דף הבית רפואה ובריאות הריון ולידה אמצעי מניעה לנשים
אמצעי מניעה לנשים
משה יצחק 20/07/11 |  צפיות: 3171

מהם אמצעי המניעה הנפוצים מפני היריון

מזה עשרות שנים אנו יכולים לראות שקיים מגוון די רחב של אמצעי מניעה לנשים. את הגלולות למניעת היריון כולנו מכירים. נשים יודעות להגיד שהגלולה תורמת לא רק למניעת היריון אלא שהיא גם מסדירה את המחזור החודשי ומפחיתה את הכאבים הנלווים אליו. ישנם עוד אמצעי מניעה לנשים שאינם קשורים לנטילת גלולות (לבד מאלה המאפשרות מניעה גם לאחר קיום יחסי מין ללא הגנה כלשהי, כמו נורלבו למשל).

בין האמצעים השונים שבהן משתמשות נשים בהתאם לנוחות שלהן ולהרגשתן ניתן למצוא את המדבקה שמשחררת הורמונים כמו אלו שנמצאים בגלולה נגד היריון, את הטבעת שמוחדרת אל הגוף למשך 3 שבועות ומשחררת הורמונים גם היא, את ההתקן התוך רחמי, וגם את הסליל שמהווה תחליף לקשירת חצוצרות.

כיום ניתן למצוא סיוע גם אחרי קיום יחסים לא בטוחים

מאחר ואנו חיים בעידן מאוד מתקדם הרי שניתן לראות שני דברים. האחד הוא שלמרות שיש מגוון אמצעי מניעה לנשים עדיין מוצאות את עצמן לא מעט נשים במצב לא נעים לאחר לילה סוער נטול כל זהירות או עכבות כלשהן. בשל עובדה זו שיחסים לא בטוחים הפכו להיות גורם סיכון לכניסה להיריון עבור אותה אישה, נולד העניין השני שמציג את הפיתוח החדשני של גלולה המתאימה לשימוש לאחר היחסים.

נורלבו היא גלולה שכזו והיא מתאימה למקרי חירום, כך שכל הרעיון הוא לא להסתמך עליה ולהתחיל לקיים יחסי מין בצורה לא מבוקרת ולא בטוחה. במקרים של עד 72 שעות מרגע קיום היחסים, או במידה ויש פספוס במועד נטילת גלולות נגד היריון, או בכל מקרה שבו יחסי המין הפכו ללא בטוחים בשל התקן שיצא ממקומו או קונדום שנקרע למשל, נורלבו יכולה לתת מענה די מוצלח.

אז איך זה עובד באמת

גלולת נורלבו מכילה הורמון בשם  Levonorgestreהמציג פעילות שדומה להורמון (פרוגסטרון) שמפריש הגוף באופן טבעי לאחר ביוץ. הורמון זה נמצא גם בגלולות למניעת היריון, ובגלולת נורלבו הוא משמש אמצעי מניעה לנשים בצורה נקודתית ביותר. נורלבו מונעת או דוחה את הביוץ אך היא אינה מבצעת הפסקה של היריון ברגע שבו התקיים ביוץ והתרחשה ההפריה.

אמצעי מניעה לנשים הם דבר חשוב ולכן שימוש בגלולת נורלבו צריך להיות רק במקרים של סיכון או חוסר ברירה, ומי שהינה מתחת לגיל 16 או שהיא כבר בהיריון לא יכולה לנטול את הגלולה. נורלבו אינה מצריכה מרשם רופא, היא בעלת סיכוי נמוך לתופעות לוואי, אך ככל שנוטלים אותה בסמוך לסיום קיום יחסי המין ניתן לסמוך יותר על תוצאותיה (מדובר על מניעה של 7-9 מקרים מתוך 10).


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 משה יצחק


 


מאמרים נוספים מאת משה יצחק
 
אמצעי מניעה לנשים
מזה עשרות שנים אנו יכולים לראות שקיים מגוון די רחב של אמצעי מניעה לנשים. את הגלולות למניעת היריון כולנו מכירים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI