דף הבית רפואה ובריאות בריאות ילדים ותינוקות ברית ללא כאבים ע"י רופא מוהל
ברית ללא כאבים ע"י רופא מוהל
דר שינהר דניאל 11/08/10 |  צפיות: 2300

ד"ר דניאל שינהר מבית-החולים "שיבא" בתל-השומר הוא מומחה לכירורגיית ילדים והומיאופתיה מודרנית ד"ר שינהר גם רופא מוהל ומבצע בריתות מזה שנים. לדבריו אין הצדקה לגרימת כאב לתינוקות הרכים ולפיכך בבריתות שהוא עורך, הוא משתמש באילחוש. וזה עושה את ההבדל הגדול, שגורם לכך שכיום, יותר ויותר הורים מעדיפים להגיע לרופאים לצורך העניין". לאחר מריחת האלחוש התינוק לא מרגיש את ההזרקה, ולא מרגיש את הפעולה עצמה וכמעט אין בכי. הורים שבוחרים למול את בניהם, יהיו הסיבות אשר יהיו, מבועתים לרוב מהמחשבה על הסיבוכים העלולים להיווצר במהלך טקס המילה או לאחריו. "שיעור הסיבוכים נמוך יחסית", אומר ד"ר שינהר, "והם יכולים לנוע מדימום קל עד לדימומים קשים, ואפילו פגיעה באיבר עצמו.

ד"ר דניאל שינהר מציין ראשית את הערך הבריאותי שיש למילה עצמה אנחנו יודעים ממחקרים שנעשו שיש ערכים מסוימים בריאותיים, כמו למשל אנחנו יודעים שאלה שנימולים יש שכיחות נמוכה יותר של זיהומים בדרכי השתן, אנחנו יודעים שכמובן כל הסיבוכים של העורלה עצמה, של דלקות בעורלה, אבצסים, פימוזיס מה שנקרא בלועזית, הם לא קיימים אצל הנימולים, אנחנו יודעים שיש פחות העברה של מחלות מין בקרב אלה שנימולים, במיוחד האיידס.


מוהל או רופא? יש מוהלים שעושים את עבודתם טוב, ולכן עדיין רוב הבריתות נעשות ע"י מוהלים הבעיה היחידה שמוהל איננו רשאי להזריק הרדמה מקומית, ולכן האירוע הוא אירוע טראומטי ואירוע כואב.ההרדמה זה אותם חומרי הרדמה שמשתמש כל רופא שיניים, הם עובדים מאוד מהר, אני בדרך כלל עושה שתי זריקות. אני עושה זריקה ראשונה, מחכה חמש דקות, מוסיף זריקה עם חומר אחר בטכניקה קצת שונה, והיא מתגברת מאוד את האלחוש של הזריקה הראשונה, ותוך עשר דקות מההרדמה אפשר לעשות את המילה.

יש הרבה אנשים שחושבים שהמילה היא מיותרת, אבל שוב, כיוון שאנחנו חיים במדינת היהודים, ויש לנו על הציווי הדתי, זה לא נושא שאנחנו יכולים לדון עליו, זה ציווי, ומי שמדברת אליו ההלכה היהודית, אז הוא מקבל את זה כציווי, וזה לא נושא שאנחנו יכולים לדון עליו. מה שכן, אני כן חושב, שאם אנחנו כן מחליטים לעשות מילה, אז כדאי לעשות את זה בצורה הכי פחות טראומטית שאפשר, כדי שבאמת לא תהיה טראומה, גם לתינוק, גם להורים.

למה בן שמונה ימים כל כך קטן? אם אנחנו מסתכלים מבחינת ההלכה, זה הגיל, אבל יש בו הרבה הגיון. אנחנו יודעים שבימים הראשונים לאחר הלידה, מערכת הקרישה עדיין לא בשלה. מצד שני, ככל שהתינוק גדל יותר, מערכת העצבים מתפתחת ולכן הגיל הזה של שמונה ימים יש בו הגיון רב, מצד אחד הילד יש לו פחות נטייה לדמם, מצד שני זה פחות כואב, וגם כלי הדם קטנים יותר, וכמות הדימום תהיה סבירה יותר .


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דר שינהר דניאל


 


מאמרים נוספים מאת דר שינהר דניאל
 
ברית ללא כאבים ע"י רופא מוהל
כיום ניתן לתת פתרון גם להתלבטות של ההורים האם למול את בנם בן שמונת הימים מהנימוק כאבים לרך. ברית ע,י רופא מוהל באלחוש מקומי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI