דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה איכות הסביבה התחממות כדור הארץ והשימוש במשאבות חום
התחממות כדור הארץ והשימוש במשאבות חום
רוהן שחר 30/11/12 |  צפיות: 3473

משאבות חום מאפשרות לנצל את החום הסביבתי על מנת להעביר אותו לבית ולשלב אותו במערכת המים הביתית או מערכות אחרות. משאבות חום לחימום מים או משאבות חום לחימום בריכה נחשבות למערכות חסכוניות במיוחד ויעילות הרבה יותר מכל מערכת אחרת. בתקופה בה המודעות להתייעלות אנרגטית וניצול נכון של המקורות הקיימים היא רבה, מהוות משאבות אלו פתרון חסכוני, אמין ואפקטיבי מאד. את התחממות כדור הארץ כנראה שלא נוכל למנוע, אך להאט אותה – סביר שנצליח. משאבות החום – הן התשובה!

הקשר בין משאבות חום להתייעלות אנרגטית

הצורך בהתייעלות אנרגטית וחיסכון בחשמל הולך וגדל משנה לשנה, ובעיקר בשל התחממות כדור הארץ. תהליך זה, שנראה שהואץ באופן משמעותי בעשורים האחרונים, נובע בעיקר בעקבות זיהום אוויר. ההשפעות לכך חמורות במיוחד. מדובר בהשפעה ישירה על הקרחונים, שהפשרתם מובילה לעלייה במפלס המים, להצפות רבות, לבצורות, לשריפות וגלי חום, לירידה ביבול ועוד ועוד. כל אלה יכולים לשנות את פני כדור הארץ ולגרום לנזקים ארוכי טווח. החיפוש אחר פתרונות יעילים, העוזרים בשימור אנרגיה וניצול המשאבים באופן הנכון ביותר, יכול לעזור לנו להתמודד טוב ונכון יותר עם ההתחממות ולמצוא פתרונות כדאיים וחסכוניים, גם כשהטמפרטורות גבוהות מאד ואנו נאלצים להתמודד עם עומסי חום בלתי רגילים.

אפשר למצוא היום מגוון של משאבות חום המספקות מענה לצרכים שונים. ישנן משאבות חום לחימום בריכה, משאבות חום לחימום מי צריכה (רחצה ושימושים אחרים) וגם משאבות לחימום מים לצורך הסקה ביתית. בעוד שבעבר נבחרו פתרונות אחרים, כמו, חשמל, למשל, לצורך החימום, הרי שמשאבות החום הפכו לתחליף מצוין, ובעיקר חסכוני יותר. גם העובדה שניתן להשתמש בהן לצורך קירור הופכת אותן לכדאית הרבה יותר. משאבות חום יכולות להתמודד עם טמפרטורות נמוכות מאד גם בחורף קר במיוחד.. לצד כל זה, חשוב לזכור, שמדובר בשיטה ידידותית לסביבה, תוך ניצול החום שבאוויר או זה שבקרקע. השימוש במשאבי הטבע הקיימים הופך אותן כחלק מתהליך כולל של התייעלות אנרגטית ומאפשר ליהנות מחיסכון משמעותי בחשמל.

ניצול יכולתן של משאבות החום כחלק מהתייעלות אנרגטית כללית

אחד מיתרונותיהן הבולטים של משאבות חום, בין אם אלו משאבות חום לחימום בריכה, משאבות חום לחימום מי צריכה ועוד, הוא היותן מנצלות את האנרגיה שבסביבתנו לצורך ניתובה לתהליך החימום, המאפשר לנו לחמם מים בכל עת שנרצה. השימוש במשאבים קיימים עוזר לנו לחסוך באופן משמעותי באנרגיה, וגם כשנדרשת אנרגיה רבה יותר לצורך חימום מאגרי מים גדולים. על פי בדיקות שנעשו נמצא שמדובר בחיסכון של קרוב עד שבעים  אחוזים, בהשוואה לשיטות חימום אחרות. כשמדובר, למשל, בשימוש של משאבות חום לבריכה, ניתן לראות כי היעילות שבכך גבוהה עוד יותר בזכות ההתקנה הפשוטה וכזו שאיננה דורשת משאבים מיוחדים.

האפשרות לנצל מערכות חימום מים לצורך חימום המים באמצעות משאבות חימום אלה, הופך אותן לאטרקטיביות במיוחד ומאפשר בעזרתן להגיע לרמות חיסכון משמעותיות עוד יותר, ובעיקר בכל הקשור בהוצאות הבית, הוצאות החשמל, החימום וגם ההסקה. זהו פתרון מושלם לכל מי שמעוניין לחסוך בהוצאות, ובמיוחד כשחווים התחממות גלובלית משמעותית, אך במקביל גם לנקוט בשיטות ירוקות וידידותיות יותר לסביבה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רוהן שחר

רונן שחר - מהנדס חברת גדיר מערכות בע"מ, החברה המובילה בתחום של אספקה ותכנון מערכות לחימום מים באמצעות משאבות חום. 03-9204877, www.gadir-systems.co.il



 


מאמרים נוספים מאת רוהן שחר
 
התחממות כדור הארץ והשימוש במשאבות חום
הצורך בהתייעלות אנרגטית וחיסכון בחשמל הולך וגדל משנה לשנה, ובעיקר בשל התחממות כדור הארץ. החיפוש אחר פתרונות יעילים, העוזרים בשימור אנרגיה וניצול המשאבים באופן הנכון ביותר, יכול לעזור לנו להתמודד טוב ונכון יותר עם ההתחממות ולמצוא פתרונות כדאיים וחסכוניים.

משאבות חום - חסכון בחימום המים
מגמת שינוי באמצעי לחימום מים – השוק עובר לשימוש במשאבות חום? משאבת חום הינה מוצר ירוק המאפשר התייעלות וחיסכון בחימום מים והסקה במוסדות וארגונים כמו גם בבית פרטים לחימום מי מלקחת ובריכות שחיה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI