דף הבית רפואה ובריאות מיניות ובריאות מינית סיבות לפנייה מוקדמת לקבלת טיפול בתפקוד המיני
סיבות לפנייה מוקדמת לקבלת טיפול בתפקוד המיני
אירה פינסקר 29/06/12 |  צפיות: 13786

תפקוד מיני תקין חיוני לשמירה על בריאות הגוף והנפש, להרגשה כללית טובה – גם פיזית וגם נפשית. אדם המנהל חיי מין בריאים יהיה רגוע ושלו, הסיכוי שיסבול מדיכאון, התקפי זעם או חרדות יהיה נמוך. לכן חשוב מאוד להיות ערים לבעיות אפשריות, ולפנות בהקדם לקבלת טיפול בתפקוד המיני במידה והן מתעוררות. סיבה נוספת לפנייה מוקדמת לטיפול בתפקוד המיני היא שבעיות אלה מעידות לעתים קרובות על בעיות רפואיות אחרות, שגם הן דורשות טיפול.

אנשים רבים סוברים שסוגיות הקשורות לחיי מין אינן מיועדות לדיון, אפילו לדיון עם רופא או עם מטפל אחר; הם עדיין לא מאמינים ביעילותו של טיפול בתפקוד המיני שניתן על ידי אנשי מקצוע.  עדיין רבים מרגישים מבוכה ונמנעים מלדבר על בעיות בחיי המין שלהם. הם מעדיפים להדחיק אותן כמה שניתן, וכאשר מתייאשים – מנסים לחפש פתרונות קלים, תרופות פלא וכדומה. מחקרים מראים שכמחצית מאוכלוסית המבוגרים בגיל 40 ומעלה סובלים מבעיות בתפקוד המיני. אם זאת, פחות מעשרים אחוז  (כלומר, פחות ממחצית הסובלים מבעיות) פונים לקבלת טיפול.

 גישה זאת עשויה להביא להחמרת הבעיה ולהתפשטותה אל תחומי החיים האחרים. בעיות בתפקוד המיני, אם נשארות מוזנחות, עשויות להתבטא בהערכה עצמית נמוכה, העדר בטחון עצמי, הרעת יחסים עם בן או בת הזוג, וכדומה. במקרים מסוימים בעיות אלה עשויות להביא לבעיות בתחום הנפש, כגון דיכאון, חרדה ואחרות. אדם השרוי במצב נפשי רעוע לא יוכל לשקם ברוב המקרים את חיי המין, וימצא את עצמו במבוי סתום.

מי שמרגיש מבוכה ואינו מעוניין לדון בנושאים הקשורים לתפקוד המיני, ישמח לדעת כי מרפאות מקצועיות רבות מציעות שירותים של טיפול בתפקוד המיני באופן אנונימי. אין צורך להיחשף ולהרגיש בושה. חשוב לעבור בדיקות רפואיות מקיפות ולבחון סיבות פיזיולוגיות לבעיה. במידה וסיבות אלה נשללות, יש צורך בטיפול מיני בפורמט של יעוץ.  שיטת הטיפול חייבת להיות תואמת למקור הבעיה.

לסיכום, אנשים רבים מונעים מעצמם את הטיפול בתפקוד המיני בשל תחושה של מבוכה. חשוב לזכור כי חיי מין בריאים תורמים רבות לשיפור איכות החיים, בזמן שהזנחת הבעיות עשויה להתבטא בבעיות נוספות, רפואיות או נפשיות. האפשרות לקבלת טיפול באופן אנונימי עשויה לתת מענה לאנשים החוששים מפניה למרפאות רגילות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI