דף הבית רפואה ובריאות בריאות גברים זיקפה "והגבר החדש" - דר' זהר בן-נטע | אורולוג
זיקפה "והגבר החדש" - דר' זהר בן-נטע | אורולוג
נטמרקר 11/08/08 |  צפיות: 4384

מה קורה לך גבר בן ימינו,גבר מודרני מעודכן משכיל גולש אינטרנט מיומן ומודע לצדדים היותר" נשיים" שלו. כ %  5 מהגברים בגיל 20 סובלים מבעיות זיקפה כמו זיקפה חלשה, זיקפה שאינה מחזיקה,זיקפה לא יציבה וכדומה . בגיל 40 יסבלו מבעיות זיקפה כ- % 40 ובגיל 50 % 50 וכן הלאה עם התקדמות הגיל. ננסה לבדוק האם השינויים הפיסיולוגיים והפסיכולוגיים שחלו אצל הגברים ב 20 השנה האחרונים קשורים גם להפרעות בתפקוד מיני כמו ירידה בזיקפה ושפיכה מוקדמת.

א. שינויים ביולוגיים אצל הגברים:
1.ספירת הזרע- לפי מחקרים בספרות העולמית חלה ירידה בספירת הזרע ואיכותו בכל העולם. בין הסיבות מונים-הורמונים נשיים-אסטרוגנים הנמצאים במזון,מתכות כבדות לא מטופלות,קרינה, תחתונים הדוקות מידי וכו.
2. רמות טסטוסטרון-במחקרים בארה"ב מצאו החוקרים שיש ירידה של אחוז בשנה בערכי הטסטוסטרון –ההורמון הגברי. המשמעות היא שלגבר היום יש % 20 פחות טסטוסטרון מאשר היה לו לפני 20 שנה {מעבר לירידה הפיסיולוגית עם הגיל} הטסטוסטרון משפיע על החשק המיני,יצירת הזרע ועל מסת השרירים והעצם .לטסטוסטרון גם השפעה ישירה ועקיפה על הזיקפה ואיכותה.

ב. שינויים פסיכולוגיים והתנהגותיים אצל הגברים:
הגבר בן ימינו מוריד שער בלייזר, צובע גוונים בשער, שם עגילים בכל מקום אפשרי ,עושה ניתוחים פלסטיים וכדומה. שינויים מפליגים עוברים על הגבר שלנו בהקשר לחלקו ומיקומו ותפקידיו המשפחתיים: הגבר החדש מתרוצץ עם עגלת הסופר(פעם עוד היתה לו”רשימה" אבל היום מי יודע יותר טוב ממנו מה צריך לבית),מכבס,רוחץ כלים מנקה את הבית,מגהץ(לרוב גם משויץ- תראו איזה יופי נראות החולצות) כי היום יש שוויון וחלוקה במטלות הבית- כמובן בצדק.

את הגבר החדש רואים מטייל בניחותא עם עגלת התינוק (למה זה לא גם הילד שלו?) ברחובות העיר ,מחתל נותן ביברון –כמו שצריך. בחדרי המיון רואים אותו מגיע לבד כלומר ללא אישתו,עם תינוק בן חודש ,כשאיתו כל ציוד תינוק- 12 תיקים. במחלקות אישפוז ילדים,שם ההורה נשאר עם הילד ,רואים יותר ויותר אבות נשארים ללון עם התינוק-אישה בבית. טיפת חלב- המעוז הנשי האחרון- נסו למצוא שם נשים –הרוב גברים.

הגבר החדש- הא רגיש ,עדין וגם פגיע(תתנהגו אליו יפה הוא נורא נעלב אם יורדים עליו...)וכן הוא בוכה חופשי כי היום כבר מותר לו.הסיפור של גברים בוכים בלילה בשקט באין רואה-נגמר ,לבכות זה אנושי . אין ספק שעם התפתחות הטכנולוגיה,שבמאה השנים האחרונות עברה שינויים מטורפים,לא ירחק היום עוד מאמץ קטן- וגבר גבר יחלוץ שד בטיפת חלב ויתן לעוללו לינוק במבט שכולו אהבה כי ביננו- אבא יש רק אחד...

אז מה יש לנו, גבר חדש לגמרי עם מעט טסטוסטרון וספירת זרע ירודה,רגיש עדין ופגיע, עושה (באהבה) את כל עבודות הבית, מטפל בתינוקות.וומה בעצם מפריד בינו לבין אישה(לא שאישה זה רע דוקא אחלה) המרחק בינו לבינה הולך ומתקצר. נכון ,חסר לו רחם ושחלות ועדיין לא יכול להניק אבל מלבד זאת יש לו כבר את רוב התכונות הנשיות(לא שזה רע...) איך התכונות האלו מתקשרות לעניננו ואלי כמטפל בבעיות תפקוד מיני של הגבר? האם זיקפה חלשה או שפיכה מוקדמת קשורים לשינויים אצל הגבר?

ההשלכות על התפקוד המיני- זיקפה ושפיכה מוקדמת- עקב השינויים שעוברים על הגברים לא מאחרים לבוא- גיל הגברים הפונים לטיפול בבעיות תפקוד מיני –זיקפה ושפיכה מוקדמת- הולך ויורד.

מחקר אמריקאי באווניברסיטה הראה ש 5-20% מהסטודנטים סובלים מבעיות תפקוד מיני –ירידה בזיקפה ושפיכה מהירה. בגילאים 20-28. אצלי במרפאה ב3 השנים האחרונות ,% 50 מהפונים לטיפול הם מתחת לגיל 30 . יש כבר מיקרים לא נדירים של בני 18 הפונים בבעיות של זיקפה ושפיכה מהירה.

האם ההפרעות בזיקפה קשורות לשינויים שעוברים על "הגבר החדש" ? לדעתי כן. מלבד השינויים שעוברים על הגבר, בל נישכח שגם האישה עוברת שינויים אך בכיוון ההפוך. היציאה לעבודה של חלק גדול מהנשים, העליה הדרמטית ברמת ההשכלה , העצמאות הכלכלית של האישה שיפור הביטחון העצמי שלה וירידת התלות הכלכלית בגבר שינו גם את אופי והתנהגות האישה. היום היא עצמאית יותר וגם סיגלה תכונות גבריות : יותר אגרסיבית,יותר קשוחה .מה זה עושה לגבר? מערער את בטחונו העצמי ,בוטח פחות בגבריות שלו ,פחות זקוקים לו –הוא הופך להיות עדין יותר ואם תרצו –נשי יותר. יש השפעה ישירה על תפקודו המיני- קושי להגיע לזיקפה ,זיקפה חלשה יותר, ואצל הצעירים"תקופת ההמתנה" עד קבלת זיקפה חוזרת הולכת ומתארכת וכן בעיות של שפיכה מוקדמת.

איך מתגברים על הבעיות הללו? יש שינויים כלל עולמיים ,חברתיים,סוציולוגיים אנטרופולגיים-לא נתיימר לטפל בהם או להשפיע עליהם. הדבר החשוב ביותר בנושא התפקוד המיני- הוא המודעות .על הגבר החדש והישן לדעת- אני לא לבד בסיפור הזה יש רבים וצעירים שסובלים מבעיות דומות. לא להתעלם מהבעיה –כי היא לא נעלמת מאליה , לרוב דוקא תחמיר עם הזמן אם לא נתייחס. יש פתרונות לבעיות ,יש טיפולים או ייעוצים שיכולים לשנות את איכות חייו של הגבר ובעקבות זאת גם של בת זוגו-כלומר שיפור התיפקוד יביא לשיפור הזוגיות.זיקפה טובה=חיי נישואין טובים יותר(הכל יחסית כמובן למצב בו הזיקפה לא תקינה). בגלל הירידה בטסטוסטרון יש לעיתים מקום לטיפול הורמונלי כמובן אחרי בדיקות וייעוץ.

הגבר החדש יכול להיות רגיש ועדין – אבל עדיין גבר. לדעת רבים אין סטירה בין השניים.

מעוניינים לשאול שאלות בנושא זה או בנושא אחר? לחצו כאן וצרו אתנו קשר.
כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה, ואנו נעשה את המירב על מנת לחזור אליכם בהקדם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 נטמרקר

דוקטור זהר בן-נטע | אורולוג
מטפל בבעיות בתפקוד המיני, בעיות זיקפה ושפיכה מוקדמת
www.zClinic.co.il



 


מאמרים נוספים מאת נטמרקר
 
זיקפה "והגבר החדש" - דר' זהר בן-נטע | אורולוג
מה קורה לך גבר בן ימינו,גבר מודרני מעודכן משכיל גולש אינטרנט מיומן ומודע לצדדים היותר" נשיים" שלו. כ % 5 מהגברים בגיל 20 סובלים מבעיות זיקפה כמו זיקפה חלשה, זיקפה שאינה מחזיקה,זיקפה לא יציבה וכדומה . בגיל 40 יסבלו מבעיות זיקפה כ- % 40 ובגיל 50 % 50 וכן הלאה עם התקדמות הגיל. ננסה לבדוק האם השינויים הפיסיולוגיים והפסיכולוגיים שחלו אצל הגברים ב 20 השנה האחרונים קשורים גם להפרעות בתפקוד מיני כמו ירידה בזיקפה ושפיכה מוקדמת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI