דף הבית רפואה ובריאות בריאות הנפש האפשרויות הקיימות בנוגע לטיפול בדיכאון וחרדה
האפשרויות הקיימות בנוגע לטיפול בדיכאון וחרדה
ד"ר אירנה נתנאל 11/10/11 |  צפיות: 2755

קשה להתעלם מהעובדה, שאחד מתוך ארבעה בני אדם סובלים מדיכאון או חרדה. חשוב לדעת, מה גורם למה, מהם ההבדלים ביניהם, ומעל הכול, מהו ה-טיפול בדיכאון ומהו ה-טיפול בחרדה.

אחד מכל ארבעה אנשים בעולם, סובל מסוג כזה או אחר של דיכאון או חרדה. תופעות כאלו אינן מובנות לכל האנשים מסביב, הנוטים לפנות לאותו סובל מדיכאון (המתקשה לצאת מהמיטה, לתפקד, לאכול או לצחוק) ופשוט אומרים לו "יאללה, נו צא מזה!". אותו אדם רוצה להסביר לאנשים סביבו שהוא מאד רוצה "לצאת מזה" ולקבל טיפול לדיכאון, אבל הוא פשוט לא מצליח.

מה ההבדל בין דיכאון לחרדה?

יש לדעת, שגם אנשים רגילים לחלוטין, בעלי תפקוד רציף בחברה, לומדים, עובדים ומגדלים ילדים, בסתר ליבם מתעסקים בהרהורים טורדניים על בסיס קבוע. הרהורים אלה מולידים עם הזמן חרדה. מי שחווה התקף מסוג התקף חרדה, בוודאי מבין שההשפעות הן פיזיות בעיקר: כאבים בחזה וקשיי נשימה.

העדר טיפול בחרדה, יוביל ברוב המקרים לדיכאון. זה יקרה בנקודה בה יתפתח חשש לתפקוד נורמטיבי בחברה.

פיטורים ממקום העבודה, מוות של אדם קרוב, פרידה קשה, פיטורים ממקום העבודה, כל אלה ואחרים יכולים להיות סיבות טובות לכך שבנאדם נורמטיבי יכנס למצב של דיכאון. במקרים אחרים, הסיבות אינן נראות בכלל לעין.

מאניה דפרסיה, או בשמה השני דיכאון דו קוטבי, היא תופעה השייכת למשפחת הדיכאון. חוסר טיפול בדיכאון מסוג זה, יוביל להתנהגות שאינה אחראית, וזאת משום שאדם הסובל ממאניה דפרסיה אינו מרגיש תחושה של אחריות כלפי הסביבה, ומצב רוחו נוטה להיות קיצוני ולא יציב.

מהו הטיפול בחרדה? ומהו הטיפול בדיכאון?

ביופידבק היא שיטה טובה ויעילה ביותר לטיפול בהפרעות חרדה. באמצעות שיטה זאת, לומד המטופל לשלוט בתגובותיו הפיזיות והרגשיות בעת ההתקף, ובכך ללמוד לטפל בחרדה באופן ממוקד.

אחד הטיפולים הנפוצים בדיכאון ובחרדה הוא טיפול משולב – טיפול התנהגותי קוגניטיבי וביופידבק. השיטה מתבססת על שינוי בתפיסת המציאות אצל המטופל, ולאחריו יצירת שינוי בהתנהגות. טיפול באמצעות שיטה זו מסייע בלימוד ותרגול התנהגויות חדשות ומועילות. יש לציין עוד כי הטיפול המשולב מאפשר לטפל בדיכאון ובד בבד לטפל גם בהתקפי חרדה.

בכל מקרה, ניתן ואף מומלץ לפנות לקליניקה מקצועית המתמחה בטיפול בדיכאון, על מנת לקבל עזרה מקצועית. חשוב לדעת כי במצבים של דיכאון קל או בינוני ניתן לטפל באמצעות טיפול התנהגותי קוגניטיבי וביופידבק, ובמצבים קשים יותר של דיכאון, ננקוט לרוב בטיפול המשלב גם טיפול תרופתי.

השינוי יחל לאחר שיאובחן סוג הדיכאון או סוג החרדה שחווה האדם המטופל, לאחר מכן, יוחזר לחברה כאדם מתפקד ובריא.

אז איך יוצאים מהמעגל ומקבלים את העזרה הראשונה של טיפול בדיכאון

צעד אחד קטן, אם נתחיל איתו, ממש כמו תינוק שהחל לצעוד, נתחיל גם את השינוי. הרי ידוע שבמצבים של חולי פיזי או נפשי, אין לשכב כל היום ולהתכנס בעצמינו במיטה. פשוט עשו זאת. קומו מהמיטה, התאווררו, צאו החוצה, והתחילו לדבר עם אנשים חיוביים, שיגישו ויפנו אתכם לפתרון בדיכאון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר אירנה נתנאל

מיינד קליניק:
טיפול התנהגותי קוגניטיבי
ביופידבק
התקף חרדה
הפרעות חרדה



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר אירנה נתנאל
 
האפשרויות הקיימות בנוגע לטיפול בדיכאון וחרדה
קשה להתעלם מהעובדה, שאחד מתוך ארבעה בני אדם סובלים מדיכאון או חרדה. חשוב לדעת, מה גורם למה, מהם ההבדלים ביניהם, ומעל הכול, מהו הטיפול בדיכאון ומהו הטיפול בחרדה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI