דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה טיפים לטיפול יעיל בכאבי ברכיים
טיפים לטיפול יעיל בכאבי ברכיים
masterplus 20/03/12 |  צפיות: 2552


בעוד שהטיפול הקונבנציונאלי בבעיות ברכיים הוא בעיקר סימפטומטי ונקודתי, הטיפול האלטרנטיבי מתייחס הן לשורש הבעיה והן לסימפטומים הנלווים לה.
שילוב של אורח חיים בריא עם אחת משיטות הטיפול של רפואה אלטרנטיבית יסייע במניעת כאבי ברכיים, בהעלמתם, במידה שהם מופיעים ובשיפור משמעותי בתפקוד הכללי.

כאבי ברכיים – סימפטומים:
התסמינים של כאב בברכיים משתנים בהתאם לגורם הבעיה, למיקום המדויק של הנזק ולמידת חומרתו.
כאבים בברך נעים מכאב קל (המופיע רק לאחר פעילות ספורטיבית מאומצת, כמו ריצה או טיפוס), דרך כאב בינוני (המופיע אחרי פעילות מתונה, כדוגמת הליכה) ועד לכאב חמור (המופיע באופן כרוני אחרי כל פעולה בסיסית שאנו מבצעים – ישיבה ממושכת, עליה במדרגות ועוד)

התסמינים השכיחים של בעיות ברכיים:

כאב כרוני ומתמשך לאורך זמן

כאב חד ופתאומי

הגבלה בתנועתיות של הברך

נוקשות של הברך

אדמומיות באזור הברך

מים/בצקות באזור הברך

קושי ביישור מפרק הירך

נפיחות בברך

תחושת נימול

כאבי ברכיים – גורמים:
הגורמים לכאבי ברכיים יכולים לנבוע מסיבות תורשתיות, סביבתיות, פיזיולוגיות, רגשיות ונפשיות:

מחלות תורשתיות – מחלות תורשתיות כדוגמת, סכרת, דלקת פרקים ואוסטיאופורוזיס, גורמות לבעיות ולכאבי ברכיים כרוניים.

פציעות ספורט – ספורטאים העוסקים בפעילות ספורטיבית אינטנסיבית ולא מבוקרת עלולים לסבול משחיקת סחוס בברכיים או מחבלה בעצם.

גיל – לכאבי ברכיים אין גיל, אך הם הרבה יותר נפוצים בקרב אוכלוסיית הקשישים. זאת משום ששחיקת סחוס בברך נגרמת באופן טבעי, ככל שמתבגרים. טיפול באחת מהשיטות של רפואה משלימה לקשישים יסייע בשיפור התפקוד הכללי ובמניעה של כאבים באזור.

עיסוק מקצועי – אנשים שעובדים בעבודה פיזית מאומצת נמצאים בקבוצת סיכון לבעיות ולכאבים בברכיים. נשיאת משאות כבדים שאינם פרופורציונאליים למשקל הגוף פוגעים בסחוס, ברצועות הברך וברקמת העצם.

? אורח חיים מודרני- אורח החיים המודרני מושתת על ישיבה ממושכת ומנוונת מול המחשב ו/או הטלוויזיה, תזונה לקויה ודלה, היעדר פעילות ספורטיבית ומתחים נפשיים. גורמים אלו 'תורמים' להיווצרותן של בעיות ברכיים.

כאבי ברכיים – כך תמנעו אותם:

מספר טיפים לשגרה יומיומית בריאה ומתונה יותר, שתסייע במניעה של בעיות וכאבי ברכיים:

תזונה מאוזנת – הקפדה על מזון המכיל סיבים תזונתיים, ירקות, פירות, קטניות וקמח מלא תסייע בשמירה על משקל גוף תקין ופרופורציונאלי.

פעילות ספורטיבית שגרתית ומבוקרת – מחד גיסא, חשוב להימנע מפעילות יתר שעלולה לגרום לנזקים בטווח המיידי והרחוק, ומאידך גיסא, פעילות ספורטיבית מבוקרת, המותאמת לצרכים וליכולות האישיות שלנו, תסייע בחיזוק השרירים בגוף ובברכיים.

נעליים אורטופדיות – הקפדה על נעלי הליכה נוחות ואורטופדיות ועל נעלי ריצה עם מדרסים ובולמי זעזועים תשמור על יציבות ובריאות הברכיים.

חיים רגועים יותר – במציאות חיינו האינטנסיבית, זה אמנם נשמע כמו משימה בלתי אפשרית, אך הקפדה על אורח חיים רגוע, נטול כעסים, מתחים ופחדים, ככל שיתאפשר, תסייע בשמירה על בריאות הגוף והנפש כאחד.

טיפול בכאבי ברכיים – שילוב של טיפול טבעי:
התחום של רפואה משלימה מתפאר בשיטות טבעיות, ממוקדות ויעילות לטיפול בכאבי ברכיים:

רפואה סינית – לרפואה הסינית ניסיון של אלפי שנים בטיפול טבעי ויעיל בבעיות אורטופדיות בכלל ובעיות ברכיים בפרט. לאחר תהליך של אבחון ותשאול יסודי, מבצעים מומחים מהרפואה הסינית טיפול סיני ממוקד הכולל דיקור סיני, מתן צמחי מרפא והמלצות לתזונה נכונה.

רפואה יפנית – שילוב של טכניקות טיפול מסורתיות עם עזרי טיפול חדשניים ומודרניים הופך את הרפואה היפנית לפרודוקטיבית בתחום של כאבי ברכיים. לאחר תהליך אבחון יסודי, הכולל איתור אזורי הרפלקס הבעייתיים, מתבצע טיפול יעיל, מהיר וממוקד הכולל דיקור יפני וצמחי מרפא.

כאבי ברכיים הם תופעה שכיחה שפוגעת, לעיתים קרובות, בתפקוד היומיומי התקין שלנו. החדשות הטובות הן שלא מוכרחים להמשיך לסבול. אימוץ אורח חיים בריא ונכון יותר וקבלת טיפול באחת מהשיטות הנ'ל, במידת הצורך, יסייע הן במניעה של כאבי ברכיים והן בהכחדתם, במידה שהם שבים להטריד אותנו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 masterplus

MasterPlus הקלינקה המובילה לרפואה אלטרנטיבית



 


מאמרים נוספים מאת masterplus
 
טיפים לטיפול יעיל בכאבי ברכיים
כאבי ברכיים הם אחת מהתלונות הנפוצות ביותר בעולם המערבי בכלל ובארץ בפרט.מסקרים שנערכו בתחום עולה כי 16% מהאוכלוסייה סובלים מבעיות ברכיים שונות.ניתן לייחס את העלייה המתמדת בשכיחותם של כאבי ברכיים לאורח החיים המודרני והלקוי שלנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI