דף הבית אינטרנט והחיים ברשת שיווק באינטרנט זירת הקרב- גוגל אביאל דהן ודניאל צוקרמן
זירת הקרב- גוגל אביאל דהן ודניאל צוקרמן
דניאל צוקרמן 27/07/08 |  צפיות: 2969

זירת הקרב- גוגל אביאל דהן ודניאל צוקדרמן

 

אני מניח שגם אתם עושים את הפעולה הבאה לפני כל פגישה עם לקוח, מפגש עם קולגה, או כשאתם בוחנים הצעה למיזוג ואפילו לפני קליטת עובד חדש. הפעולה המדוברת היא חיפוש ב-גוגל לגבי פועלו של אדם. גוגל, הענק האינטרנטי היא כבר מזמן לא אתר אינטרנט, היא מייצגת תרבות. גוגל זה אפילו ערך במילון, המסביר את המונח i have googeld you. אם בעבר כדי לדעת לגבי מוניטין של אדם היינו צריכים לעשות מחקר מקיף ולשאול אנשי קשר בלתי אובייקטיבים, כיום הכל נמצא ברשת. זו התפתחות משמעותית מאד מבחינת יחסי הציבור. מכירים את המשפט: "עם העיתון של היום, עוטפים את הדגים של מחר"? , אם כן לא עוד. היום כל כתבה שמתפרסמת עליך נשארת כמעט לעד על גבי הרשת, ונכנסת למעיין מוניטין אינטרנטי המוזן ללא הרף, עם כל אזכור שלך בעמודי החדשות או בכל אינטראקציה אינטרנטית. כלומר, גם אם נכנסת לפורום לענייני בישול, בשמך האמיתי, יש סיכוי טוב שהלקוח הפוטנציאלי, יקרא על תחביב זה, לפני פגישתכם הבאה...ואתם ודאי מבינים שפורום הבישול הוא רק דוגמה לא קיצונית למה שמסתובב שם ברשת.

אז מדוע אני מספר לכם את זה? כדי שתפנימו שגוגל שינה את כללי המשחק לגבי בניית מוניטין, וכדאי ללמוד את הכללים במהירות, פן יגרם לך נזק. כיום ניתן לדעת כמה אנשים חיפשו את השם שלך, ובכמה אתרים אתה מוזכר. אלו אולי נתונים לא מפתיעים, אך המעניין הוא שניתן כיום ממש "לשחק" עם הרקורד שלך – לקדם כתבות שבהן אתה מוזכר לטובה ולהצניע אחרות. מה הכוונה? לדברי דהן, נאמר שהייתה עליך כתבה מצוינת ב- ynet, אשר בה מוזכר המוצר שלך -  ל-wsi (וכמובן שגם לחברות אחרות) יש את היכולת "להעביר" את הכתבה למקום בולט במנועי החיפוש. ואילו את הכתבה שפורסמה עליך ב nrg, שבה כתבו כי עשית עבודה גרועה, את הכתבה הזו ניתן להוריד הרחק מעבר בדירוג- אל מקום שבו אף אחד כבר לא ממש מחפש. השיטה שבה חברות השיווק באינטרנט עושות זאת היא סינית לרובנו והיא כוללת מושגים כמו "דפים מאונדקסים, seo, אלגוריתמים וכו", אך הנקודה המשמעותית היא ההבנה שניתן, ולפעמים רצוי לשפץ את ה c.v שלך ברשת.

נתקדם לעבר הנושא הבא. הלקוח שלך חזר, נסער, משיחה עם אשתו. היא מחייבת אותו לקנות מוצר מסוים או לרכוש שירות מיוחד. הלקוח מרגיש חם מאד ליד ההדק. האם הוא פותח דפי זהב? מחפש פרסומת בעיתון? ממש לא, מר לקוח פותח את הדבר הזמין ביותר – המסך הדק,ומקיש את שם המונח/מוצר בגוגל (או במנוע אחר כמו msn או וואלה). מיד עולים לו מאות דפים, עם כתבות, פרשנויות, אתרי חברות בתחום ועוד. העמוד בגוגל נחלק לשניים: צד שמאל הוא הצד הפרסומי- שבו משרדי עורכי דין מדגשים את מומחיותם באופן פרסומי. כמובן שיש לפרסומת הזו משמעות, אך היא נבלעת בגודש המציף כל עמוד. הצד החשוב ביותר במקרה זה, הוא צד ימין. בצד ימין יש את דפי האינטרנט "האובייקטיבים". תעשה בעצמך את הניסוי כעת, ותראה שם חברות אשר מצליחים להשתחל לעמוד הראשון, ובכך מזמינים את הלקוחות הפוטנציאלים להגיע אליהם, ממש פותחים את הדלת בפני אורחים החשובים. נקודה זו חוזרת על עצמה בכל מושג ומושג, ונוצר מצב שבאמצעות מנועי החיפוש מצליחים חברות מסוימות "לנכס" תחומים שלמים. יש להדגיש כי ההבדל בין העמוד הראשון לבין העמוד השני, מבחינת כמות הכניסות הוא כ-70%, ולכן החשיבות שבהופעה בעמוד הראשון היא עצומה". נכון שהחיפוש במנועי החיפוש אינו מחליף, את שיטת השיווק מפה לאוזן, לא את יחסי הציבור המסורתיים, דהיינו כתבות באמצעי התקשורת, אך הוא ללא ספק מוסיף נדבך חשוב מאד, שאין להתעלם ממנו. בשוק כה תחרותי, כל הקניית יתרון מהווה תוספת חשובה לשיווק העצמי של החברות השונות.

 ולסיום, חומר למחשבה, עשו בעצמכם חיפוש לגבי המוצר שלכם, אתם צפויים להפתעות. בזמן שישנתם, הקולגות שלכם הקימו התנחלות על גבי הרשת. החדשות הטובות הן שניתן לשנות זאת. כללי המשחק משתנים גם בעובדה שהקטנים והזריזים יכולים "להכות" את הגדולים – העלויות של קידום באינטרנט בטלות בשישים לעומת פרסום או יחסי ציבור מסורתיים, ובכך נפתחת הזדמנות גם לקטנים יותר. אז למה אתם מחכים?

 

למידע לגבי הרצאות בשיווק, סדנאות בשיווק ניתן לפנות לאתר האינטרנט של דניאל צוקרמן או לאתר שיווק באינטרנט של wsi ישראל

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דניאל צוקרמן


 


מאמרים נוספים מאת דניאל צוקרמן
 
אסטרטגיית שיווק באינטרנט - הבאת קהל היעד הרלוונטי לאתר האינטרנט
מבחינה עסקית ושיווקית אין משמעות לעובדת היותו של אתר האינטרנט שלך אסתטי, פונקציונאלי, אינפורמטיבי או מתוחכם מבחינה טכנולוגית. אם קהל היעד הרלוונטי לא מוצא את האתר שלך או בכלל יודע שהוא קיים, גם העסק שלך לא קיים.

זירת הקרב- גוגל אביאל דהן ודניאל צוקרמן
אני מניח שגם אתם עושים את הפעולה הבאה לפני כל פגישה עם לקוח, מפגש עם קולגה, או כשאתם בוחנים הצעה למיזוג ואפילו לפני קליטת עובד חדש. הפעולה המדוברת היא חיפוש ב-גוגל לגבי פועלו של אדם. גוגל, הענק האינטרנטי היא כבר מזמן לא אתר אינטרנט, היא מייצגת תרבות.

שיווק באמצעות קהילות ורשתות חברתיות – אופנה חולפת, או, מציאות חדשה ?
בשנתיים האחרונות שמענו הרבה מאוד על רשתות חברתיות, תוכן גולשים,
שיווק ויראלי ושיווק גרילה. בלטו במיוחד הכותרות על אתר הרשת החברתית Facebook עם שווי כמעט דמיוני של 15 מיליארד דולר שהושג בפחות משנה, או, אתר ההיכרויות החברתי "כולנו" שגייס 35,000 מנויים בקצת פחות מ- 3 חודשים והביא למעשה לפשיטת רגל של ענקי אינטרנט כמו קופידון ו- Jdate ששלטו ללא עוררין בתחום ההיכרויות והיום עומדים למכירה עבור פרוטות יחסית.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI