דף הבית חינוך ולימודים מכינות, בגרות ופסיכומטרי מבחן אמיר מול מבחן אמירם - מה טוב לנו?
מבחן אמיר מול מבחן אמירם - מה טוב לנו?
אלעד גבאי 03/05/12 |  צפיות: 3729

מבחן אמיר הוא מבחן מיון לרמות באנגלית והוא נועד בכדי לקבוע את רמת האנגלית של מועמד ללימודים אקדמיים בישראל. מבחן אמיר הוא מבחן שבמבנהו הוא דומה מאוד למבנה חלק האנגלית בפסיכומטרי.ככזה, מבחן אמיר מורכב משלושה פרקים כאשר כל פרק מורכב משלושה חלקים. שלושת החלקים הללו הם: חלק השלמת משפטים (Sentence Completion), חלק ניסוח מחדש (Restatements) וחלק הבנת הנקרא (Reading Comprehension). הציון הכולל שניתן לקבל במסגרת מבחן אמיר נע בין 150-250 כאשר הציון הנדרש לקבלה לאוניברסיטה הוא 185 ומעלה והציון הנדרש לקבלת פטור הוא 234 ומעלה.

מבחן אמירם הוא למעשה גרסא ממוחשבת של מבחן אמיר. מבחן אמירם הוא מבחן שמטרתו לבחון ידע כללי בשפה האנגלית והוא מקביל למבחן ידע אחר בשפה האנגלית, מבחן אמיר. מטרתו של מבחן אמיר, אם כן, היא למיין את המועמדים השונים לרמות באנגלית ועל-פי רמות אלו לקבוע את מספר הקורסי שיידרש הסטודנט ללמוד באוניברסיטה. שלא כמו מבחן אמיר, ציון מבחן אמירם נע בסקאלות שבין 50-150 כאשר ציון של 134 ומעלה מעניק לנבחן פטור מלימודי אנגלית במהלך התואר הראשון. מרבית המוסדות האקדמיים דורשים ציון של 85 לפחות במסגרת מבחן אמירם בכדי להתקבל ללימודי תואר ראשון.

מבחן אמירם הוא למעשה גרסה ממוחשבת של מבחן אמיר. בנוסף, מבחן אמירם הוא מבחן אדפטיבי, זאת אומרת, רמת הקושי של השאלות במבחן מותאמת לרמתו של הנבחן. לדוגמא, נבחן שענה נכונה על שאלה יקבל לאחריה שאלה ברמה גבוהה יותר ואילו נבחן שענה בצורה שגויה על שאלה יקבל לאחריה שאלה ברמה נמוכה יותר. ציון הנבחן נקבע לבסוף לא רק ממספר השאלות עליהן ענה הנבחן נכון, אלא, גם מרמתן של השאלות עליהן ענה נכונה. עקב כך, מספר השאלות ומשך הבחינה משתנים מנבחן לנבחן כאשר משך הבחינה בממוצע הוא שעה.

מבחן אמיר הוא מבחן פחות מורכב מאשר מבחן אמירם בכך שהוא איננו ממוחשב או אדפטיבי ואתה כנבחן יודע בדיוק למה לצפות. למרות זאת, באמצעות הכנה ראויה ניתן להצליח בשני המבחנים באותה המידה ולהוציא פטור מלימודי אנגלית באקדמיה.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד גבאי


 


מאמרים נוספים מאת אלעד גבאי
 
מבחן אמיר - מהו ולמה הוא טוב?
מבחן אמיר הוא הדרך שלנו לקבל פטור מלימודי אנגלית במכללה או באוניברסיטה אליה נרשמנו. במסגרת מבחן אמיר נאלץ הנבחן להתמודד הן עם לחץ של זמן, פחות מדקה לשאלה, והן עם מבחן בשפה שאיננה שפת אם עבורו. אז מהו בדיוק מבחן אמיר? ומהי הדרך הטובה ביותר להתכונן אליו?

מבחן אמיר מול מבחן אמירם - מה טוב לנו?
בכדי להוציא פטור מלימודי אנגלית באקדמיה בישראל, מועמד ללימודים נדרש להציג ציון של 234 ומעלה במסגרת מבחן אמיר או ציון של 134 ומעלה במסגרת מבחן אמירם. מהם שני המבחנים הללו ואילו מהמבחנים הללו יותר טוב עבורנו?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI