דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים ערעורים | איך מנטרלים לחץ נפשי בתקופת המבחנים
ערעורים | איך מנטרלים לחץ נפשי בתקופת המבחנים
מיכל ונדר 06/02/12 |  צפיות: 2390
חרדת מבחנים | איך מנטרלים לחץ נפשי בתקופת המבחנים

על מנת לשפר השגים, חשוב להיות רגועים בזמן הלימודים למבחן ובזמן המבחן, אזאיך עושים זאת? לחץ נפשי הינו חלק אינטגרלי של מבחן –לעיתים אתה חש כי קיימת ציפייה ממךמכל מיני כיוונים – משפחתך, האוניברסיטה ובראש וראשונה מעצמך. לעיתים הלחץהנפשיקשה יותר במבחנים הראשונים או אם אתה סובל מקשיי למידה, יחד עם זאת,יש חשיבות רבה בניסיון לנטרל את הלחץ הנפשי או להפכו לכוח מניע, התורםלהצלחה.

 

זכרו תמיד שאתם יכול לעשות רק את המיטב והמיטב הוא כל מה שאתם יכולים לעשות

1. תהיו מאורגנים

חשוב שתגדירו לעצמכם בצורה ברורה בפני מה אתם עומדים- בררו את צורת המבחן,הקף החומר הנדרש, דאגו להעתק של הסילבוס . איספו את מקורות המידע, צרו קשרעם המורים. בדקו האם מתוכננות קבוצות לימוד לפני המבחן והשיגו מבחניםקודמים.

2תכננו את לוח הזמנים

לוח הזמנים צריך להיות מאוזן וגמיש ולכלול זמן ללימודים אך גם לארוחות,פעילות גופנית והרפייה. ניתן לנסות לחלק את היום ל3 חלקים- בוקר, צהרייםוערב ולתכנן את היום על פי יחידות הלימוד. חשוב לזכור לא לוותר על חיי חברהוספורט !

3. מהי הדרך הטובה ביותר לעשות חזרה ?

רצוי להתמקם במקום שקט- בבית או בספרייה. קיימות שיטות חזרה שונות כגון –סימון , סיכומים קצרים, חזרה בעל פה על חומר, ציון עובדות חשובות. לעיתיםרצוי לשנות את השיטות, אם כי כדאי לאמץ את השיטה המתאימה לך ביותר . אם אתםסובלים מקשיי ריכוז, רצוי להתחיל את החזרה עם פרקי זמן קצרים, ומידי פעםלנסות להגדילם

איך להוריד את הדוחק הנפשי ?

 

למדו לשלוט על קצב הנשימה

סיגרו עיניים וננשמו עמוק

נסו להרפות את השרירים בעזרת דמיון מודרך

הקפידו על פעילות גופנית

הקפידו לישון לפחות 7 שעות ביממה

שוחחו עם חברים ובני משפחה על הלחצים שאתה חש

התייעצו עם סטודנטים נוספים לגשי קשיים ספציפיים

בנוסף לכל העצות הנ"ל , חשוב לזכור שמדובר "רק" במבחן ולא בקריירה שלמה .אם תקפידו ליישם את העצות, סיכויי ההצלחה שלכם יגדלו. יחד עם זאת, גם במקרהשל כשלון , קיימות אופציות לתיקון- ניתן תמיד לערער על המבחן ובמקרה זהכדאי להתיעץ עם מקצוענים לגבי הדרך הטובה ביותר להגשת הערעור (ערערו עכשיו) . הידיעה כי קיימת דרך לעקוף את הגזרה עשויה להוריד את רמת המתח ולעזור לך להצליח.

 


בעיקר – האמינו בעצמכם !!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ונדר


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ונדר
 
ערעורים | איך מנטרלים לחץ נפשי בתקופת המבחנים
על מנת לשפר השגים, חשוב להיות רגועים בזמן הלימודים למבחן ובזמן המבחן, אז איך עושים זאת? לחץ נפשי הינו חלק אינטגרלי של מבחן – לעיתים אתה חש כי קיימת ציפייה ממך מכל מיני כיוונים – משפחתך, האוניברסיטה ובראש וראשונה מעצמך. לעיתים הלחץ הנפשי קשה יותר במבחנים הראשונים או אם אתה סובל מקשיי למידה, יחד עם זאת, יש חשיבות רבה בניסיון לנטרל את הלחץ הנפשי או להפכו לכוח מניע, התורם להצלחה.

שמלת כלה און ליין
06/02/12 | חתונות
לאחרונה עקב המצב הכלכלי או עקב התעוררות חברתית, נשים רבות מנסות לחסוך בהוצאות החתונה. ההוצאות על שמלה, אביזרים ונעליים הן לא זולות כלל וכלל והאופציות השונות העומדות בפני הכלה לעתיד לעיתים מרתיעות או דורשות אומץ. חלק מכן ודאי שוקלות לקנות שמלה און-ליין או שמלת וינטג' יד שניה, אך נרתעות מהרעיון. השיטה שלנו להוזיל עלויות היא ליווי אישי של סטייליסטית החוסך זמן, עצבים ומוביל אותך ישירות לחנויות מוזלות ובכך אנו דואגים לכן לראש שקט, לאלו מכן השוקלות לרכוש שמלה און- ליין או שמלה "זולה" בארץ זוהי הכתבה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI