דף הבית אינטרנט והחיים ברשת שיווק באינטרנט אסטרטגיית שיווק באינטרנט - הבאת קהל היעד הרלוונטי לאתר האינטרנט
אסטרטגיית שיווק באינטרנט - הבאת קהל היעד הרלוונטי לאתר האינטרנט
דניאל צוקרמן 27/07/08 |  צפיות: 2673

מבחינה עסקית ושיווקית אין משמעות לעובדת היותו של אתר האינטרנט שלך אסתטי, פונקציונאלי, אינפורמטיבי או מתוחכם מבחינה טכנולוגית. אם קהל היעד הרלוונטי לא מוצא את האתר שלך או בכלל יודע שהוא קיים, גם העסק שלך לא קיים. יצירת תעבורה רלוונטית של קהל היעד לאתר האינטרנט שלך היא השלב הראשון בשיווק אתר מצליח. הבאת קהל היעד הרלוונטי לאתר האינטרנט הוא תהליך המורכב מארבעה שלבים מרכזיים:

1.  השלב הראשון – קידום במנועי חיפוש (seo): 80% מחיפוש האינפורמציה באינטרנט כיום מתבצע דרך מנועי החיפוש, google, yahoo, msn ואחרים. התהליך הוא טכנולוגי בעיקרו ומבוסס על מיפוי או אינדוקס של בנק מילים ומושגי מפתח הרלוונטיים לנושאי האתר. בחירת המילים הנכונות והמושגים הרלוונטיים מאפשרת יצירת ביקוש גבוה לתכנים שבאתר באמצעות מנועי החיפוש, ומכאן היכולת להבטיח מיקומים ריאליים בכל חיפוש קשור. כאשר גולש מחפש מידע בתחום העיסוק שלכם, אתר האינטרנט שלכם ימצא גבוהה בתוצאות החיפוש.

2.  הרובד השני – שיווק במנועי החיפוש (sem): במקביל לביסוס השלב הראשון של הרישום במנועי החיפוש, ובכדי למנף אותו, יש לטפל בעולמות התוכן מסביב לאתר. יצירת עולם תוכן, כתיבת מאמרים, דפי פרסום, קניית קישורים וקישורי פרסום מאתרים רלוונטיים, יחסי ציבור באינטרנט ותוכניות שיתוף פעולה. על מנת להגביר את הנוכחות באינטרנט בכל מקום בו נמצא קהל היעד שלכם.


מנועי החיפוש אינם המקום היחיד בו קהל היעד שלכם נמצא, קהל היעד שלכם יכול להמצא באתרים רלוונטים לתחום העיסוק שלכם, באינדקסים רלוונטיים, באתרים מקצועיים, בפורומים בבלוגים ובקהילות רלוונטיות. עולם האינטרנט הוא עולם של תוכן ככל שהתוכן שלכם יותר איכותי, יותר מוכוון לקהל היעד שלכם וממוקם במקומות שבו קהל היעד שלכם נמצא, כך יגיעו יותר גולשים רלוונטיים לאתר האינטרנט שלכם ויבצעו עסקאות. האתגר הגדול באינטרנט הוא ליצור מיתוג ומיצוב מקצועי חזק בתחום העיסוק של החברה על ידי יצירת תוכן איכותי ומקצועי.

 

הנה כמה עקרונות וכללי אצבע חשובים בבניית תוכנית שיווק באינטרנט:

1.  נכון שאנחנו רוצים למכור לכווווווווולם, אבל, שיווק תמיד עוסק בקהלי מטרה מוגדרים ולכן, לפחות בדף הבית נסו להגדיר תחום מומחיות אחד מוגדר וברור שלכם. ככה הלקוח יידע שהגיע למקום הנכון.

2. בניית אתר אינטרנט לא חייבת להיות עסק יקר או מסובך, אבל, חשוב לעשות זאת עם חברה שיש לה ניסיון. חשוב במיוחד לוודא שהאתר נגיש ומותאם למנועי חיפוש, ועל זה החברה חייבת להתחייב. אל תלכו על הבן של השכנים בגלל המחיר...

3.הימנעו ממלל רב על עצמכם. השקיעו זמן ומחשבה בכתיבת מלל המספק מידע רלוונטי ללקוח, נסו לחשוב מה מעניין את הלקוח שלכם לדעת מבחינת התועלות והערכים המוספים שהמוצר או השירות שלכם יכולים לתת לו, איזו בעיה אתם יודעים לפתור עבורו. זאת אומרת שההיסטוריה שלכם, או, הטכנולוגיה שלכם פחות מעניינת.

4.  לטובת מנועי החיפוש, הגדירו מספר מילות ומושגי מפתח כפי שהלקוח שלכם היה מחפש במנועי החיפוש ושלבו אותם במלל האתר מספר פעמים. לדוגמה, אם אתם אתר של דיאטות, אז דיאטה זה מושג טוב, אבל ייתכן שהלקוחות שלכם מחפשים תזונה נכונה, דיאטת בזק, או, שינוי הרגל אכילה – ותחשבו על זה ...

5.חוץ מערוצים בתשלום ישנם ערוצי שיווק באינטרנט שזמינים לכם ללא תשלום. נסו להבין היכן "מסתובב" הלקוח העיקרי שלכם באינטרנט ו"מפו" את אותם הערוצים, רשתות חברתיות, צ'טים, פורומים, השתמשו בלקוחות, חברים וספקים ל"שיווק ויראלי". וכמובן, ערוצי גרילה המאפשרים העלאה של סרטונים ומצגות לרשת שיתופם והפצתם.

6.בנוסף לתוכן באתר הקדישו זמן לכתיבת מאמרים בתחום המומחיות שלכם. הפיצו אותם באתרי מאמרים, בבלוגים ובערוצים נוספים ברשת. אלה יתנו לכם ולאתר שלכם "תוספת" כוח במנועי החיפוש וישפרו משמעותית את דירוג האתר שלכם ברשת.

7.החלטתם לפנות לגוף מקצועי בנושא שיווק באינטרנט, זו לא בהכרח בחברה שבנתה לכם את האתר. ישנם גופים הרבה גופים מקצועיים בארץ, חפשו אותם. כמו לכם כמעט לכל אחד מהם ישנה התמחות אחת מובהקת, שיווק בארץ, בחו"ל, מנועי חיפוש, מדיה, אינטראקטיב וכד', בדקו שהמומחיות שלהם היא מה שאתם צריכים. בדקו את הניסיון שלהם ובקשו תוכנית עבודה ברורה עם לו"ז והגדרה של התוצאות ומדדי הצלחה ברורים.

 השיווק באינטרנט יכול להיות מכפיל כוח עצום ורב עבור העסק שלכם השתמשו בו נכון ולא תתאכזבו.

למידע לגבי הרצאות בשיווק, סדנאות בשיווק ניתן לפנות לאתר האינטרנט של דניאל צוקרמן או לאתר שיווק באינטרנט של wsi ישראל

 דניאל צוקרמן,

מומחה לשיווק באינטרנט

www.wms.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דניאל צוקרמן


 


מאמרים נוספים מאת דניאל צוקרמן
 
אסטרטגיית שיווק באינטרנט - הבאת קהל היעד הרלוונטי לאתר האינטרנט
מבחינה עסקית ושיווקית אין משמעות לעובדת היותו של אתר האינטרנט שלך אסתטי, פונקציונאלי, אינפורמטיבי או מתוחכם מבחינה טכנולוגית. אם קהל היעד הרלוונטי לא מוצא את האתר שלך או בכלל יודע שהוא קיים, גם העסק שלך לא קיים.

זירת הקרב- גוגל אביאל דהן ודניאל צוקרמן
אני מניח שגם אתם עושים את הפעולה הבאה לפני כל פגישה עם לקוח, מפגש עם קולגה, או כשאתם בוחנים הצעה למיזוג ואפילו לפני קליטת עובד חדש. הפעולה המדוברת היא חיפוש ב-גוגל לגבי פועלו של אדם. גוגל, הענק האינטרנטי היא כבר מזמן לא אתר אינטרנט, היא מייצגת תרבות.

שיווק באמצעות קהילות ורשתות חברתיות – אופנה חולפת, או, מציאות חדשה ?
בשנתיים האחרונות שמענו הרבה מאוד על רשתות חברתיות, תוכן גולשים,
שיווק ויראלי ושיווק גרילה. בלטו במיוחד הכותרות על אתר הרשת החברתית Facebook עם שווי כמעט דמיוני של 15 מיליארד דולר שהושג בפחות משנה, או, אתר ההיכרויות החברתי "כולנו" שגייס 35,000 מנויים בקצת פחות מ- 3 חודשים והביא למעשה לפשיטת רגל של ענקי אינטרנט כמו קופידון ו- Jdate ששלטו ללא עוררין בתחום ההיכרויות והיום עומדים למכירה עבור פרוטות יחסית.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI