דף הבית רפואה ובריאות בריאות הנפש אהבה זה כואב
אהבה זה כואב
Netbiz 03/11/11 |  צפיות: 3245

זה אף פעם לא קל כאשר מערכת יחסים ארוכה ומשמעותית מסתיימת, לא משנה אם הפרידה נערכה ביוזמתך או ביוזמת הצד השני. התפרקות מערכת יחסים יכולה להפוך את כל עולמנו, ולעורר רגשות קשים ומטרידים. הצער העמוק ותחושת הריקנות יכולים להוביל למצב של ייאוש וחוסר תקווה מוחלטים.

 ולעיתים, האבל שחווים אחרי פרידה יכול להיות משתק עד כדי כך שהוא אף מוביל לדיכאון.

מה הסימנים לכך שאדם חווה דיכאון מג'ורי? נוכחות של 5 או יותר מהתסמינים הבאים (כשלפחות אחד מהם הוא מצב רוח ירוד או חוסר עניין):

1. מצב רוח ירוד 2. הפרעות בשינה 3. חוסר עניין והנאה בפעילויות ועיסוקים4. עייפות ואובדן אנרגיה5. תחושת חוסר ערך עצמי6. שינוי מהותי במשקל7. אי שקט מוטורי 8. קושי בחשיבה 9. מחשבות אובדניות התסמינים הללו מצריכים התערבות פסיכולוגית ורפואית, וטיפול משולב של נוגדי דיכאון וטיפול פסיכולוגי יכול לשפר מאוד את תסמיני המחלה.
איך אפשר להתמודד עם הפרידה?
ראשית, מכירים בכך שזה בסדר להרגיש תחושות שונות: עצב, תסכול, בלבול כעס ואפילו חרדה כלפי העתיד.
שנית, חשוב לתת לעצמכם חופש ולהקל על עצמכם. זה בסדר אם תהיו פחות "פרודוקטיביים" במקום העבודה בתקופה הקרובה, וגם אם תדאגו לעצמכם יותר מאשר תדאגו לחברים וקרובי משפחה.

מאוד חשוב לעבור את התקופה שאחרי הפרידה עם אנשים שיכולים לתמוך ולהבין אותך, כמו חברים ובני משפחה. אפשר אפילו להצטרף לקבוצת תמיכה או לפנות לאיש מקצוע כמו פסיכולוג, איתו תוכלו להתייעץ ולדבר על הרגשות שאתם חווים, בלי לחשוש. לסיכום חשוב לזכור כי גם בזמנים של משבר נפשי, יש לנו הזדמנות לצמוח וללמוד. גם אם כרגע אנחנו מרגישים תחושות של חוסר אונים וחוסר תקווה לגביי העתיד, עלינו להאמין כי בעזרת טיפול בדיכאון נכון, אנחנו יכולים לצאת מחוזקים ולהמשיך הלאה, ואפילו למצוא זוגיות אוהבת וטובה יותר.

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Netbiz

באתר Goodays תוכלו למצוא מידע מקיף אודות דיכאון וחרדה: דרכי טיפול והתמודדות, אבחון עצמי, רופאים מומחים, טיפולים תומכים, כתבות, מחקרים, מאמרים ומידע עדכני ורלוונטי שיסייע לכם. האתר, שהוקם בחסות חברת לונדבק, המובילה בטיפול בדיכאון וחרדה, נועד לסייע לכל המתמודדים עם דיכאון וחרדה כחלק משגרת חיי היומיום ומעוניינים לשנות ולשפר את איכות חייהם.



 


מאמרים נוספים מאת Netbiz
 
מיתוג אתרי אינטרנט
30/05/12 | מיתוג
מותג הוא מונח מתחום השיווק והפרסום המתאר מוצר, חברה, שירות ולעיתים גם גורמים שונים כמו מפלגה, עמותה ואף אדם פרטי.

אהבה זה כואב
חג האהבה היהודי נחשב ליום משמח במיוחד עבור רבים מאיתנו הנמצאים בזוגיות יציבה ומאושרת, אך עבור אנשים שחווים פרידה וסיום מערכת יחסים משמעותית, שעבורם מדובר ביום מכאיב במיוחד, יום בודד ועצוב נפשית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI