il היה פנוי לא בטוח שהיינו מציעים לכם לקנות מחשש לתביעה על שימוש ב-brand name. דומיינים בעברית בעלי שם אטרקטיבי גם זמינים פחות ופחות - עם זאת ישנם דומיינים בעברית עם שמות סיומות שונות מ.com ואפשר בהחלט למצוא מציאות לעיתים.

חשבתם על דומיין? בדקו אם הוא פנוי

אתרים שונים באינטרנט המציעים אחסון ורישום דומיינים או רק רישום מציעים שדה חיפוש דומיין בו ניתן להקיש את שם הדומיין הרצוי על מנת לבחון האם הוא פנוי. באתרים מסוימים אף אפשר לקבל הצעות אלטרנטיביות לשם שהקשתם - מה שנותן רעיונות טובים שאולי לא חשבתם עליהם.

קישורים לשרות בחינת דומיין תפוס:

  • בדיקה עבור דומיין ישראלי - internic.co.il
  • בדיקה עבור דומיין בינלאומי - godaddy.com

רעיון נוסף ומעניין הוא לחפש דומיינים למכירה. הכוונה היא לדומיינים ותיקים אשר היו בשימוש בעבר ונמכרים הן משום שבעל האתר מעוניין למכור ברווח או במקרה והדומיין התפנה לאחר שהעסק לא צלח \ נסגר או פשוט בעל העסק שכח לחדש. את העניין של חידוש הדומיין מידי שנה הזכרנו? חשוב לדעת - רישום דומיין משמעותה חכירת הדומיין לתקופה קצובה - בדרך כלל שנה, לרוב מוצעת אפשרות הקנייה אף לשנתיים ולעיתים אך ליותר. שימו לב בעת הרכישה לאפשרות רישום או חידוש אוטומטי - במידה ואתם מעוניינים בכזו.

בהצלחה ברישום דומיין חדש בישראל!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שלמה יריב


 


מאמרים נוספים מאת שלמה יריב
 
דע לתקן את המחשב בעצמך
כל אחד מאיתנו תלוי במחשב האישי שלו כמעט לחלוטין. פעם היינו עובדים במחשב רק ליד השולחן, בחדר העבודה שלנו. מצב זה הוא נחלת העבר. כבר מזמן שאנו נושאים איתנו את המחשב האישי לכל מקום- לבית הקפה, ללימודים, אפילו לחופשה. אבל המחשב האישי יכול להיות לא רק מקור להנאה וליעילות בעבודה, הוא יכול להיות גם מקור לא קטן לדאגות. וירוסים, איטיות בפעולת המחשב, קבצים שנמחקו, דפדפן אינטרנט איטי- כל אלו יתגלו, כמובן, תמיד ברגע הכי פחות מתאים מבחינתנו.

תשתיות כבישים פגומות והשפעתם על מקרי תאונות דרכים בישראל
16/10/11 | אקטואליה
לדאבוננו, תאונות דרכים אינן נדירות בארץ. כל שנה, נהרגים מאות ישראלים כתוצאה מתאונות דרכים. כך למשל , דווחה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כי בשנה האחרונה לבדה נהרגו בכבישי ישראל מעל מאתיים איש. אשתקד היה המצב גרוע יותר: 352 איש נהרגו, והנזק הכלכלי שנגרם כתוצאה מתאונות דרכים אלו הוערך במיליארדי שקלים מאחר ובתאונות אלו גם נפצעים רבים, אין ספק כי ידיהם של עורכי דין תאונות דרכים, המטפלים בתביעה לפיצוי בגין נזקי גוף מול חברות הביטוח, מלאות עבודה.

עיצוב ובניית אתרים
כל אתר אינטרנט חדש זוכה לפיתוח ייחודי המתאים לצרכיו. ישנם מספר שלבים בתהליך פיתוח האתר ואנו נתמקד בהם.

מלון אורכידאה הריף אילת (לשעבר הריף)
25/05/11 | בתי מלון
מלון הריף אילת, אשר נמצא בקרבת ריף האלמוגים המפורסם ועוצר הנשימה של אילת, ליד שמורת הטבע, הינו מלון ייחודי ומפנק אשר יהפוך את החופשה שלכם למשהו מיוחד. על כך ועוד במאמר לפניכם.

טיסות לבנגקוק - לטוס בדרך הקלה, הזולה והנוחה
בנגקוק, עיר הבירה של תאילנד, היא אחד היעדים המבוקשים בישראל. תיירים בכל הגילים מממשים בתאילנד את החלום של חופשה אקזוטית ובלתי נשכחת. תאילנד מכילה הכול, ג'ונגלים סבוכים, אתרים היסטוריים, איים אקזוטיים, חיי לילה סוערים ותרבות עשירה.

האם לימודי MCITP יתאימו לטכנאי מחשבים?
לימודי ההיי- טק נחשבים כיום לימודים המתגמלים ביותר מבחינת השכר. כל מי שלומד מחשבים במוסד אקדמאי יכול להשתלב בתחום, אך גם מי שלא למד בצורה אקדמאית יכול לשדרג את מעמדו באמצעות קורסים יוקרתיים ומבוקשים. קורס MCITP הוא אחד הקורסים הפופולאריים ביותר. קורס זה מתאים גם למי שכבר עוסק בתחום כמו, למשל, טכנאי מחשביים הרוצה לרכוש ידע רחב יותר ולפתוח אפשרויות לקידום מקצועי כמו טכנאי רשתות או ניהול רשתות ועוד.

מלון לפלייה - בין המלונות המעניינים יותר באילת
16/05/11 | בתי מלון
מלון לה פלייה אילת, מעניק לכם חופשה שלא תשכחו. אמנם כשאתם מגיעים לאילת, אתם לא מגיעים בדרך-כלל בשביל המלון, אלא בשביל מגוון האטרקציות שיש בעיר.

מסלולי הבחינה ל-CCNA
במסגרת הורסיות האחרונות של בחינות ה-CCNA ישנם שני מסלולים אופציונאליים בהם ניתן לבחור אם להבחן בבחינה אחת או שתיים. קראו על כך ועוד במאמר לפניכם

פרסומות והיכולת ליהנות מהפרעות
02/01/11 | טלוויזיה
מחקרים אחרונים מציגים כי לבני האדם יכולות הסתגלות מדהימות למצבים שונים. בטוחני כי ההקשרים העולים במוחו של אדם בעקבות משפט שכזה הינם דווקא שליליים, הסתגלות למצבי מצוקה, כאב, רעב וכודמה. אולם במאמר זה נדון דווקא בהסתגלותו של האדם לדברים החיוביים המתרחשים בחייו.

כיצד מוצאים אחסון אתרים מקצועי לאתר שלכם
ישנם דרכים שונות למציאת אחסון אתרים מקצועי לאתרכם. אנו יוצאים מנקודת הנחה שבמידה ואתם מחפשים אחסון אתרים מתקדם ומקצועי אינכם מעוניינים בפתרונות אחסון זולים הניתנים ללא ערובה לאיכות האחסון. כאלו ניתן למצוא רבים. קראו על פתרונות אחסון אתרים מקצועי במאמר זה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI