דף הבית בית משפחה וזוגיות בית משפחה וזוגיות - אחר טיפול משפחתי בגלל חוסר הסכמה בין הורים
טיפול משפחתי בגלל חוסר הסכמה בין הורים
בקשר לטיפול 18/05/12 |  צפיות: 3812

קיימת חוסר הסכמה בין הורים בשאלות חינוכיות. יש לכך השפעה שלילית על ילדים. טיפול משפחתי בסוגיה זו מסייע להורים להבין את החשיבות בגיבוש קול אחיד. אז מהי בעצם אי הסכמה של הורים?! לדוגמא: האם מבקשת מבנה להיכנס להתקלח והילד מסרב ובעוד האם ממשיכה להתעקש האב מצייץ בקול רם "עזבי אותו הוא יכנס בעוד רבע שעה, מה זה משנה" הורים אלו מדברים בשני קולות שונים.

התנהגות אופיינית נוספת היא העברת אחריות בה נתקלים פסיכולוגים רבים כאשר פונים אליהם לקבלת טיפול משפחתי בנושא זה. העברת האחריות מתבטאת כאשר האם או האב מעבירים מסר לילד כמו: "חכה שאבא או אימא יבואו ..." התנהגות זו מעידה על הורה אחד המנכס לעצמו את תפקיד המפנק והמחזק ואילו השני את תפקיד המחנך והנוזף. כאן צפה בעיה משום ששני ההורים צריכים לתת לילדיהם הורות שלמה - גם לדרוש שיתוף פעולה ובתוך כך לחזק ולתמוך.

שאלות בוערות ותשובות מנחות

ילדים עם אמירה כמו : " אבל אימא, אבא אמר שמותר"... מביאה הורים רבים לשאול שאלות בוערות  ובתוך כך הם מקבלים תשובות מנחות שמשנות את פני ההתנהלות המשפחתית בסוגיית חינוך הילדים. הדרכת הורים באמצעות טיפול פסיכולוגי משפחתי מסייעת להבין יותר את הילדים ואלו מבינים את ההורים.

אם גם לכם זה לא נשמע בעייתי שמוכרחים להסכים על הכל ביחד אזי כבר ניתן לזהות חינוך בעייתי וכושל. לילד שגדל עם שני קולות סותרים קשה לפתח סולם ערכי ברור. הילד לומד לנצל את הפערים בין ההורים , ונוצרת אווירה עכורה בבית, כאשר הילד נושא ונותן מול הוריו, ובסוף עושה כרצונו, כי ההורים לא מצליחים לגבש עמדה הורית ברורה. אזי כן יש מקום לבדוק למה כדאי להסכים על הכול ביחד.

הדרכת הורים על ידי גורמים מומחים ומטפלים מקצועיים פותרת את הדילמות עוד כשהילדים קטנים. ילדים קטנים דילמות קטנות אמנם אבל כשהילדים גדולים הדברים מתחדדים, כמו למשל בילויים עד השעות הקטנות של הלילה מעצימות את הוויכוחים בין ההורים לבין הילדים. ופתאום ההורים מוצאים את עצמם בקונפליקט רציני.

מילה של פסיכולוג

שאלנו פסיכולוגים: ההורים הם שני אנשים נפרדים ובעלי אופי וראיית עולם שונים האם זה לא טבעי?!  נכון מאוד ולפיכך, הורים לא חייבים לראות את הדברים באותו אופן. מאידך, לטובת הילדים עליהם להציג בפניהם עמדה ברורה ואחידה. כדי לעשות זאת , על ההורים לפתור את חילוקי הדעות ביניהם כשהם לבד, ולבוא בפני הילדים כחזית מגובשת, עם תפיסה חינוכית משותפת  וברורה.

אודות:

רשת "בקשר לטיפול" מחברת בין אנשים המחפשים טיפול משפחתי אך חסרה להם המלצה טובה על דמות טיפולית מתאימה, אמינה ומוסמכת, הנמצאת באזור המועדף עליהם או באזור מגוריהם. ההתאמה נעשית חינם בשיחת טלפון ע"י שרונה המכירה היטב את כל המטפלים.

http://www.bekesher-letipul.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בקשר לטיפול

חסרה לכם המלצה טובה על פסיכולוג ? רשת "בקשר לטיפול" מחברת בין אנשים המחפשים פסיכולוג או פסיכולוגית או טיפול זוגי אך חסרה להם המלצה טובה על דמות טיפולית מתאימה, אמינה ומוסמכת, הנמצאת באזור המועדף עליהם.

ההתאמה נעשית חינם בשיחת טלפון ע"י שרונה קרן המכירה היטב את כל המטפלים.

http://www.bekesher-letipul.co.il



 


מאמרים נוספים מאת בקשר לטיפול
 
האם מי שלבד הוא אדם חופשי
18/05/12 | דייטינג
העידן המודרני מרחיק אותנו מחופה וקידושין בגיל צעיר – ומבלי להרגיש אנו מטפסים לגיל 30 פלוס ומוצאים את עצמנו עדיין רווקים, חופשיים ולגמרי לבד. תחושות אלו מלוות לעיתים בתסכול סביב השאלה האם בחרנו בבחירה הנכונה ואם בכלל!

טיפול משפחתי בגלל חוסר הסכמה בין הורים
מה עושים כשההורים לא מסכימים ביניהם? איך מגיבים כשאחד מהם שובר לשני מנהיגות? נביא במאמר זה את עצותיהם של פסיכולוגים המטפלים בסוגיות אלו באמצעות טיפול משפחתי המשתף את ההורים והילדים יחד.

כיצד נישואים שורדים בגידה וכיצד זה קשור לטיפול פסיכולוגי
האם נישואין יכולים לשרוד בגידה? על השאלה הזו מן הראוי שבעלי מקצוע יענו כמו מטפלים זוגיים – חלק מהתשובות המקצועיות נביא במאמר חשוב זה. כאמור אם אין לכם סבלנות לחכות לסוף קריאת המאמר, דעו: זה לא פשוט כפי שזה נראה.

טיפול זוגי הניתן על ידי פסיכולוג או מטפל זוגי
חיים כזוג הם אתגר גדול ואנו מתמודדים איתו יום יום. בחיי הזוגיות קיימים כמעט תמיד גם קשיים ומשברים. כאשר התקשורת בין בני הזוג לקויה ובעייתית וכאשר הקשיים בתפקוד הזוגי משתלטים על חיי הזוגיות מומלץ בהחלט לשקול טיפול זוגי או ייעוץ פרטני או זוגי. זהו טיפול מקצועי, הניתן על ידי מטפל או פסיכולוג, שתכליתו לסייע לבני הזוג לשפר את הזוגיות ולהביאה למקום של תמיכה וכבוד הדדי, שיפור היחסים והמשך חיים ביחד.

טיפול בתנועה - שיטת ריפוי של פסיכולוג
טיפול בתנועה הינה דרך פסיכולוגית לטפל במגוון בעיות פסיכולוגיות של ילדים ומבוגרים. טיפול בתנועה הינו ביטוי חיצוני המהווה התנהלות פנימית אל ושל הנפש שלנו. בשיטה זו ניתן לאבחן בעיות פסיכולוגיות רבות ללא כישורי תנועה או ריקוד – אלא פשוט להיפתח ולהקשיב לשיטה שמאבחנת ופותרת בעיות פסיכולוגיות רבות ושונות.

טחפול זוגי לצורך שיקום חיי הזוגיות והמין
הם מתחבקים ומפגינים אהבתם הרבה על כל גבעה ותחת כל עץ רענן אך מתחת לפני השטח קיימת בעיה משמעותית עבור בני הזוג: הם אינם מקיימים יחסי מין. התופעה נפוצה לא רק בקרב זוגות נשואים אלא גם אצל זוגות לא נשואים ביניהם כאלה הסוחבים כמה שנים טובות של חברות. האם טיפול זוגי יביא לשיקום מיני ? האם פסיכולוג יכול לסייע ?

במה תרצה לעסוק כאשר תהיה גדול
פסיכולוגים קליניים תעסוקתיים נתקלים לא פעם ולא פעמיים בלבטים של צעירים שהשתחררו מהצבא, טיילו את טיול התרמילאים בעולם, נרשמו ללימודים מאידך, אך לא מצאו באמת את התשובה מה באמת הם רוצים להיות כשיהיו גדולים.

רשת בקשר לטיפול | פסיכולוגים ואנשי טיפול מקצועיים אמינים ומוסמכים בתחום הנפש
31/01/12 | בריאות
רשת "בקשר לטיפול" מחברת בין מטופלים המחפשים טיפול פסיכולוגי אך חסרה להם המלצה טובה על דמות טיפולית מתאימה, אמינה ומוסמכת, הנמצאת באזור המועדף.
ההתאמה נעשית חינם בשיחה טלפונית ע"י שרונה המכירה היטב את כל המטפלים ברשת.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI