דף הבית רפואה ובריאות השמנת יתר השמנת יתר פתרון והתמודדות
השמנת יתר פתרון והתמודדות
ניר חוכיימה 31/01/11 |  צפיות: 4160

השמנת יתר ,ירידה במשקל, דיאטה , נשמע מוכר ?

כולנו רוצים להיות רזים יותר,להיראות טוב יותר ואין ספק שזה דבר שנותן לאדם להרגיש טוב יותר מבחינה מוראלית ורגשית .

אנשים רבים מנסים דיאטות בכל צורה שהיא,בכל סגנון אפשרי וכל זאת על מנת להשיג תוצאה אחת וברורה להיראות טוב יותר . דיאטות אלה מציבות אתגר במישורים הרגשיים והפיזיים, במאמרי אסקור את הפתרונות ואת דרכי התמודדות.

טיפולים כמו הארומתרפיה ופרחי באך נותנים מענה פיזי,רגשי ומנטאלי בהתמודדות ובסיוע להורדת המשקל .

האוכל הוא הנחמה הטובה ביותר להפגנת רגשות והוא פיצוי רגשי למצבי כעס ,קשיים,והתמודדות .

לדוגמא : כאשר ילד בבית הספר חווה קריאות גנאי על היותו שמן הפיצוי הרגשי שלו יהיה בנחמה דרך האוכל וכאשר הוא יגיע לביתו הוא יתנחם על "המקרר" כאן ברור לנו שזהו הפיצוי הרגשי.

נשים בתקופת המחזור נוטות לאכול מתוק "אני מאוד זקוקה לשוקלד " ולא מדובר על קוביה או שתיים .

הפרשת הסרטונין  גורמת לנו להרגיש טוב  יותר(להתרוממות מצב הרוח) אבל כל זה הינו בגדר אשליה .

כאשר המצב רוח המרומם יעבור עם חלוף  המתוק נרגיש את "הנחיתה" .  

כאשר מלווה אותנו הכעס ואנחנו זועמים על סיטואציה שבאמת הכעיסה אותנו אני ממליץ להירגע ורק כאשר אתם/ן מתונים רק אז לשבת לאכול.

לא בכדי נאמר "והסר כעס מליבך  והעבר הרעה מבשרך " הכעס מצטבר בגופנו ובמצבים כאלו הדבר הגרוע הוא להתנחם דרך  האוכל .

כאשר הכעס לא מופנה כלפי חוץ  המצב הרגשי שורף מבפנים עד שיש סכנה שיתפוצץ כמו סיר לחץ,ויגיע לאיבוד שליטה (איבוד שליטה דרך האוכל ,נחמה דרך האוכל)

כעס הינה תכונה אנושית שניתן להשתמש בה גם להתפתחות ומודעות . אבל אנשים כועסים יסבלו מסימפטומים של : בעיות בכיס המרה,עצירות ושילשולים (בשל החסימה הרגשית) בעיות באזור הגרון,אצל נשים בעיות פוריות על רקע כעסים,בעיות בקיום יחסי מין.

מחברים צרפתיים מזכירים  את השום והבצל כטובים להורדת משקל ,שכן לשני שמנים אלה השפעה ממריצה על בלוטת המגן.

מאגריט מורי ,פאבריס בארדו ומרסל ברנאדט בראשותו של ד"ר זאן ולאנט מנתח צבאי צרפתי שהשתמש בשמנים אתריים כדי לטפל בכוויות ובפציעות בקרב –אשר חקר את תכונותיהם של השמנים האתרים ביסודיות רבה . רנה מוריס גאסטופה היה כימאי בחברת הבשמים של משפחתו ב1920 הוא גילה שמרבית מן השמנים שבהם השתמשו במוצרי החברה היו חומרי חיטוי טובים יותר מהחומרים הכימים שהוספו אליהם . (הוא זה שטבע לראשונה את המושג ארומתרפיה במאמר מדעי שכתב ב1928 ב1929 הוא פרסם את הספר המדעי הראשון ארומתרפיה.)

במקרים  שבהם פעילות איטית מדי של בלוטת המגן גורמת לחילוף  חומרים איטי,ניתן להסתייע בשמנים של השום והבצל,שניהם יכולים  לעזור כשנוטלים אותם  בכמוסות ,או כאשר כוללים שפע שום ובצל בארוחות .

הארומתרפיה נותנת מענה באיזון התזונה ,בחילוף  חומרים ,ובהתמודדות עם מצבי השמנה .

מספר  קטן של שמנים אתריים  נחשבים  כמסייעים  לירידה  במשקל .

הבולט ביניהם  הוא שמן  השומר ,הידוע בהשפעתו המדכאת על הרעב .

השומר- פירוש שמו הלטיני של השומר הוא חציר שכן הוא שימש תכופות כמספוא לבעלי חיים .

השימוש בשמן השומר הינו בטוח מה שמגדיל את ערכו הצמח גדל באזורים  רבים באירופה מן הארצות שלחוף הים התיכון משם מוצאו ועד חלקים שונים של רוסיה .השמן האתרי מזוקק מן הזרעים הכתושים .

השומר נהדר לבעיות עיכול שכן הוא מגביר את תנועת המעיים(ההתכווצויות הקצביות של שריר המעי הגורמות להתקדמות המזון המעוכל למחצה)  השומר הינו משתן  מתון דבר העשוי לעזור לאנשים הסובלים מעודף  משקל במידה שהם אוצרים בגופם נוזלים רבים מדי אולם אין להשתמש בשמן זה ללא התייעצות עם ארומתרפיסט בכיר ועם רופא , בשל הסכנה לפגיעה בכליות.

הרוזמרין-  ממריץ ומחזק ועשוי להגביר את חילוף  החומרים,מטבולי-עוזר להוריד רמת כולסטרול בדם.

הגרניום הוא השמן המועדף עלי הוא גם מתערבב טוב עם הברגמוט.

שמן זה תורם לאיזון הורמונאלי,אנטיספטי ומאזן את פעילות הכבד והכליות.

ניתן להשתמש בו כאשר חוסר איזון כזה,הוא חלק מן הבעיה .

על אף שמשתמשים בברגמוט להגברת תאבון , אני השתמשתי בו בהצלחה בטיפול באכלנים כפייתיים.מכאן ניתן ללמוד שהוא בעל השפעה מווסתת על מרכז התיאבון במוח ולא ממריצה ,או שהוא אינו פועל ישירות על התיאבון .

הברגמוט  משפיע לחלוטין על המצב  הנפשי שגורם לשינויים בתאבון .

מאזן תיאבון,מסייע בעיכול, מרומם מצב רוח,הוא אחד השמנים המצוינים לטיפול בדרכי עיכול .  

אנשים שמנים אינם  מחבבים  את גופם ומשום כך עיסוי רפואי קבוע (אני ממליץ עם  צמחי מרפא ) עשויה לשפר את הרגשתם והתייחסותם  לעצמם.

הטיפול בגוף מתוך כבוד ,הזנתו וטיפוחו,עשויים להיות חוויה  חדשה עבורם, היכולת להעלות את הדימוי העצמי.

פרחי באך הינו טיפול קלאסי להתמודדות עם  בעיות השמנה ,האדם חייב לעבור תהליך  של קבלה עצמית בכדי להתמודד טוב יותר עם בעיית ההשמנה .

אדם שמתמודד עם מצבי השמנה חוסר מחוסר בטחון ולכן תמצית LARCH תתאים  פה  לחיזוק הביטחון העצמי והגברת האמונה בעצמך .

התמצית תסייע בחיזוק הביטחון העצמי,בהעלאת הערכה כלפי עצמך,תסייע בביטחון לאורך  כל תהליך הרגשי אשר אותו האדם עובר במהלך התמודדות עם  ההשמנה.

תתאים גםתמצית crab aplle  המסייעת לטיהור הגוף  והנפש מומלצת לאנשים המרגישים לא נקיים (אנשים שאינם  סובלים איך שהם  נראים,ושונאים את מה שנגלה להם  במראה –הרגשת סלידה נפשית ופיזית מעצמם בשל  ההשמנה ) הצורך  בהרגשת טוהר ושלמות מראה,יביא אותם להיות מאוד מסודרים,נקיים  באופן מוגזם,מוטרדים מזהומים וחיידקים ולכן,שומרים  על הכל נקי וסטרילי

התמצית מצוינת למצבי דיאטה,מסייעת לאדם להתחיל לאהוב ולקבל את עצמו.

טיפול בפרחי באך ילווה את את האדם בהתמודדות טובה יותר ,בחיזוק הבטחון העצמי ובשילוב ארומתרפיה נצליח להביא את המטופל למצב מאוזן  מבחינה רגשית,ומנטאלית.

לאחר שהדבר הושג,קל יותר להתייחס לנושאים כמו תרגול גופני ושינויים לאורך זמן בדפוסי האכילה(אני נמנע לקרוא בשם דיאטה מאחר והרבה אנשים מזהים עם העניין כחסך וכשלון)

אבדן משקל, במיוחד אם הוא נעשה מהיר מדי ,יגרום לרפיון  ולכן אני ממליץ  על קבלת עיסוי  לשיפור מראה העור ,לחיזוק השרירים,להרמת המצב רוח ותחושת הביטחון של האדם.

כבר ציינתי כי האוכל הינו  ביטוי רגשי לכעס  ולכן אתאים גם את תמצית holly   התמצית מתפוגגת או עוצמת הכעס ובונה אט אט הסתכלות על החיים והסיטואציות שבהם מתוך אהבה.

איסורים ואזהרות :

רוזמרין אסור בהריון ,אסור בשימוש עם תרופות הומיאופתיות,אסור לבעלי לחץ דם גבוה ,אסור לחולי אפילפסיה וסכרת.

שומר –אין להשתמש בשמן מעל שבועיים רצוף ללא התעייצוץ עם ארמתרפיסט בכיר

ברגמות- עלול לגרום  לגירוי עור יש לבצע  patch  test

אין לראות במאמרי זה הוראות לביצוע ולטיפול לפני כל שימוש בצמחי מרפא ובפרחי באך יש  לקבל אבחון מאבחן  בפרחי באך  וארומתרפיסט בכיר שהוכשר לכך .


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ניר חוכיימה

ניר חוכיימה,מטפל הוליסטי רב תחומי,מזמין אותכם להתנתק מלחצי היום יום,ולחוות מסע אל עולם שכולו ,רגיעה,ניחוחות,ואיזון הגוף והנפש.
מטפל בטכניקות עיסוי שונות: עיסוי שוודי הוליסטי,עיסוי רקמות עמוק,עיסוי באבנים חמות,עיסוי ספורטאים,עיסוי עם צמחי מרפא,שיאצו,רפלקסולוגיה,ארומתרפיה,פרחי באך, ואיזון גוף-נפש.
כניסה  לאתר -htpp://www.artist-massage.co.il

;



 


מאמרים נוספים מאת ניר חוכיימה
 
מסאז'ים עד הבית
כאשר מזמינים עיסוי עד הבית יש לברר פרטים על הטיפול ועל המעסה משך זמן טיפול ?מחיר? מצד אחד חשוב להישאר שפויים מצד שני זול מדי יתבטא באופיו של הטיפול. בחירת מעסה צריכה להיעשות בקפידה שכן הנאתך,גופכם,ומיטב כספכם על הפרק. שנות נסיון המטפל ?אתר אינטרנט חשוב כדי להתרשם מהמעסה?הציוד איתו מגיע?אמצעי תשלום ?

שמנים אתריים שימושים וטרינרים
אם אינכם רוצים להרטיב את פרוותם. שמני הלבנדר ועץ התה טובים לטיפול בפצעים קלים : הוסיפו מספר טיפות שמן למים רותחים ומצוננים מעט ומרחו על עקיצות,שריטות ופצעים אחרים. פציעות כתוצאה מנשיכות או שריטות עלולים להזדהם ולהתמלא מוגלה משום שהעור נסגר לפני שהרקמות העמוקות יותר נרפאו . הנחת רטיות חמות עם שמן עץ התה בתדירות גבוהה תמשוך את המוגלה החוצה ותחטא את הפצע כך שהוא יתרפא כראוי .שמן ברוש טוב כנגד פצעים באוזניים נגבו את פנים האוזן פעמיים ביום עם טיפת שמן על צמר גפן .

עיסוי רפואי יותר מרק מהנה
המודעות לעיסוי רפואי נוגעת בד בבד עם מצבים של מתח,עומס בעבודה,קירבה,תשומת לב,שחרור מעצורים רגשיים,איזון גוף ונפש המטרה היא למנוע כאב ומחלות עתידיות אשר אם לא נלמד ונקשיב לגוף הוא לא יאחר להגיע. ישנו קשר ישיר בין מתח מתמשך להפתחות מחלות כגון:בעיות עיכול,לחץ דם גבוה,מגרנות,אסטמה.

שמן עץ התה מאוסטרליה באהבה
שמן עץ התה אינו מגרה את העור,הוא אחד מן השמנים שאפשר להשתמש בהם ישירות על העור כאשר הוא אינו מדולל.מתאים למצבים של עור אדום,נפוח או מודלק,אקזמה,פטריות בציפרניים,פסוראזיס,דרמטיטיס,פצעיקור,אבעבועות רוח,הרפסים,יבלות,פצעי בגרות(אקנה),פצעונים המופיעים לפני מחזור(ממליץ על משחה ארומתרפית )טיפה יחידה של שמן עץ התה על הפצעון תביא להיעלמותו המהירה.

עיסוי מקצועי-קחו פסק זמן ממרוץ החיים
מסע החיים מוביל אותנו לרגעים טובים יותר או פחות הדאגה לרווחת המשפחה,המצב הכלכלי, העבודה ,התקדמות בחיים,קשיים מנטאלים,מסע החיים מזמן לנו לחץ,מתח,התרוצציות במרוצת הזמן . מרבית האוכלוסיה בישראל חיה במרוץ אחרי הזמן ולא תמיד שמים לב לעצמם,לגופם,ולצרכים החשובים בחיים .

עיסוי ארומתרפי
אנשים רבים פונים אל הרפואה המשלימה בכדי ליצור איזון גוף ונפש,טיפול במחלות עור שהרפואה הקוונציונלית לא נתנה להם מענה ,הקניית שלווה,רוגע ומנוחה . אחד האלמנטים החשובים ביותר אשר נותנים מענה להיקף רחב של בעיות הוא הארומתרפיה .

השמנת יתר פתרון והתמודדות
31/01/11 | השמנת יתר
השמנת יתר ,ירידה במשקל, דיאטה , נשמע מוכר ? כולנו רוצים להיות רזים יותר,להיראות טוב יותר ואין ספק שזה דבר שנותן לאדם להרגיש טוב יותר מבחינה מוראלית ורגשית . אנשים רבים מנסים דיאטות בכל צורה שהיא,בכל סגנון אפשרי וכל זאת על מנת להשיג תוצאה אחת וברורה להיראות טוב יותר . דיאטות אלה מציבות אתגר במישורים הרגשיים והפיזיים, במאמרי אסקור את הפתרונות ואת דרכי התמודדות.

המדריך הארומתרפי למחלות עור
ניתן לטפל בעזרת שמנים אתריים בכל סוג של עור ובמגוון רחב של בעיות עור כמו פצעי בגרות,סדקים,סימני מתיחה,אקזמה , פסוריאזיס יבלות,פריחות (גם באיברים מוצנעים) שלבקת חוגרת פצעי חום,פצעי קור,פצעונים(עקב שינוי הורמונאלי),אדמומיות וגירויי עור.

המדריך ליולדת - הלידה
אין צורך להכביר במילים על כמה משמעותית, אדירה ועצומה היא חווית הלידה לאישה. כל מי שעומדת לעבור את החוויה או עברה אותה מתכוננת פיזית נפשית ורוחנית לרגעים הללו. הנה כמה טיפים לגבי צמחי מרפא, צמחים ושמנים אתריים שיכולים להעצים את החוויה, להקל במקרי כאב, לזרז ריפוי ולהנעים בכלל

הזדקנות העור
נשים רבות נלחמות בתופעת שמירת העור מפני הזדקנותו. האם באמת אפשר לשמר את העור שיראה מטופח עד מאוד? מאמר זה יענה על שאלותיכם הרבות, ייתן לכם טיפ לשמירה על העור מפני הזדקנותו. העור מזדקן בדרכים שונות עם הגיל ,ייתכן שינוי צבעו, יובש, חספוס ורפיון, לפעמים, גם מופיעים ורידים דקים בלחיים. טיפולי ארומתרפיה ומשחות המיוצרות ע"י צמחי מרפא יכולים להקטין בעיות אלה עד למינימום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI