דף הבית בית משפחה וזוגיות זוגיות ואהבה טיפול זוגי הניתן על ידי פסיכולוג או מטפל זוגי
טיפול זוגי הניתן על ידי פסיכולוג או מטפל זוגי
בקשר לטיפול 08/05/12 |  צפיות: 3921

מתי מדוע וכיצד לשקול טיפול זוגי ?

כמעט כל אחת ואחד מאיתנו רוכשים השכלה כלשהי: לימודי חובה, לימודים מקצועיים, השכלה לצורך העשרה כללית, הוצאת רשיון נהיגה, השכלה כלכלית ועוד. אך מסתבר שאין אף לו אחד מאיתנו שלמד בבית ספר לזוגיות או בבית ספר להורות כיצד לנהל נכון את ענייני הזוגיות וההורות מהסיבה הפשוטה שהם לא קיימים (יתכן שלומדים חלק מהנושאים האלה באימון אישי - מה שנקרא: קואצ'ינג וישנם אנשים שביקרו אצל פסיכולוג לנושא זה). חיים כזוג הם אתגר גדול יותר מכפי שחושבים ואנו מתמודדים עם אתגר זה בחיי היומיום ובאופן שוטף. כאשר מתמודדים עם אתגרים אזי מופיעים לעיתים גם קשיים ומשברים. זוגיות היא מערכת יחסים מורכבת למדי וברוב המקרים כוללת גם גידול ילדים שזה אתגר גדול בפני עצמו. כאשר התקשורת בין בני הזוג לקויה והקשיים בתפקוד הזוגי משתלטים על חיי הזוגיות אזי החיים מסתבכים ואז מומלץ מאד לשקול קבלת טיפול זוגי על ידי פסיכולוג או מטפל מנוסה.

מהם היתרונות של טיפול זוגי ?

טיפול פסיכולוגי זוגי הוא למעשה טיפול הניתן ע"י מטפל מקצועי, פסיכולוג למשל, שתכליתו לסייע לבני הזוג לשפר את חיי הזוגיות ולהביאם למקום של כבוד ותמיכה הדדית, שיפור יחסים, כולל מיניים, והמשך חיים משותפים באופן מיטבי. צאו וחשבו: אנו משקיעים די בקלות זמן וגם כסף בתיקון המכונית, משום שלא ניתן להמשיך להגיע למחוז חפצנו עם רכב מקולקל, או מתקנים למשל מכשירים חשמליים כאשר הם מפסיקים לפעול. אך מה קורה כאשר חיי הזוגיות מתקלקלים ?  כאשר חיי הזוגיות אינם תקינים, או שאינם קיימים בעצם, חשוב הרבה יותר לטפל בסימפטומים ולשפר את המצב בעזרת אנשי מקצוע. האתגר המרכזי והראשון הוא להכיר בעובדה שקיימת בכלל בעיה. האתגר הקשה והמשמעותי הבא הוא לקבל החלטה שצריך לטפל בנושא. ככל שנקדים לטפל בנושא/בעיה כך ייטב וגם קיים סיכוי טוב יותר לתקן את היחסים.

מה כולל טיפול זוגי ?

טיפול פסיכולוגי זוגי מבוסס על ניסיון של המטפל וגם המטופלים להתחקות יחד אחר הגורמים לבעיות בחיי הזוגיות. לעיתים יש צורך לחקור ולהביט לאחור מההיבט הפסיכולוגי וכן להבין את הרקע של כל אחד מבני הזוג ומקור התנהגותו. מסתבר שעברם של שני בני הזוג משפיע מאוד על היחסים הזוגיים בהווה. מדובר על העבר המורכב מילדותו והתבגרותו של בן הזוג, חינוך והשכלה, תפיסת העולם, הניסיון הזוגי בעבר ועוד. מטרתו של הטיפול הזוגי אינה למנוע קונפליקטים ומתיחויות המאפיינים כל מערכת יחסים באשר היא, אלא לאתר דרכי התמודדות נכונות, מתאימות, הגיוניות ומכובדות, תוך התחשבות במכלול הגורמים המשפיעים על הזוגיות ובמטרה לשפר כמה שיותר את חיי הזוגיות.

תסמינים עיקריים המצריכים טיפול זוגי

מערכת יחסים זוגית בתחילת דרכה מכילה לרוב הרבה אהבה וחיבה, שפה משותפת, רצון לבנות יחד יחסים אישיים ומשפחתיים ולהביא דור המשך: ילדים. כאשר שגרת מערכת היחסים בין בני הזוג מתאפיינת בתדירות גבוהה של מריבות, חוסר תקשורת, מרירות וכעס, רגשות קיפוח, נצלנות, תוקפנות, היעלבויות ועוד - אזי מדובר בסיטואציה המחייבת לשקול ברצינות ובמהירות ביצוע טיפול מתאים. הטיפול הנעשה כאמור ע"י פסיכולוג או מטפל, עשוי להקנות לבני הזוג אלטרנטיבות להתמודדות עם בעיותיהם ורכישת מיומנויות תקשורת ביניהם. טיפול זוגי מקצועי מכיל בתוכו גם כלים מועילים לטיפוח ושימור המערכת הזוגית בהמשך הדרך.

נושאים שעשויים לקבל פתרון בעזרת  טיפול זוגי

עשויות להיות סיבות רבות מאד לבעיות ביחסים בין בני זוג. לעיתים האתגר האמיתי הוא לאו דווקא נסיון לפתור את הבעיות הנראות לעין, מה שנקרא "לחפש מתחת לפנס", אלא דווקא את הבעיות הסמויות מהעין. כאשר שני בני הזוג או אחד מהם אינו מרוצה מהתנהגות מסוימת אזי יש לנסות ולאתר את הגורם להתנהגות זו. טיפול זוגי יכול לסייע לטפל בתחומים רבים המשפיעים על מערכת היחסים הזוגית כגון: כעסים מצטברים שלא דובר עליהם, בעיות במשיכה המינית, קונפליקטים של התפתחות אישית ומקצועית במקביל לזוגיות, מידת המעורבות בגידול והתפתחות הילדים, מעורבות גורמים ואנשים נוספים (בני משפחה בעיקר) ביחסים הזוגיים ועוד.

אודות:

רשת "בקשר לטיפול" מחברת בין אנשים בכל הארץ המחפשים  מטפל מקצועי לצורך טיפול פרטני או טיפול זוגי או ייעוץ זוגי אך חסרה להם יד מכוונת או המלצה טובה על דמות טיפולית מתאימה, אמינה ומוסמכת, הנמצאת באזור המועדף. ההתאמה עצמה נעשית חינם בשיחת טלפון על ידי שרונה המכירה היטב את כל המטפלים.

http://www.bekesher-letipul.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בקשר לטיפול

חסרה לכם המלצה טובה על פסיכולוג ? רשת "בקשר לטיפול" מחברת בין אנשים המחפשים פסיכולוג או פסיכולוגית או טיפול זוגי אך חסרה להם המלצה טובה על דמות טיפולית מתאימה, אמינה ומוסמכת, הנמצאת באזור המועדף עליהם.

ההתאמה נעשית חינם בשיחת טלפון ע"י שרונה קרן המכירה היטב את כל המטפלים.

http://www.bekesher-letipul.co.il



 


מאמרים נוספים מאת בקשר לטיפול
 
האם מי שלבד הוא אדם חופשי
18/05/12 | דייטינג
העידן המודרני מרחיק אותנו מחופה וקידושין בגיל צעיר – ומבלי להרגיש אנו מטפסים לגיל 30 פלוס ומוצאים את עצמנו עדיין רווקים, חופשיים ולגמרי לבד. תחושות אלו מלוות לעיתים בתסכול סביב השאלה האם בחרנו בבחירה הנכונה ואם בכלל!

טיפול משפחתי בגלל חוסר הסכמה בין הורים
מה עושים כשההורים לא מסכימים ביניהם? איך מגיבים כשאחד מהם שובר לשני מנהיגות? נביא במאמר זה את עצותיהם של פסיכולוגים המטפלים בסוגיות אלו באמצעות טיפול משפחתי המשתף את ההורים והילדים יחד.

כיצד נישואים שורדים בגידה וכיצד זה קשור לטיפול פסיכולוגי
האם נישואין יכולים לשרוד בגידה? על השאלה הזו מן הראוי שבעלי מקצוע יענו כמו מטפלים זוגיים – חלק מהתשובות המקצועיות נביא במאמר חשוב זה. כאמור אם אין לכם סבלנות לחכות לסוף קריאת המאמר, דעו: זה לא פשוט כפי שזה נראה.

טיפול זוגי הניתן על ידי פסיכולוג או מטפל זוגי
חיים כזוג הם אתגר גדול ואנו מתמודדים איתו יום יום. בחיי הזוגיות קיימים כמעט תמיד גם קשיים ומשברים. כאשר התקשורת בין בני הזוג לקויה ובעייתית וכאשר הקשיים בתפקוד הזוגי משתלטים על חיי הזוגיות מומלץ בהחלט לשקול טיפול זוגי או ייעוץ פרטני או זוגי. זהו טיפול מקצועי, הניתן על ידי מטפל או פסיכולוג, שתכליתו לסייע לבני הזוג לשפר את הזוגיות ולהביאה למקום של תמיכה וכבוד הדדי, שיפור היחסים והמשך חיים ביחד.

טיפול בתנועה - שיטת ריפוי של פסיכולוג
טיפול בתנועה הינה דרך פסיכולוגית לטפל במגוון בעיות פסיכולוגיות של ילדים ומבוגרים. טיפול בתנועה הינו ביטוי חיצוני המהווה התנהלות פנימית אל ושל הנפש שלנו. בשיטה זו ניתן לאבחן בעיות פסיכולוגיות רבות ללא כישורי תנועה או ריקוד – אלא פשוט להיפתח ולהקשיב לשיטה שמאבחנת ופותרת בעיות פסיכולוגיות רבות ושונות.

טחפול זוגי לצורך שיקום חיי הזוגיות והמין
הם מתחבקים ומפגינים אהבתם הרבה על כל גבעה ותחת כל עץ רענן אך מתחת לפני השטח קיימת בעיה משמעותית עבור בני הזוג: הם אינם מקיימים יחסי מין. התופעה נפוצה לא רק בקרב זוגות נשואים אלא גם אצל זוגות לא נשואים ביניהם כאלה הסוחבים כמה שנים טובות של חברות. האם טיפול זוגי יביא לשיקום מיני ? האם פסיכולוג יכול לסייע ?

במה תרצה לעסוק כאשר תהיה גדול
פסיכולוגים קליניים תעסוקתיים נתקלים לא פעם ולא פעמיים בלבטים של צעירים שהשתחררו מהצבא, טיילו את טיול התרמילאים בעולם, נרשמו ללימודים מאידך, אך לא מצאו באמת את התשובה מה באמת הם רוצים להיות כשיהיו גדולים.

רשת בקשר לטיפול | פסיכולוגים ואנשי טיפול מקצועיים אמינים ומוסמכים בתחום הנפש
31/01/12 | בריאות
רשת "בקשר לטיפול" מחברת בין מטופלים המחפשים טיפול פסיכולוגי אך חסרה להם המלצה טובה על דמות טיפולית מתאימה, אמינה ומוסמכת, הנמצאת באזור המועדף.
ההתאמה נעשית חינם בשיחה טלפונית ע"י שרונה המכירה היטב את כל המטפלים ברשת.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI