דף הבית חינוך ולימודים חינוך אחר לימוד בעזרת יצירה לילדים
לימוד בעזרת יצירה לילדים
דפי-צביעה 29/04/13 |  צפיות: 13899

לימודים אינם חייבים להיות מטלה, חובה, או סתם פעילות בלתי מהנה. ילדים יכולים ללמוד ולאהוב את זה. למעשה כאשר משלבים בין פעילויות מהנות, למשל באמצעות דפי עבודה לגיל הרך, לבין מטרות לימודיות או חינוכיות, משיגים מטרה כפולה – גם לימודים וגם הנאה. דפי עבודה ופעילויות יצירה ניתן למצוא גם באינטרנט, אבל החוכמה היא למצוא את האתרים הנכונים.

ללמוד ולהשתפר

כאשר מדובר בילדים צעירים, מגילאי גן ועד לגילאי הכיתות הנמוכות, הלימודים רחוקים מלהתבסס על שינון. אמנם גם ילדים בגיל הגן לומדים דברים חדשים, ולמעשה עקומת הלמידה שלהם גבוהה במיוחד, אבל חלק גדול מתהליך הלמידה שלהם נעשה תוך כדי פעילויות יומיומיות, למשל במהלך פעילות יצירתית ומשחקים. פעילות שכרוכה ביצירה מועילה מאוד מכמה סיבות:

  • מיומנותמוטורית – שימוש בדפי עבודה, עפרונות, צבעים, טושים, ואפילו פעילות מתאימהבעזרת מחשב, משפרת את היכולת של הילד מבחינת מיומנות מוטורית. מיומנות כזאתנבנית באופן הדרגתי, במשך הזמן.
  • חוויהשל הצלחה – יצירה, לא רק שהיא מהנה מאוד, היא גם מספקת לילד שפע אפשרויותלחוות התנסויות חיוביות ומוצלחות. התנסויות כאלה משפרות ביטחון עצמי כמו גם ואמונהאישית ביכולת.
  • שיתוףהורה – ילד – פעילויות שמשלבות לימוד ויצירה מאפשרות להורה להשתלב בפעילותושל הילד, לבחון את התקדמותו, לעודד, לשבח, ולא פחות חשוב – ליהנות. בייחודבתקופה הנוכחית, חשוב לבסס קשר חיובי בין הורים לילדים כבר בגילאים הצעירים.זמן איכות כזה הופך לימוד, שיפור והתקדמות, לחוויה.

זמן איכות במחשב

עולם האינטרנט מאפשר לכל אחד למצוא בקלות שפע של פעילויות ומשחקי יצירה גם לילדים צעירים. הבעיה איננה למצוא משחקים כאלה, אלא למצוא אתרים שמספקים את המשחקים והפעילויות האיכותיים ביותר, הטובים ביותר, וכל זאת בשפה העברית. ביקור באתרים הנכונים באינטרנט מאפשר למצוא משחקי יצירה לילדים בלי להתפשר על האיכות שלהם. אתרים כאלה יכילו משחקים שפותחו על ידי אנשי חינוך ופסיכולוגים, שבונים תוכן איכותי ומתאים לילדים. אתרים כאלה יקפידו גם עם עיצוב מושך ונוחות תפעולית. בין האתרים המובחרים ניתן למצוא כאלה שמספקים דפי עבודה, דפי צביעה, סיפורים קלאסיים כגון סיפורי התנך לילדים, פעילויות בחשבון, בעברית, באנגלית, ועוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דפי-צביעה


 


מאמרים נוספים מאת דפי-צביעה
 
משחקי חשיבה לילדים להמשך תהליך הלימוד גם בבית
במסגרות החינוך מושקעים מאמצים רבים על מנת להעשיר את חוויית הלמידה של הילדים. על ההורים מוטלת האחריות להמשיך את תהליך הלימוד גם בשעות שבהן הילדים מבלים בבית. על מנת להעניק להורים את הכלים החינוכיים הדרושים לשם כך, פותחו אתרים מיוחדים לגיל הרך שמכילים משחקי חשיבה לילדים. משחקי חשיבה אלה, הם חלק בלתי נפרד ממסגרת החינוך הפורמאלית ובאמצעותם הילדים מתפתחים בסביבה הידידות עבורם. מה שעומד בבסיס רוב משחקי החשיבה לילדים, היא השאיפה להקנות לילדים את הכלים הדרושים להצלחה בלימודים.

לימוד בעזרת יצירה לילדים
29/04/13 | חינוך אחר
לימודים אינם חייבים להיות מטלה, חובה, או סתם פעילות בלתי מהנה. ילדים יכולים ללמוד ולאהוב את זה. למעשה כאשר משלבים בין פעילויות מהנות, למשל באמצעות דפי עבודה לגיל הרך, לבין מטרות לימודיות או חינוכיות, משיגים מטרה כפולה – גם לימודים וגם הנאה. דפי עבודה ופעילויות יצירה ניתן למצוא גם באינטרנט, אבל החוכמה היא למצוא את האתרים הנכונים.

פיתוח החשיבה- משחקים לילדים בני 4
ילדים הם משחקיים מטבעם. גם בלי יותר מדי גירויים הם מוצאים בדרך כלל דרך לשחק, להשתמש במה שנמצא בסביבה הקרובה, לדמיין, ולשחק סיטואציות מורכבות ותפקידים שונים.

מתי ילדים קטנים צריכים הכנה לכיתה א'?
לעלות לכיתה א' זה ללא כל ספק צעד מאוד מרגש בחיים. בין הגן ובין כיתה א' יש הבדל גדול, ובעיקר בגלל שמכיתה א' הילדים נדרשים ללמוד לקרוא ולכתוב, וכתוצאה מכך עולם שלם של עניין נחשף בפניהם.

לפתח לילדים את הדמיון והחשיבה עם דפי צביעה
יש הרבה דרכים שבהן אפשר להעסיק ילדים קטנים, וזה לא משנה אם מדובר על ילדים בני 4 או שמדובר על ילדים בני 6. אם גם לכם יש ילדים קטנים בבית, או שאתם שומרים על ילדים קטנים של אחרים, אתם בטח יודעים עד כמה זה לא פשוט להגיע למצב שבו הילדים יושבים במשך זמן רב מרוכזים ומשחקים במשהו, או עושים משהו מועיל.

הילד עולה מהגן לביה"ס? הוא צריך הכנה לכיתה א'
אם הילד שלכם גדל והוא עתיד בקרוב להתחיל את כיתה א', אין ספק שאתם בטח מאוד מתרגשים יחד איתו. יש משהו מאוד מרגש בכך שהילדים שלנו מתחילים את בית הספר, כי שם למעשה הם עתידים להכיר הרבה מאוד חברים חדשים, ומעבר לכך, שם הם עתידים להתחיל את החיים שלהם בתור אנשים בוגרים.

דפי צביעה - הפתרון הקל והזול לתעסוקה ופיתוח הילד
אין ספק שלהיות הורים זה עניין מאוד מאתגר. לא תמיד אנחנו יודעים איך לחנך את הילדים שלנו, ולא תמיד אנחנו יודעים איך לגרום להם להעביר את הזמן בכיף. האמת היא, שילדים מאוד אוהבים לשחק, אך הם משחקים חייבים להיות לא חינוכיים או מלמדים?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI