דף הבית חינוך ולימודים חינוך ילדים הילד עולה מהגן לביה"ס? הוא צריך הכנה לכיתה א'
הילד עולה מהגן לביה"ס? הוא צריך הכנה לכיתה א'
דפי-צביעה 27/11/12 |  צפיות: 4555

אם הילד שלכם גדל והוא עתיד בקרוב להתחיל את כיתה א', אין ספק שאתם בטח מאוד מתרגשים יחד איתו. יש משהו מאוד מרגש בכך שהילדים שלנו מתחילים את בית הספר, כי שם למעשה הם עתידים להכיר הרבה מאוד חברים חדשים, ומעבר לכך, שם הם עתידים להתחיל את החיים שלהם בתור אנשים בוגרים. הכוונה היא, שבשנים הראשונות של הלימודים הם לומדים לקרוא ולכתוב, וככה למעשה הם מתחילים להיחשף לכל העולם שלנו, או לחלקים ממנו. אם כך, ברור שהילד שלכם צריך הכנה לכיתה א', כי בימינו הדברים הם כבר לא כמו שהיו. אומנם זה נכון שהלימודים בכיתה א' מתחילים מהבסיס, אבל אתם בטח תרצו שלילד שלכם יהיה יותר קל ונוח בכיתה.

מה להכין ואיך

כדאי שתיתנו לילד שלכם הכנה לכיתה א', כי הכנה לכיתה א' זה למעשה מה שיבטיח שהוא ירגיש טוב בכיתה וידע על מה מדובר. יש הרבה מאוד דרכים שבהם אפשר להכין את הילד שלכם לקראת כיתה א', ואם יש דרך טובה במיוחד, זה כמובן על ידי משחקי חשיבה לילדים. משחקי חשיבה לילדים, ממש כמו שהשם שלהם מעיד, הם משחקים אשר גורמים לילדים שלכם לפתח את החשיבה שלהם מעבר למה שקורה להם באופן טבעי בחיי היום יום, וזה מאוד חשוב. יש הבדל מאוג גדול בין להיות ילד שהולך לגן ובין להיות ילד שמתחיל כבר את כיתה א', כי ילד שמתחיל ללכת כבר לבית הספר צריך שהחשיבה שלו תהיה יותר מפותחת. יש צורך לפתח מיומנויות חשובות כמו מיומנות של זיכרון וראייה ויזואלית, ואת זה אפשר לפתח על ידי משחקי חשיבה לילדים.

משחקים מהנים

הרבה מאוד הורים חושבים שאם הילדים שלהם משחקים, המטרה היחידה של הזמן הזה היא רק הנאה. האומנם? האומנם אין אפשרות להפיק מהזמן שהילדים שלכם משקיעים במשחק עוד ערך מוסף? בוודאי שאפשר, ובדיוק לשם כך גדולי המומחים עובדים על פיתוחים של עוד ועוד משחקים אשר גם יגרמו לילדים שלכם ליהנות, אך הם גם יגרמו לחשיבה שלהם להתפתח. להכין את הילד שלכם לקראת כיתה א' זה חשוב מאוד, כי אם הוא יתחיל את כיתה א' בצורה טובה, הוא ירגיש טוב יותר ויהיה לו ביטחון בלימודים. כידוע, הבסיס שלנו בכל דבר בחיים הוא מאוד חשוב, כי עליו אנחנו בונים את הכול, ולכן חשוב מאוד ליצור לילד שלכם בסיס טוב והתחלה מוצלחת.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דפי-צביעה


 


מאמרים נוספים מאת דפי-צביעה
 
משחקי חשיבה לילדים להמשך תהליך הלימוד גם בבית
במסגרות החינוך מושקעים מאמצים רבים על מנת להעשיר את חוויית הלמידה של הילדים. על ההורים מוטלת האחריות להמשיך את תהליך הלימוד גם בשעות שבהן הילדים מבלים בבית. על מנת להעניק להורים את הכלים החינוכיים הדרושים לשם כך, פותחו אתרים מיוחדים לגיל הרך שמכילים משחקי חשיבה לילדים. משחקי חשיבה אלה, הם חלק בלתי נפרד ממסגרת החינוך הפורמאלית ובאמצעותם הילדים מתפתחים בסביבה הידידות עבורם. מה שעומד בבסיס רוב משחקי החשיבה לילדים, היא השאיפה להקנות לילדים את הכלים הדרושים להצלחה בלימודים.

לימוד בעזרת יצירה לילדים
29/04/13 | חינוך אחר
לימודים אינם חייבים להיות מטלה, חובה, או סתם פעילות בלתי מהנה. ילדים יכולים ללמוד ולאהוב את זה. למעשה כאשר משלבים בין פעילויות מהנות, למשל באמצעות דפי עבודה לגיל הרך, לבין מטרות לימודיות או חינוכיות, משיגים מטרה כפולה – גם לימודים וגם הנאה. דפי עבודה ופעילויות יצירה ניתן למצוא גם באינטרנט, אבל החוכמה היא למצוא את האתרים הנכונים.

פיתוח החשיבה- משחקים לילדים בני 4
ילדים הם משחקיים מטבעם. גם בלי יותר מדי גירויים הם מוצאים בדרך כלל דרך לשחק, להשתמש במה שנמצא בסביבה הקרובה, לדמיין, ולשחק סיטואציות מורכבות ותפקידים שונים.

מתי ילדים קטנים צריכים הכנה לכיתה א'?
לעלות לכיתה א' זה ללא כל ספק צעד מאוד מרגש בחיים. בין הגן ובין כיתה א' יש הבדל גדול, ובעיקר בגלל שמכיתה א' הילדים נדרשים ללמוד לקרוא ולכתוב, וכתוצאה מכך עולם שלם של עניין נחשף בפניהם.

לפתח לילדים את הדמיון והחשיבה עם דפי צביעה
יש הרבה דרכים שבהן אפשר להעסיק ילדים קטנים, וזה לא משנה אם מדובר על ילדים בני 4 או שמדובר על ילדים בני 6. אם גם לכם יש ילדים קטנים בבית, או שאתם שומרים על ילדים קטנים של אחרים, אתם בטח יודעים עד כמה זה לא פשוט להגיע למצב שבו הילדים יושבים במשך זמן רב מרוכזים ומשחקים במשהו, או עושים משהו מועיל.

הילד עולה מהגן לביה"ס? הוא צריך הכנה לכיתה א'
אם הילד שלכם גדל והוא עתיד בקרוב להתחיל את כיתה א', אין ספק שאתם בטח מאוד מתרגשים יחד איתו. יש משהו מאוד מרגש בכך שהילדים שלנו מתחילים את בית הספר, כי שם למעשה הם עתידים להכיר הרבה מאוד חברים חדשים, ומעבר לכך, שם הם עתידים להתחיל את החיים שלהם בתור אנשים בוגרים.

דפי צביעה - הפתרון הקל והזול לתעסוקה ופיתוח הילד
אין ספק שלהיות הורים זה עניין מאוד מאתגר. לא תמיד אנחנו יודעים איך לחנך את הילדים שלנו, ולא תמיד אנחנו יודעים איך לגרום להם להעביר את הזמן בכיף. האמת היא, שילדים מאוד אוהבים לשחק, אך הם משחקים חייבים להיות לא חינוכיים או מלמדים?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI