דף הבית הודעות לעיתונות לימודים שורשים - מכינה ירושלמית לעיצוב ואדריכלות
שורשים - מכינה ירושלמית לעיצוב ואדריכלות
בנצי לוי 16/08/08 |  צפיות: 3852

שורשים, המכינה הירושלמית לעיצוב ואדריכלות נוסדה בשנת 1995, זוהי המכינה הותיקה והמצליחה ביותר בירושלים. 98% (!) מתלמידיה מתקבלים בכל שנה ללימודי עיצוב ואדריכלות באקדמיות המובילות בארץ ובעולם.

למכינה אין סניפים ועיקר פעילותה באתר מרכזי ויחיד בשכונת נחלת שבעה בלב ירושלים, קרוב מאד לכיכר ציון המיתולוגית ולכיכר החתולות. לכן כל מאמציה והתמקדותה באתר יחיד זה. בשל כך, כל הגורמים הפועלים להצלחתה, צוות המרצים, הנהלת המכינה, התשתיות ותוכנית הלימודים – כולם תחת קורת גג אחת.

במכינה לעיצוב שורשים לומדים באווירה חמה ואינטימית, בקבוצות קטנות ובהנחיה צמודה ואישית. ניתן דגש חזק על הדינמיקה הקבוצתית בדומה לאופי הלימודים בבצלאל, למשל.

הסטודיו פתוח כל יום. ניתן לעבוד באופן חופשי, לבנות מודלים, לצייר, לרשום ולהשתמש בחומרים ובציוד ללא כל הגבלה. זכרו: זהו אחד המתכונים החשובים ביותר להצלחה  !!!

האווירה במכינה מושפעת באופן מובהק ממיקומה המיוחד בנחלת שבעה המדהימה, בעלת הארכיטקטורה הנפלאה והמיוחדת ובשל מיקומה במתחם אורבני בלב ליבה של ירושלים ובסמוך לחומות העיר העתיקה. המכינה שורשים הינה מוסד מוכר לצורך קבלת פיקדון חיילים משוחררים ונתונה לפיקוח צמוד של משרד התמ"ת (התעשייה והמסחר).

המכינה נוסדה ומנוהלת ע"י האדריכל ציון (בנצי) לוי.

בנצי לוי הוא בוגר המחלקה לארכיטקטורה בצלאל. בוגר מגמת ארכיטקטורה בבוסטון ארכיטקטור סנטר בארה"ב. קיים תערוכות רישום וציור. עבד במשרדי אדריכלים בארה"ב ובישראל ובשנת 1995 ייסד את המכינה הירושלמית ל- לימודי עיצוב, שורשים.

מטרת המכינה:
להעלות באופן משמעותי את סיכוייו של כל אחד ואחד להתקבל לבית הספר לעיצוב בו הוא מבקש ללמוד!
המכינה מותאמת לכל מקצועות העיצוב לרבות: אדריכלות, עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית (עיצוב גרפי), עיצוב אופנה וטקסטיל, רישום וציור, אנימציה ועוד. הקורס בנוי כך שכל תלמיד יוכל להכיר מקרוב את עולם העיצוב על שלל מרכיביו ותחומיו הרבים ובשלב מאוחר יותר, במהלך הקורס, לקבל החלטה מבוססת ושקולה לגבי תחום הלימודים בו הוא מעוניין. שיטת הלימוד הייחודית של שורשים משמשת כחממה למצוינות, בה מוזנים הפוטנציאל והכישרון של הסטודנטים, במקצועיות חסרת פשרות מחד ובאווירת סטודיו אינטימית ותומכת מאידך.

 

צוות המרצים:

צוות המרצים ב- מכינה לעיצוב ואדריכלות מורכב ממעצבים ואדריכלים בעלי שם, בוגרי המוסדות המובילים לעיצוב ואדריכלות בארץ, כמו הטכניון, בצלאל, אוניברסיטת תל-אביב. הקורס מכין לקראת תהליכי המיון בבתי הספר הגבוהים לעיצוב ואדריכלות, ביניהם: בצלאל, טכניון, אוניברסיטת תל- אביב, שנקר, המכון האקדמי בחולון, ויצו חיפה ואחרים, וכן לבתי הספר באירופה ובארצות הברית. להזכירכם: מנהל המכינה האדריכל בנצי לוי הוא עצמו בוגר בצלאל ובוגר בוסטון ארכיטקטור סנטר בארה"ב, כך שהוא מכיר היטב את הרקע והדרישות של המוסדות הנ"ל והמוסדות הדומים להם.


ההכנה לקראת מבחני המיון מקיפה ביותר וכוללת:

v      הכנת תיק עבודות (portfolio) - כל תלמיד יוצר ומרכיב את תיק העבודות שלו, אלמנט חשוב ביותר בהצגת יכולותיו וכישוריו של המועמד בפני המוסד שאליו הוא שואף להתקבל.

v      הכנה לבחינות בעיצוב וברישום - תלמידי המכינה מגיעים לבחינות כשהם מכירים את הנוסחים השונים, מודעים היטב לדרישות, ומנצלים את מקסימום הפוטנציאל שלהם,תוך שימוש במיומנות גבוהה בטכניקות שרכשו, במיוחד טכניקות בצבעי מים, אקריליק, רישום, אקוורלים ועוד.

v      הכנה למבחנים הפסיכוטכניים –  ההכנה נעשית בצורה של תרגולים אינטנסיביים.

v      הכנה לראיון אישי –  השלב האחרון בתהליך. ההכנה נעשית בצורה של סימולציות ומתן משוב.

v      מבחני מיון – בדיקת יכולותיו האמיתיות של התלמיד והכוונתו למחלקה הריאלית שסיכוייו להתקבל אליה הם הגבוהים ביותר.

איך בנוי הקורס?
הנושאים הנלמדים ומתורגלים במהלך הקורס הם הנושאים הבאים לידי ביטוי בתהליכי המיון לבתי הספר הגבוהים לעיצוב ואדריכלות. שיעורי הקורס האחרונים מוקדשים ל"מרתון" המורכב מסדנאות סימולציה המכינות לבחינות פסיכוטכניות, לראיון אישי, ומתרגול של בחינות אמיתיות ומעודכנות.

בסטודיו ללימודי עיצוב של שורשים לומדים באווירה חמה ואינטימית, בקבוצות קטנות ובהנחיה צמודה ואישית. ניתן דגש חזק על הדינמיקה הקבוצתית בדומה לאופי הלימודים בבצלאל, למשל.

הסטודיו פתוח יום יום. ניתן לעבוד בחדרים, לבנות מודלים, לצייר, לרשום ולהשתמש בחומרים ובציוד ללא כל הגבלה. זהו אחד המתכונים החשובים ביותר להצלחה !!!

לאורך כל הקורס מועברות הרצאות בנושאים שונים מתחום העיצוב והאמנות. התלמידים מבקרים במוזיאונים ובאתרים שונים. כל זאת במטרה להקנות לתלמידים ידע כללי והעשרה.

 

 

עלות הקורס כוללת את כל חבילת החומרים הדרושה בקורס.

 

 

חשוב: המכינה מלווה אתכם עד למועד מבחני הכניסה.  גם אם החלטתם לדחות הרשמתכם מסיבה זו או אחרת, אתם מוזמנים לעשות קורס נוסף או רענון של מספר שיעורים ללא תוספת תשלום. הסטודיו עצמו נשאר פתוח לשירותכם, כולל המתקנים, הציוד והחומרים וכל זאת ללא כל תוספת תשלום !

 

במכינה שורשים פועלים מסלולי הלימוד הבאים:

קורסי יסוד – מכינה לעיצוב

חשיבה יצירתית

רישום קלאסי

פירוק והרכבה

טכניקות בצבע

סדנת קריאה

מיצב – מצב: מפגשים במערך החזותי

אתר:

שורשים

טל. 1-800-200-898  או  02-6222822

בדק בית


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בנצי לוי

האדריכל בנצי לוי הוא מייסד "שורשים" –מכינה לעיצוב ואדריכלות הממוקמת בשכונת נחלת שבעה במרכז ירושלים.

בוגר המחלקה לארכיטקטורה בצלאל. בוגר מגמת ארכיטקטורה בבוסטון ארכיטקטור סנטר בארה"ב. קיים תערוכות רישום וציור. עבד במשרדי אדריכלים בארה"ב ובישראל. בשנת 1995 ייסד את המכינה לעיצוב ואדריכלות בנחלת שבעה המיוחדת והציורית. המכינה קולטת לתוכה תלמידים הנהנים מן הלימודים ומשכונת נחלת שבעה עצמה, המהווה נדבך חשוב באווירת הלימודים, בשל הארכיטקטורה הנפלאה והמיוחדת שלה ובשל מיקומה במתחם אורבני בלב ליבה של ירושלים ובסמוך לחומות העיר העתיקה.

בדק בית

טל. 1-800-200-898  או  02-6222822



 


מאמרים נוספים מאת בנצי לוי
 
מכינה לעיצוב - אדריכלות קישוטית עיטורית - נפשית מוזיקלית
מדוע אנו משתמשים בעיטורים-קישוטים לבניינים שאנו בונים ? האין זה מספיק לראות בניין עם מאסה ופרופורציה ? ערום ונקי ללא קישוט ? ובכל זאת לראות בהדר זה פשטות ואצילות ?
אם התבססנו כהלכה בצורות הפשוטות והטהורות, הבה נהפוך אותן, הבה נימנע באופן אינסטינקטיבי מוונדליזם, לא נחפוץ לבצע דבר מה שעלול לעשות צורות אלו לטהורות פחות או לאצילות פחות. עם זאת עלינו ללמוד שבעבור הנפש העיטורים - והקישוטים אינם הכרח אלא מותרות.
בניין שהוא יצירת אמנות לאמיתה (הבניינים שאינם כאלה אינם מענייני) הוא בטבעו, במהותו ובגופו


מכינה לעיצוב - ההבדל בין קיר לעמוד ומה שביניהם
23/05/09 | שיפוצים
עמוד תפקידו לשאת את הגג. נכון שקירות יכולים אף הם לשאת את הגג אך אין זה תפקידם. ולמעשה הם עושים זאת בצורה בזבזנית יחסית לעמודים.
ננסה להסתייע בשני היסטוריונים חשובים האחד זמפר. והשני לוזיה. השונים זה מזה. זמפר בונה את האדריכלות מארבעה אלמנטים: האח, הגג, הטרסה והחלל - התחום. זמפר מקנה עדיפות לחלל התחום כמרכיב הבסיסי ביותר.


מכינה לעיצוב - בעד ונגד
צעירים רבים בוחרים לשפר את סיכוייהם להתקבל לאחד ממוסדות לימודי העיצוב על ידי לימודים במכינה לעיצוב אשר תפקידה לסייע ולעזור למועמד לעמוד בתנאי הקבלה של המוסד אליו הוא שואף להתקבל .מסלולי מכינה לעיצוב מתמקדים במקצועות עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי, עיצוב גרפי, אדריכלות, עיצוב אופנה, טקסטיל וצורפות, תקשורת חזותית, צילום ואמנות .
מה יחסם של בתי הספר הגבוהים לעיצוב לנושא זה של המכינות לעיצוב ? כל זאת במאמר שלפניכם.


מכינה לעיצוב - קורס חשיבה יצירתית
הקורס פותח לראשונה לסטודנטים דיון ערכי על ערכי הדיאלקטיקה שבין האובייקט למושג, נפח, חלל ומרחב. לימוד המרחב למרכיביו נעשה באמצעות הפשטת המימד החזותי והאנרגטי.
הקורס יפתח במבוא לתהליכי חשיבה עיצוביים, פיתוח רעיוני, סינון, גיבוש עיצובי וקבלת החלטות בשילוב מגוון מרכיבים אנושיים, שכליים ורגשיים, מתוך נקודת ההתייחסות וההשקפה של הגורם האנושי בעיצוב. הסטודנטים יתבקשו לעבור מהמרחב הרעיוני אל המרחב הקונקרטי דרך הבנה של יסודות ההבעה בדו-מימד ובעיצוב טכנולוגי.


מכינה לעיצוב - תלמידים מספרים וממליצים
01/11/08 | לימודים
שורשים מכינה ירושלמית לעיצוב ואדריכלות. נוסד 1995.
תלמידים לשעבר ממליצים ומספרים על לימודיהם במכינה, על החוויות שעברו בה ועל הערך המוסף שקיבלו לקראת לימודים גבוהים במגמות שחפצו בהן:
אמנות, עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית (עיצוב גרפי), ארכיטקטורה, אדריכלות נוף, עיצוב אופנה ועוד.
זכרו: אין חכם כבעל נסיון.


מכינה לעיצוב ואדריכלות – ניצול נכון של מגרש לבניה
30/09/08 | שיפוצים
ניצול נכון של מגרש לבנייה הוא מורכב מאד וצריך להתחשב בפרטים הקטנים. יש להתאים את הבית המתוכנן למגרש ויש להתחשב באופי הרחוב, המבנה המתוכנן, ברעשים סביבתיים, חוסר פרטיות אפשרית, חוסר בקרינת שמש או חדירת שמש מכיוונים שאינם רצויים, נוף חסום ועוד.

מכינה לעיצוב – מה צריך לכלול קורס עיצוב פנים
30/09/08 | עיצוב
עיצוב פנים הוא תחום מעולם האדריכלות . העוסקים בו מופקדים על התכנון הארכיטקטוני של סביבת האדם בביתו, במקום מגוריו ובאזורי הבילוי, הפנאי והקניות שלו.
קורס עיצוב פנים יכלול בניית תיק עבודות לעיצוב פנים והכנה מיוחדת לקראת מבחני הכניסה במכללות בצלאל, שנקר, המכון הטכנולוגי חולון ועוד.
ההרצאות יכללו נושאים בתכנון ובתרגול כמו היסטוריה ותיאוריה של עיצוב פנים וריהוט, תכונות וטכנולוגיות של חומר גמר, נוחות (אקלימית, תרמית אקוסטית וכו') ריהוט ומוצרים, צבע טקסטיות והיבטים כלליים בעיצוב חללים פנימיים וריהוט.


שורשים - מכינה ירושלמית לעיצוב ואדריכלות
16/08/08 | לימודים
שורשים, המכינה הירושלמית לעיצוב ואדריכלות נוסדה בשנת 1995, זוהי המכינה הותיקה והמצליחה ביותר בירושלים. 98% (!) מתלמידיה מתקבלים בכל שנה ללימודי עיצוב ואדריכלות באקדמיות המובילות בארץ ובעולם.
האווירה במכינה מושפעת באופן מובהק ממיקומה המיוחד בנחלת שבעה המדהימה, בעלת הארכיטקטורה הנפלאה והמיוחדת ובשל מיקומה במתחם אורבני בלב ליבה של ירושלים ובסמוך לחומות העיר העתיקה.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI