דף הבית רפואה ובריאות הריון ולידה דם טבורי בחזית הטכנולוגיה המדעית
דם טבורי בחזית הטכנולוגיה המדעית
יעל טל 19/08/10 |  צפיות: 3777

הטכנולוגיה של שימור דם טבורי בבנקים לשימור דם טבורי פותחה בארה"ב ב-1992, יחד עם זאת בהודו האנשים לא מודעים לקיום הטכנולוגיה שהולכת להיווכח לאנושות בתור הברכה הגדולה הודות ליכולת העצומה של תאי הגזע לחידוש איברים ורקמות.

כשמדובר בהשתלת תאי מוח עצם יש צורך בהתאמת רקמה גבוהה כאשר לתאי גזע מדם חבל הטבור יש סיכוי קטן מאוד להידחות על ידי המערכת החיסונית. פוטנציאל החידוש של תאי גזע מדם עוברי פי 10 גדול יותר בהשוואה לתאים בוגרים.

תאי המוח נחשבים ללא משתקמים, יחד עם זאת הטכניקה המדוברת יכולה לחדש את תאי המוח ולרפא שיתוק מוחין בילדים, בשלב בו תאי המוח של הילד מתחילים למות כתוצאה מחוסר חמצן. זה יכול לחדש כל איבר בגוף. בהודו הילדים סובלים מאנמיה חרמשית, מחלה שהוגדרה קודם כחשוכת מרפא.

שלייה יחד עם חבל הטבור נחשבו קודם לפסולת ביולוגית אבל כיום הפוטנציאל שלהם ממומש. מפתיע לגלות כי בכיתובים העתיקים הודגש שאסור לזרוק את השלייה.

מנהל השיווק של Cryobanks International India הודיע כי אנשים המעוניינים בהליך שימור דם טבורי של ילדיהם יכולים לעשות זאת בעלות של 65,000 רופי עבור התקופה של 21 שנים. הוא סבור כי תמיד יותר משתלם להשקיע בשימור המנה מאשר לרכוש אחת במקרה הצורך, כי אז זה יעלה הרבה יותר יקר. בנוסף, אם הדם הטבורי נרכש מהמאגר הציבורי, הסיכויים להתאמה הם 1:20,000 כאשר אחוזי ההתאמה בתוך המשפחה הם כ-50%.

תאי גזע מדם חבל הטבור יכולים להישמר לתקופה בלתי מוגבלת בחנקן נוזלי בטמפרטורה של מינוס 196 מעלות. הטמפרטורה הנמוכה נשמרת בעזרת אדי החנקן.

רשימת המחלות שניתן לרפא אותן באמצעות תאי גזע מדם חבל הטבור היא אינסופית. חלק מהן אלו מחלות כגון: אנמיה חרמשית, הפרעות חילוף חומרים נרכשות, אנמיה אפלסטית, בעיות בחוט השדרה, מלחת פרקינסון, שיתוק מוחין, אנוקסיה מוחית, סכרת, מחלות לב, מחלות מערכת הדם. זה יכול חדש רקמות לב וקרנית עין.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעל טל


 


מאמרים נוספים מאת יעל טל
 
הדם הטבורי נוצר בכדי לתפקד כמו תאי גזע עובריים
חוקרים במכון סאלק הודיע בשבוע שעבר כי הם גרמו לתאי דם טבורי לתפקד כמו תאי גזע עובריים בהצלחה.

כיצד שונה שרידות ארוכת טווח של חולים שעברו השתלת מח עצם לעומת השתלת דם טבורי ?
ישנה תאימות בים שרידות של חולים שעברו השתלה שלמח עצם לחולים שעבור השתלת דם טבורי, אך קיים שוני בסיבת המוות בין שתי ההשתלות

סוגיות אתיות בנושא של בנק דם טבורי
שאלות שיש לשאול ולשקול בנושא בנק דם טבורי.

דם טבורי בחזית הטכנולוגיה המדעית
הטכנולוגיה של שימור דם טבורי בבנקים לשימור דם טבורי פותחה בארה"ב ב-1992, יחד עם זאת בהודו האנשים לא מודעים לקיום הטכנולוגיה שהולכת להיווכח לאנושות בתור הברכה הגדולה הודות ליכולת העצומה של תאי הגזע לחידוש איברים ורקמות.

שימור דם טבורי מבחינה אתית
השימוש הרפואי בדם חבל הטבור מושיט תקווה לחולים
במשך עשרת השנים האחרונות שימור דם טבורי הופך להיות חלק מהטיפולים הרפואיים המוצלחים. הדם הטבורי משמש לא רק לריפוי סוגי סרטן שונים, אלא גם המחקר מתקדם עם גילויים חדשים שמוכיחים כי הדם הטבורי יכול לחדש איברים, לרפא סכרת ואנמיה חרמשית.


קבלת החלטות בנוגע לשימור דם טבורי
שאלה הנשאלת פעמים רבות על ידי הורים היא האם לתרום דם טבורי לבנק הציבורי או לשמור באופן פרטי?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI